Foto Reuters
Posljednji superjumbo bit će sastavljen prije nego što se proizvodnja novih primjeraka ugasi, samo 14 godina nakon ulaska A380-ice u službu
povezane vijesti
Posljednji konvoj velikih dijelova za najveći putnički zrakoplov “Airbus A380” klizio je ovaj tjedan u montažni pogon na jugozapadu Francuske, dok su mu stanovnici sela kroz koje je prolazio i radnici pljeskali, pozdravljajući izgradnju posljednjeg Airbusova superjumba.
Kamioni koji su prevozili tri dijela trupa provukli su se kroz selo Levignac na putu za Toulouse, gdje će posljednji superjumbo biti sastavljen prije nego što se proizvodnja novih primjeraka ugasi, samo 14 godina nakon ulaska A380-ice u službu.
Slaba prodaja
Suočen sa slabom prodajom “četveromotornog čudovišta” kojega su u ekonomičnosti potukli manji mlažnjaci poput Airbusa A350 i Boeinga 787, Airbus je još lani najavio kraj njegove proizvodnje.
“Učinio je regiju živom, zajedno sa selima koja okružuju pogon i ljudima koji su ga gradili. Veličanstven je”, rekla je Christiane Inard, koja je od 2004. godine promatrala kako gotovo 300 konvoja prolazi ispred njene kuće.
Airbus i dalje ima rekordne narudžbe za manje zrakoplove, ali za A380-icu su smanjene i to baš kad se zrakoplovni sektor suočava sa silnim pritiscima zbog pandemije i njome izazvane krize.
“Boli me želudac kad vidim da je nečemu takvom jednostavno kraj. Mladima će biti teško pronaći posao”, rekla je Inard.
Jedan kamion je nosio natpis “Zbogom Saint-Nazaire”, ime francuske tvornice u kojoj su neke sekcije zrakoplova sastavljane.
“Bilo je teško”, rekla je Peggy Jounier (41), koja je postavila “nos” na posljednji prednji dio 380-ice u Saint-Nazaireu.
Naučili teške lekcije
Airbus se kockao u milijarde na svoju viziju superjumba s 555 sjedala. No, bez A380-ice, tvrdili su njegovi menadžeri, ne bi uspjelo stvaranje proizvodnog konzorcija Francuske, Njemačke, Britanije i Španjolske.
Stručnjaci dodaju da su problemi s A380-icom prisilili Airbus da nauči teške lekcije, što je pomoglo da tvrtka na vrijeme izgradi širokotrupni A350.
“Bio je to zrakoplov koji je okupio sva četiri europska partnera i koji je bio akcelerator Airbusa”, rekao je voditelj programa Philippe Mhun.
“Svi smo uvjereni da Airbus ne bi bio kakav je danas bez A380-ice”, dodao je.
Kraj proizvodnje ne znači da A380 neće još godinama krstariti svjetskim rutama. Predviđa se da će u komercijalnoj uporabi biti još gotovo 30 godina.
Airbus je nedavno objavio da se njegova neto dobit u prvom tromjesečju gotovo istopila dijelom i zbog odluke o obustavi proizvodnje zrakoplova A380.
Kompanija je u prvom tromjesečju poslovala s neto dobiti od 40 milijuna eura. U istom razdoblju prošle godine iznosila je 283 milijuna eura.
Airbus je u prvom tromjesečju dobio ukupno 62 narudžbe komercijalnih zrakoplova, u odnosu na 68 u istom razdoblju prošle godine. Brojka za prvo ovogodišnje tromjesečje uključuje i 38 narudžbi novog velikog modela A350 XWB.