Snimio Marko GRACIN / NL arhiva
Bez obzira na solidno poslovanje i redovna ulaganja, postoje potencijali za još veći razvojni napredak i veći rast financijskih učinaka. Zato Imperialu treba dobar strateški partner, koji se očekuje u planiranom procesu privatizacije, rekao je direktor Vlado Miš
RAB Imperial d.d. imao je u 2014. godini 120,6 milijuna kuna ukupnih prihoda i 106 milijuna ukupnih rashoda. Prihoda je bilo dva milijuna (1,6 posto) manje nego u 2013. godini, a rashoda 2,1 milijun, odnosno 1,9 posto manje. Neto dobit bila je 11,7 milijuna kuna, odnosno 100.000 kuna ili 0,8 posto više u odnosu na godinu prije.
Dio dobiti, 1,5 milijuna kuna bit će isplaćeno dioničarima u obliku dividende, u iznosima od dvije i pol kune po dionici. Preostalih 10,2 milijuna tvrtka će zadržati. Nakon završetak sezone, kreće se u ulaganja od 60,8 milijuna kuna, odnosno osam milijuna eura.
Povećali dobit
Najvažniji su to zaključci Redovne godišnje skupštine vodeće turističke tvrtke otoka Raba, koja se još uvijek nalazi u većinskom državnom vlasništvu. Skupština je održana u Grand hotelu Imperial u brzom tempu, osam točaka dnevnog reda obrađeno je u 32 minute. Jedina točka koja je trajala duže, premda i ona bez rasprave, bilo je Godišnje izvješće uprave o stanju i o poslovanju za 2014. godinu, s osvrtima na budućnost, koje je podnio direktor Vlado Miš.
– Nakon godina rasta, u 2014. godini došlo je do smanjenja prihoda, što je s jedne strane posljedica promjene fiskalne politike, odnosno rasta PDV-a s 10 na 13 posto, a s druge strane nepovoljnih vremenskih prilika koje su utjecale na smanjenje broja noćenja. Ali dobit nam je svejedno veća nego godinu prije, čime je nastavljeno uspješno poslovanje društva, rekao je Miš. Na dan 31. prosinca 2014. godine u Imperialu je bilo zaposlen ukupno 231 radnik, od kojih šestorica na određeno vrijeme. Broj ukupno stalno zaposlenih smanjen je za 17 u odnosu na 2013., pri čemu se radi o odlascima u mirovinu.
– U turističkoj sezoni najviše je bilo zaposleno ukupno 507 radnika, od čega 239 stalnih i 268 sezonskih. Troškovi osoblja iznosili su 31,7 milijuna kuna, a ukupni troškovi rada 34,2 milijuna, što je 0,7 posto više u odnosu na 2013. Do povećanja je došlo prije svega zbog većeg iznosa za otpremnine, rekao je Miš, napomenuvši da je učinjen velik iskorak prema poboljšanju likvidnosti te da je produktivnost po zaposlenom ista kao i godinu prije.
Kamp San Marino
Ukupne obaveze Imperiala iznose 172,6 milijuna kuna, što je 14,5 milijuna ili 7,7 posto manje nego 2013. godine, čime se, kako je napomenuo, nastavlja dugogodišnji trend pada zaduženja. Kreditnih obaveza je od spomenutog iznosa 141 milijun kuna, odnosno 12,4 milijuna ili 8,1 posto manje nego godinu prije. Tijekom 2014. podignut je dugoročni kredit od 13,7 milijuna kuna i kratkoročni od tri milijuna kuna.
– Za pripremu sezone 2014. bilo je uloženo 21,1 milijun kuna, od čega su kapitalna ulaganja iznosila 15,5 milijuna. Najznačajnija investicija bila je u kamp San Marino koji je povećao kategoriju s tri na četiri zvjezdice. Zahvaljujući toj investiciji San Marino je dobio posebno priznanje HGK i HTZ-a za inovativan proizvod u akciji ocjenjivanja »Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku 2014.«. U kampu je obnovljen preostali centralni dio građevine u kojem je uređen wellness centar, uređen je tematski dječji park i unutrašnji prostor za dječju animaciju, obnovljena je i proširena šetnica uz more te su nabavljene dodatne mobilne kućice, rekao je Miš.
Obnova objekata
U pripremu sezone 2015. uloženo je nešto više od 30 milijuna kuna. Najveći projekt bila je obnova i modernizacija hotela Plaža, koji se nalazi u sklopu TN San Marino, koji je obnovljen prema standardu za četiri zvjezdice, ali je zbog gabarita smještajnih jedinica i ukupne kategorije turističkog nasljea i dalje kategoriziran na tri, ali uz veće cijene. Nadalje, obnovljene su i modernizirane Vile Carolina, koje su također s tri išle na četiri zvjezdice. Obnovu i modernizaciju doživjela je i kotlovnica hotela Carolina s postavljanjem sunčevih kolektora te je uređena terasa hotelskog restorana i izgrađena nadstrešnica.
– Jaču ulagačku aktivnost prati i pojačana promidžba, tako da se za troškove marketinga u 2015. planira 4,7 posto operativnih prihoda ili 9,7 posto više nego u 2014. godini.
– Bez obzira na solidno poslovanje i redovna ulaganja, postoje potencijali za još veći razvojni napredak, a time i brži i veći rast financijskih učinaka. Zato Imperialu treba dobar strateški partner, koji se očekuje u planiranom procesu privatizacije, zaključio je Miš, dodavši da su provedena dva javna poziva za kupnju paketa dionica u vlasništvu Republike Hrvatske, krajem 2014. i početkom 2015. godine, ali nije zaprimljena niti jedna obvezujuća ponuda.