Foto: D. Prpić
Lukobran Điga, odnosno lukobran Sv. Marije, produžio bi se za 100 metara, kao i Mađarska riva ili lukobran Sv. Ambroza, i to za 30 metara. Produžili bi se i gatovi, Glavna riva i Bela riva
SENJ Uz aktualne radove na obnovi senjske luke, Lučka uprava Senj je krenula s izradom projekata za proširenje luke Senj i to tako da bi se produžili lukobrani. Lukobran Điga, odnosno lukobran Sv. Marije, produžio bi se za 100 metara, što je prilagođeno dužini brodova Jadrolinije, a produžila bi se i Mađarska riva ili lukobran Sv. Ambroza, i to za 30 metara. Produžili bi se i gatovi, Glavna riva, odnosno Gat sv. Nikole i Bela riva, a izgradila bi se i potpuno nova riva umjesto današnje Drvene rive te bi se dodao još jedan gat i to u najužem dijelu luke, nasuprot kuće Tičak. Prema sačinjenom idejnom rješenju, taj zahvat sveukupno bi koštao oko 110 milijuna kuna neto jer tom iznosu još treba dodati PDV.
Za ovaj projekt izrađen je i elaborat o procjeni ocjene utjecaja zahvata na okoliš koji je već u proceduri u Ministarstvu zaštite okoliša, a nakon očitovanja Ministarstva znat će se koji su daljnji koraci, primjerice treba li se izrađivati i studiju utjecaja na okoliš, a nakon toga slijedi izrada idejnog i glavnog projekta radi izdavanja lokacijske, a potom i građevinske dozvole.
Fondovi EU-a
– Lukobrani se mogu sufinancirati iz fondova Europske unije i s tim smo u vezi već zatražili i dobili potvrdno mišljenje, a unutarnje uređenje poput novih tristotinjak komunalnih vezova mogu se financirati iz nacionalnih sredstava i iz proračuna Lučke uprave. Naša luka se od zapadnjaka ne može u potpunosti zaštititi, ali bi ovim projektom znatno bila zaštićenija i dobila bi na većoj sigurnosti u odnosu na danas. Samo produženje lukobrana u ovom projektu je maksimalno jer se nakon toga ulazi u velike dubine, što bi znatno poskupjelo investiciju pa u pitanje dolazi njena isplativost – kaže ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić i dodaje da bi luka realizacijom ovog projekta osim veće sigurnosti dobila i na većoj funkcionalnosti.
U dijelu luke kod Mađarske rive stvorili bi se uvjeti za pristajanje turističkih brodova i manjih kruzera, čime se znatnije vraća osnovna uloga luke, a kod Đige bi pristajali trajekti za obližnje otoke i brodovi dužobalnog linijskog prijevoza. Senj bi nakon ovog proširenja mogao biti i značajna luka za turiste iz Istre i s otoka, primjerice Lošinja i Cresa, koji žele posjetiti Plitvička jezera jer bi im kombinacija morskim putem do Senja i autobusima do Plitvica skratila put za oko dva sata, izlet bi im bio ugodniji, a posjet Plitvicama trajao bi duže. Ovo je itekako poželjna kombinacija ima li se u vidu da je cestovni promet, posebno ljeti, zakrčen i spor.
Popravak Glavne rive