Oleg Butković, Foto: D. JELINEK
Hrvatska je u četvrtak započela s upisom euroobveznica s rokom dospijeća u siječnju 2030. godine, a čija će sredstva biti namijenjena refinanciranju dugova cestarskog sektora
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u četvrtak da vjeruje da će ministar financija Zdravko Marić osigurati povoljne kredite za refinanciranje dugova cestarskog sektora, kao i da će ishod cijelog procesa restrukturiranja tog sektora biti pozitivan.
Hrvatska je u četvrtak započela s upisom euroobveznica s rokom dospijeća u siječnju 2030. godine, a čija će sredstva biti namijenjena refinanciranju dugova cestarskog sektora. Na to se na početku sjednice Vlade osvrnuo i premijer Andrej Plenković, kazavši da ministar financija Zdravko Marić trenutno u Londonu vodi pregovori s investitorima o refinanciranju otprilike 1,3 milijarde eura dugova cestarskog sektora kako bi se produljila njihova ročnost i snizile kamate. Ukupni dug cestarskog sektora iznosi oko 5 milijardi eura.
Nakon sjednice Vlade ministar Butković novinarima ispred Banskih dvora nije želio reći o kojem se točno iznosu zaduženja radi, dok ministar Marić ne završi cijeli posao. No, istaknuo je, okvir je da se nepovoljni krediti zamijene povoljnijima i omogući stabilnost i održivost cestarskog sektora.
»Ovih dana sam, kao skupština, donio odluku o spajanju tvrtki, smanjujemo troškove održavanja, broj zaposlenih, znači činimo sve da sustav u Hrvatskim cestama (HC), Hrvatskim autocestama (HAC) i Autocesti Rijeka-zagreb (ARZ), znači u cijelom cestarskom sektoru, bude stabilan i održiv. Odustali smo od monetizacije i prodaje autocesta, smatramo da su to bile pogrešne, štetne odluke i vjerujem u dobar ishod ne samo onog što će danas i sutra učiniti ministar Marić, nego vjerujem u pozitivan isod cijelog tog procesa«, zaključio je.
Na pitanje zna li tko je najizgledniji izvođač radova na izgradnji Pelješkog mosta, pak, podsjetio je da postupak odabira provode Hrvatske ceste i da je trenutno u tijeku evaluacija, odnosno ocjenjivanje ponuda.
»To ide svom kraju, prema informacijama koje imam. Na tu odluku zainteresirane strane imaju pravo žalbe, koje idu u Državnu komisiju za kontrolu postupaka javne nabave i moraju se riješiti u roku od 30 dana, jer radi se o velikom europskom i infrastrukturnom projektu. Pričekajmo odluku HC-a i iza toga ide potpis ugovora i onda početak izgradnje«, izjavio je.
Osvrnuo se i na zakonski prijedlog koji bi trebao urediti stanje na tržištu taksi usluga, rekavši da će se detalji znati 1. prosinca, kada prijedlog zakona uđe u javnu raspravu, ali da je smisao zakona da se ide ka liberalizaciji tržišta i načelu da svi imaju ista prava.
»Javno savjetovanje će trajati mjesec dana, saslušat ćemo sve i tada ćemo čuti i argumente i sve ono što imaju za reći zainteresirane strane, pa ćemo se i mi uključiti u tu raspravu. Ono što u ovom trenutku mogu reći je da smo mi završili svoj posao izrade toga zakona, da smo rekli da idemo ka liberalizaciji i načelu da svi imaju ista pravila, odnosno da ne postoje nikakvi posebni oblici prijevoza i da su sigurnost građana i jeftinija cijena, dostupniji taksi, ono što želimo napraviti s tim zakonom«, rekao je ministar Butković.