Foto Reuters
LONDON/NEW YORK Vozači Ubera u Velikoj Britaniji, Australiji, SAD-u i u još nekoliko država isključili su u srijedu aplikacije i prosvjedovali protiv »velikog iskorištavanja«, uoči izlaska kompanije na njujoršku burzu.
Vozači u Britaniji počeli su devetosatni štrajk prije svojih kolega u Londonu i u još tri grada. Ranije su prosvjedovali vozači u Melbourneu u Australiji.
Štrajk vozača američke tehnološko-oprijevozničke tvrtke događa se u vrijeme kada se kompanija priprema za izlazak na burzu (IPO) u New Yorku ovoga tjedna.
»Vozači diljem Australije traže pošten odnos i sigurnost posla. Vrijeme je da okončamo iskorištavanje!«, objavio je sindikat vozača.
Britanski sindikalci najavili su da će Uberovi vozači u Londonu, Birminghamu, Nottinghamu i Glasgowu prosvjedovati od 7 ujutro do četiri sata poslijepodne.
»Vozači optužuju Uber jer veliki dio zarade odlazi osnivaču, ulagačima i direktorima iako nisu riješili problem plaća«, priopćio je sindikat.
»Danom međunarodne akcije« obuhvaćeni su i Brazil, SAD te još nekoliko država. Protiv politike kompanije ustat će vozači Ubera i konkurentskog Lyfta u Los Angelesu, New Yorku, Philadelphiji i brojnim drugim američkim gradovima.
»Vozači prosvjeduju protiv Inicijalne javne ponude dionica, kojom će se vrijednost tvrtke procijeniti na desetke milijardi odlara i dovesti do goleme zarade za investitore, dok će se plaće vozačima smanjiti«, kažu sindikalci.
Pozvali su korisnike da »podrže osiromašene vozače koji su Uber učinili tako uspješnom tvrtkom«.
Savez vozača New Yorka priopćio je da vozači traže sigurnost posla, okončanje onoga što smatraju nepoštenim »isključivanjem« vozača, regulaciju vožnji i postavljanje gornje granice na postotak koji uzima Uber kako bi vozačima ostalo između 80 i 85 posto cijene svake vožnje.
Uber Technologies Inc objavila je u petak uvjete za IPO prema kojima bi njezina tržišna kapitalizacija trebala dosegnuti 91,5 milijardi dolara.
Uber je također izvijestio da je prvo ovogodišnje tromjesečje zaključio s gubitkom od milijardu dolara i prihodima od oko tri milijarde dolara.
Stoga se očekuje da će ulagači predstavnike uprave pitati kada će kompanija početi pozitivno poslovati, kako će riješiti prijelaz na visoko automatizirana vozila te može li njegov poslovni model podnijeti troškove angažmana vozača koji proizlaze iz zakona o minimalnoj plaći.