Stara cesta

DVOGODIŠNJI RADOVI Milijunski vrijedna sanacija ceste Delnice – Lučice konačno je pri kraju

Marinko Krmpotić

Asfaltiranje kod Lučica / Snimio Marinko KRMPOTIĆ

Asfaltiranje kod Lučica / Snimio Marinko KRMPOTIĆ

Uređenjem prometnice Rijeka – Zagreb na dionici od Delnica do Lučica nije poboljšan samo životni i prometni standard, već je iskorak napravljen i u turističkom smislu



DELNICE Uspješnim radovima asfaltiranja prometnice Rijeka – Zagreb na dionici od Delnica do Lučica polako se kraju približava veliki dvogodišnji projekt Hrvatskih cesta, projekt tijekom kojeg je izvršena vrlo kvalitetna sanacija i obnovljena infrastruktura te prometnice na dionici od Delnica do Rogoznog u ukupnoj duljini od 12 kilometara.


Radovi su počeli još u proljeće 2018. godine i odvijali su se po dionicama od Delnica do Lučica pa onda od Lučica do Lokava te od Lokava prema Rogoznom. Ono što još ostaje, poručuju iz Hrvatskih cesta, su poslovi sanacije klizišta na Špičunku iznad Lokava.


Posljednja faza


– To je i najzahtjevniji te pojedinačno i najskuplji (oko 9 milijuna kuna) dio projekta vrijednog oko 61 milijuna kuna. Klizište na Špičunku već desetljećima predstavlja opasnost, posebno zimi. Poslu smo pristupili ozbiljno i detaljno pa su provedeni svi potrebni istražni radovi i stručne analize. Čim poslovi sanacije budu gotovi, započet će završno asfaltiranje tog dijela prometnice i time će ovaj projekt biti priveden kraju, govore nam iz Hrvatskih cesta napominjući da će do asfaltiranja doći najkasnije do kraja srpnja, kako je bilo i planirano u projektu.




– Ovim projektom ne samo da je obnovljen kolnik već su i rekonstruirana raskrižja koja sada udovoljavaju svim elementima moderne prometnice. Danas je puno ugodnije skrenuti u smjeru Crnog Luga, Lučica, Lokava ili Slemena, ponajprije stoga jer sada ta raskrižja imaju i lijeve skretače koje do sada nisu imala. Uz te poslove obavljena je, s obzirom na specifičnost mikrolokacija, i zaštita pokosa kako bi se smanjila mogućnost odrona koja je predstavljala potencijalni sigurnosni problem. Također, postavljene su i nove zaštitne odbojne ograde na cijeloj dionici, navode predstavnici Hrvatskih cesta.


Doprinos i turizmu


 


Kvalitetan izvođač radova i ovom je prilikom bio GP Krk sa svojim partnerima, a nakon ovog opsežnog dvogodišnjeg zahvata u »staru« cestu Rijeka – Zagreb ta prometnica – koja je i inače vrlo lijepa jer prolazi prekrasnim krajolicima te dijelom i trasom nekadašnje Lujzijane – bit će još ljepša i bolja. Nedvojbeno, njenim su uređenjem u Hrvatskim cestama dali lijep doprinos, ne samo životnom i prometnom standardu, već i turizmu cijelog ovog područja jer je sada do goranskih destinacija moguće doći s više sigurnosti i uživanja. Naravno, opsežnost radova i činjenica da su trajali više od dvije godine pratila je i strpljivost svih koji ove prometnice koriste. Upravo stoga iz Hrvatskih cesta zahvaljuju svima koji su u proteklom razdoblju imali razumijevanja za izvođače radova.


– Ovakvu vrstu radova na području Gorskog kotara nije lako izvoditi, posebno s obzirom na zimske uvjete. Stoga ovim putem zahvaljujemo svim korisnicima »stare« ceste na strpljenju prilikom gradnje, zaključuju iz Hrvatskih cesta.