
Do 1. srpnja ove godine pružateljima usluga će prisutnost na portalu biti besplatna, a nakon toga će biti uvedeni korisnički paketi
povezane vijesti
Udruga ruralnog turizma Hrvatske (URTH) u utorak je predstavila prvi nacionalni portal ruralnog turizma “idemonaselo.hr” na kojemu se nalazi 1.600 pružatelja usluga posebnih oblika turizma i oko 200 atrakcija u ruralnim područjima zemlje.
Cilj portala, koji je i adresar ruralnog turizma, je jače promovirati ruralni turizam odnosno njegove razne oblike, od seoskog, planinskog i avanturističkog, do lovnog, ribolovnog, konjičkog i drugih u ruralnim krajevima, rekla je predsjednica udruge Aleksandra Kuratko Pani.
Portal za bolju vidljivost, potražnju, komunikaciju i prihode
“Uočili smo da je ponuda i vidljivost ponude ruralnih vrsta turizma na portalima turističkih zajednica i drugima slaba, te smo odlučili izraditi portal na kojemu će ponuda biti vidljivija, a komunikacija s turistima i partnerima-ustanovama, turističkim zajednicama i agencijama i drugima – bolja”, rekla je Kuratko Pani na predstavljanju portala.
Vjeruje da će osim promocije portal pridonijeti rastu potražnje i prihoda od ruralnog turizma, koji je za sada malen, iako zapravo i nema točnih podataka.
Na portalu su i mnoge informacije o ruralnim destinacijama. Među pružateljima usluga su OPG-ovi, kušaonice, restorani, lječilišta, muzeji, kurije, manifestacije, biciklističke staze i mnogo drugoga.
Podaci o ponudi i pružateljima usluga prikupljeni su u suradnji s profesorima i studentima Veleučilišta u Križevcima, kroz istraživanja, terenski rad i pretraživanje društvenih mreža.
S tim veleučilištem kao i zagrebačkim Ekonomskim fakultetom, udruga URTH u utorak je potpisala ugovore o suradnji s ciljem daljnjeg razvoja i unapređivanja portala i ponude ruralnog turizma.
Do 1. srpnja ove godine pružateljima usluga će prisutnost na portalu biti besplatna, a nakon toga će biti uvedeni korisnički paketi. Novac od tih paketa, donacija i drugih izvora upotrijebit će se za održavanje i razvoj portala i unapređenje rada udruge
Ukupnu vrijednost izrade i održavanja portala, istraživanja i drugog, URTH procjenjuje na oko 100 tisuća eura u dvije godine, od čega je nešto više od 40 tisuća eura od ministarstava turizma te poljoprivrede i Hrvatske turističke zajednice.
Ruralni turizam jako važan za smanjenje sezonalnosti i revitalizaciju
Na panelu nakon predstavljanja portala, Robert Pende iz Ministarstva turizma i sporta naglasio je velik potencijal ruralnog turizma i posebnih oblika u ruralnim područjima jer su manje izgrađena od obalnih, a usluge se nude cijele godine u cijeloj zemlji, čime se smanjuje sezonalnost hrvatskog turizma i pridonosi održivosti.
“Važnu ulogu u tome imat će investicije koje će ministarstvo podržavati, a to je i prilika za revitalizaciju sela i drugih ruralnih prostora, pa i bolji život, ostanak ili povratak mladih i drugih ljudi u te krajeve”, smatra Pende.
Uz portal i panel predstavljanje u Novinarskom domu u Zagrebu pratila je i promocija autohtonih jela pružatelja usluga iz Moslavine, Međimurja i Prigorja.
Istaknuli su i da su im turisti većinom domaći, ali da sve više dolaze i stranci iz Europe i šire, koji traže uživanje u prirodi, mir, čist zrak i zdravu hranu.