Foto Hrvoje Hodak / Foto: mam.art production design
Iako Denis kaže da je do angažmana za reklamu došlo pukom slučajnošću, bit će ipak da je Audijev PR team dobro znao što radi kada je na prikolicu svojeg novog Audi E-trona stavio baš njegovu Sampu 6 i time naznačio kakvom tipu odmora teži moderan i uspješan europski muškarac
Rabljani još uvijek ponosno ističu da žive na otoku s najviše malih brodogradilišta na cijelom Jadranu, koja svoju prepoznatljivost grade na dugoj otočnoj brodograditeljskoj tradiciji, a obiteljska prezimena poput Pičuljana, Španjola, Krstinića, već su dugo garancija iznimne kvalitete u gradnji vrhunskih rapskih modela tradicijskih brodica i jahti po mjeri modernih nautičara.
No u posljednje vrijeme, ponajviše zbog uloge namijenjene modelu gajete »Sampa 6« u novom Audijevom reklamnom spotu, neočekivano veliku medijsku pozornost na sebe privukao je banjolski »škver« obiteljskog obrta »Brodomehanika Brnabić«, u vlasništvu 42-godišnjeg rapskog brodograditelja Denisa Brnabića.
Ovu priču još neobičnijom čini podatak da se radi o doista maloj otočnoj obiteljskoj brodogradnji iza koje stoje samo dvije osobe, Denis i njegova supruga Marina, te da Brodomehanika Brnabić, uz maksimalnu godišnju proizvodnju od tri brodice, za koje uvijek postoje zainteresirani naručitelji, zapravo i nema potrebu za bilo kakvim agresivnijim marketingom. Ipak, Audi je posredstvom slovenske produkcijske kuće Comradfilm, među paletom predloženih brodica koje dizajnom i načinom gradnje odražavaju spoj modernog i tradicionalnog, za svoju reklamu odabrao upravo Brnabićevu »Sampu 6«!
Učio od najboljih
Premda se na prvu čini da je riječ o spoju nespojivog, zapravo uopće nije tako. Sve što Audi utjelovljuje u svijetu proizvodnje automobila, sadržano je i u načinu na koji svoje barke u radionici smještenoj u obiteljskoj kući u Banjolu na Rabu, gradi Denis Brnabić uz potporu svoje desne ruke, supruge Marine. Njihova posvećenost poslu i nepristajanje na kompromis koji bi mogao poremetiti onu finu, gotovo meditativnu ravnotežu bez koje je lako odlutati u osrednjost, garancija su visoke kvalitete i prave mjere funkcionalnosti i dizajna, a to se u Audiju cijeni.
Za razliku od nekih drugih rapskih brodograditelja, Denisu se nitko iz bližeg obiteljskog kruga nije bavio brodogradnjom, nije naslijedio ni posao, ni bogatu obiteljsku tradiciju u brodogradnji. On se naime, kao završeni brodski mehaničar, nakon višegodišnjeg iskustva u održavanju i izradi dijelova za brodice, radeći i učeći upravo od najboljih rapskih brodograditelja (osam godina kod braće Pičuljan u Barbatu i godinu dana kod Petra Španjola), u potrazi za mirnijim načinom života, odlučio 2007. sa suprugom Marinom pokrenuti vlastiti posao, i to s namjerom da uz servisiranje brodskih motora i plovila, zarađuje radeći i kao barkarijol sa svojim taxi-boatom. Ideja o pokretanju brodogradnje došla je nešto kasnije.
Prvo barkarijol
– Sjećam se, supruga i ja sjedili smo s društvom uz more u Banjolu »pod Marjanom« i ja sam pogledom pratio jednog rapskog barkarijola koji je u relativno kratkom vremenu, više puta taxi-boatom prevezao goste iz pravca grada. Uz malo matematike shvatio sam da čovjek zarađuje više od mene koji sam u radionici znao biti od jutra do mraka. Pomislio sam da bi se možda bolje bilo prihvatiti takvog posla, računajući da ću na taj način imati više vremena za obitelj, jer kćerka Katja već je ulazila u svoju četvrtu godinu.
U dogovoru s Marinom, kupio sam korito jedne novije Primorke, malo je doradio i opremio i tako postao barkarijolom. Međutim, kako sam u brodogradnji već bio proveo devet godina, i temeljem iskustva s opremanjem Primorke, odlučio sam krenuti i s vlastitom proizvodnjom – prisjeća se Brnabić.
I tako je u garaži obiteljske kuće u Banjolu koju su Brnabići pretvorili u veliku radionicu, nastala najprije 2010. godine »Sampa 740«, a nakon nje na red je došla i u Audijevom spotu proslavljena gajeta »Sampa 6«, barka koja je gotovo na svim izložbama i sajmovima plijenila poglede i osvajala nagrade stručnih žirija.
Šutjeli o snimanju
Niti brojnih pohvala, niti nagrada, pa niti ovog sudjelovanja u Audijevoj reklami, ne bi bilo bez silne ljubavi utkane u gradnju ove barke, a za to je potrebna životna filozofija miljama udaljena od svakog poslovnog stresa i trčanja za novcem. Baš zato Brnabići niti nakon ovog neočekivanog kolateralnog reklamnog efekta, nemaju namjeru mijenjati svoj ritam života i poslovanja.
Audijev reklamni spot snimljen je u svega tri rujanska dana prošle godine, i to nakon što je odobrenje dao vlasnik brodice koji živi u Njemačkoj, a premijerno prikazivanje tog spota odigralo se tek u siječnju ove godine.
– Bili smo na setu u Ljubljani, ali smo isto tako gledali i snimanje kadrova u kojima Audi na električni pogon, bez problema tegli ‘našu’ barku do Boveca, pa čak i po strminama podno Triglava. Da bi sve to mogli vidjeti, morali smo se obvezati kako o snimanju nećemo nikome pričati sve do prvog javnog emitiranja reklame. Naravno, iščekujući s nestrpljenjem taj događaj, uspjeli smo održati dano obećanje – rekli su nam Denis i Marina.
Nema slučajnosti
Svojim smirenim tempom, počevši od 2011. godine do danas, Brodomehanika Brnabić proizvela je 12 brodica »Sampa 6« i, što je najvažnije, Denis i njegova Marina zadovoljni su i vole to što rade, imaju ispunjen život, kćerka Katja u međuvremenu je napunila 14, a sin Franko 6 godina.
Pa iako će Denis reći da se, kada je riječ o angažmanu za reklamu, radilo o pukoj slučajnosti, bit će ipak da je Audijev PR team jako dobro znao što radi kada je na prikolicu svojeg novog Audi E-trona stavio baš njegovu »Sampu 6« i time, uz demonstraciju snage svojeg luksuznog električnog automobila, ujedno naznačio kakvom tipu odmora od velegradske vreve teži moderan i poslovno uspješan europski muškarac.
Priča o »slučajnom« povezivanju ovog rapskog brodograditelja s velikim Audijem u trenu je postala hit na Rabu, ali i puno šire. Dobar je to primjer kako slučajnosti zapravo nema i da unatoč današnjem brzom razvoju tehnologije i ubrzanom načinu života, oni koji cijene posvećenost, vještinu i kvalitetu majstorske izrade, znaju na čija će vrata pokucati.
Idealno spojivši besprijekorne maritimne linije i moderan pristup gradnji tradicijskog modela jadranske gajete, Brnabići su, htjeli ne htjeli, sami na sebe svrnuli pozornost i tako samo još jednom potvrdili veliku vrijednost rapske male brodogradnje .