Foto: Marko Gracin
Vrhunac festivala bila je premijera Verdijeve »Aide«, publika će pamtiti i završnicu ansambla Sudar Percussion, a sa sredstvima koja su nekoliko puta manja u odnosu na ona iz zlatnog doba RLJN-a teško da se moglo napraviti više
RIJEKA Koncertom ansambla Sudar Percussion i njihovim multimedijalnim spektaklom »Oxygene« na Trgu Riječke rezolucije završile su ovogodišnje, četrnaeste po redu Riječke ljetne noći. Sudar Percussion oduševio je publiku osebujnim interpretacijama skladbi francuskog skladatelja Jeana Michela Jarra. Kombinirajući elektronsku i akustičnu glazbu, jazz i klasiku, popularno i tradicijsko, ovih udaraljkaši kreiraju sasvim novi, prepoznatljiv i snažan zvuk. Članovi ansambla su Robert Batelić, Adriano Bernobić, Goran Gorše, Filip Merčep, Nicolas Sinković i Aleksandar Vešić, a njima se u Rijeci kao gost pridružio sjajni trubač Darko Sedak Benčić.
Samoborski ansambl udaraljkaša Sudar Percussion proslavio se 2015. svojim prvim CD-om s autorskom glazbom svestranog pijanista i skladatelja Mateja Meštrovića te osvojio priznate međunarodne nagrade, poput Independent Music Awards u SAD-u. Održali su brojne koncerte koje su, uz oduševljenje publike, pratile i pohvale glazbenih kritičara, među kojima su i oni časopisa Rolling Stone. Ostvarili su i uspješnu suradnju sa Zagrebačkim solistima i svjetski poznatim violinistom Stefanom Milenkovićem.
Opstanak festivala
Ansambl je tijekom godina ostvario zapažene koncerte i nastupe na eminentnim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, od kojih valja izdvojiti: otvaranje i koncert na Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitsko ljeto, Ohridsko ljeto, Festival Sv. Donata u Zadru, BUMfest u Sloveniji i Zagrebačko kulturno ljeto.
Bila je to lijepa završnica Riječkih ljetnih noći, koje su otvorene 30. lipnja programom »Kazalište koje diše«. Tom prilikom HNK Ivana pl. Zajca doslovno je otvorio sva svoja vrata i omogućio posjetiteljima da zavire u praktički svaki kutak riječkog kazališta. S obzirom na nedostatna sredstva koja se izdvajaju za ovaj festival, ovogodišnje izdanje bilo je nešto skromnije, a na Kazališnom saboru razgovaralo se o budućnosti Riječkih ljetnih noći. Zaključeno je da one moraju opstati, ali možda u nekom drugačijem obliku.
Središnji događaj ovogodišnjeg festivala bila je premijera Verdijeve »Aide« na Ljetnoj pozornici u Opatiji, u režiji Marina Blaževića. Premijerno je izveden i »Zajc Stand up« u Arheološkom parku Principij, u režiji Borka Perića. Premijeru je imala i plesna predstava »Dancing moms« Ivane Kalc i Mile Čuljak.
U suradnji s Plesnom mrežom Hrvatske izvedena su dva plesna sola – »Anatomija mačke« Petre Hrašćanec i Ksenije Zec, te »Ona/Her« Aleksandre Mišić i Žaka Valente. S neoklasičnim baletom »Rock Bach koncert« gostovao je Ariston Proballet iz Italije. Gostovalo je i Kazalište »Hotel Bulić«, koje se predstavilo monodramom »Lampedusa Beach« u režiji Senke Bulić i izvođenju Nine Violić. Svečanu obnovu imala je kultna predstava »Turbofolk« Olivera Frljića, a Giorgio Surian predstavio je »Seviljskog brijača«.
Pamte se i bolji dani
Talijanska drama izvela je »Priče s obale i mora«, a Gradsko kazalište lutaka Rijeka prikazalo je svoje uspješnice »Izgubljena priča: Ivica i Marica« i »Wanda Lavanda«. Umjetnička organizacija TeatruM iz Zagreba gostovala je s predstavom za djecu »Šumastikus«, dok je na Bazenima Kantrida Klub sinkroniziranog plivanja »Primorje Aqua Maris« izveo plesni spektakl na vodi »Back to the 60’s«. Edward Moore i Kim Kerfoot predstavili su projekt »Wrecked/Uništeno«, inspiriran brodom »Galeb«, Titom i Kennedyjem.
Riječke ljetne noći pamte i bolje dane, a ove godine pokušalo se napraviti program u okviru postojećih sredstava, s namjerom da se – koliko je to moguće – održi kvaliteta i razina umjetničkih produkcija. Premda u novcima nije sve, za ove RLJN moglo bi se zaključiti: »Koliko para, toliko muzike«.