
SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Budućim korisnicima sustava "Parkiraj i vozi se" na raspolaganju će biti nešto više od 200 parkirališnih mjesta u Baračevoj, a Autotrolej će u vršnim jutarnjim i popodnevnim satima uvesti dodatnih 17 polazaka autobusa
povezane vijesti
RIJEKA – U Baračevoj ulici u Rijeci od 7. travnja kreće prvi Park&Ride sustav koji će omogućiti građanima da, uz relativno povoljnu cijenu automobilom dođu do Baračeve, parkiraju, a zatim putovanje dalje do centra grada nastave gradskim autobusom, najavljeno je na jučerašnjoj konferenciji za novinare na kojoj su novi sustav predstavili gradonačelnik Marko Filipović te direktori Autotroleja i Rijeka plusa, Robert Mrvčić i Željko Smojver.
Autotrolej će, također od 7. travnja, “pojačati” vozni red na gradskim linijama za 69 polazaka autobusa dnevno, čime će doseći brojku od 946 polazaka radnim danom na gradskim linijama, što je gotovo 97 posto punog voznog reda, prije redukcije u svibnju 2024. godine, koji je imao 976 polazaka.
Sačuvati karticu
Budućim korisnicima park&ride sustava na raspolaganju će biti nešto više od 200 parkirališnih mjesta u Baračevoj, a Autotrolej će u vršnim jutarnjim i popodnevnim satima uvesti dodatnih 17 polazaka autobusa na liniji broj 8, na trasi između Torpeda i Jelačićevog trga. Cijene nove usluge koja obuhvaća parkiranje i korištenje javnog prijevoza predstavio je gradonačelnik, ističući kako su one povoljnije što je više putnika u automobilu.
– Svi korisnici moći će kupiti kartu kojom će platiti parkiranje i dnevnu kartu za liniju broj 8. Riječ je o ulici koja je izuzetno dostupna, ne samo putem mreže gradskih prometnica, nego i izravno s obilaznice, cestom D 403. Cjelodnevna parkirališna karta i dnevna karta za liniju broj 8 stajat će dva eura, ako je u vozilu samo jedna osoba, tri eura ako se plaća parkiranje i prijevoz za vozilo i dvije osobe, četiri eura za vozilo i tri osobe te pet eura za vozilo i četiri osobe. Smatramo da je to vrlo prihvatljivo i da će dobar dio građana iskoristiti mogućnost korištenja ove usluge kojom se ujedno rasterećuje broj automobila koji ulaze u sam centar grada, rekao je Filipović.
Smojver je objasnio kako će korištenje usluge izgledati u praksi.
– Nakon parkiranja, korisnik će na parkirališnom aparatu iz ponuđenog menija odabrati uslugu koju želi, u skladu s brojem osoba za koje želi kupiti karte, platiti kreditnom ili debitnom karticom te se nakon toga ukrcava u autobus na liniji broj 8 prema centru grada. Istom karticom se i vraća u Baračevu ulicu. Pri tom za vrijeme korištenja usluge mora sačuvati karticu, rekao je Smojver.
Odgovarajući na pitanje novinara, rekao je da će u prvom periodu plaćanje biti moguće isključivo kreditnim i debitnim karticama, ali se uskoro planira i uvođenje online kupovine karata za uslugu Park&Ride
Povećanje vozača
Dodatni polasci gradskih autobusa, od 7. travnja, uvode se na linijama 2, 3, 5, 6, 7, 7a i 8, a linija 1b ponovo se vraća u promet, a izravna su posljedica povećanog broja zaposlenih vozača kojih je trenutno u Autotroleju 257.
– Povećanje broja polazaka na gradskim linijama je posljedica povećanog interesa vozača za zaposlenjem u Autotroleju, kao i povećanje materijalnih prava radnika. To je rezultiralo dolaskom 15 novih vozača od početka ove godine, a očekuje se zapošljavanje još trinaestorice novih vozača. To pokazuje da su mjere koje smo uveli u proteklom razdoblju stabilizirale poslovanje Autotroleja, a vozačima su donijele značajno veća materijalna prava pa je, konkretno, prosječna plaća vozača za veljaču iznosila 1.980 eura, rekao je Filipović, podsjećajući da će plaće u Autotroleju od 1. lipnja rasti za dodatnih pet posto.
Ispričao se građanima zbog reduciranog voznog reda i poteškoća koje su zbog toga trpjeli.
– Od 7. travnja sustav će biti u stabilnoj poziciji, a broj polazaka gotovo identičan onome prije reduciranja voznog reda, rekao je gradonačelnik.
Direktor Autotroleja Robert Mrvčić je kazao kako se u prvom redu pojačava vozni red na najopterećenijim gradskim linijama.
– Pojačavamo liniju broj 2 s četiri dodatna polaska, liniju 5 sa šest dodatnih polazaka, linije 6, 7 i 7a s po četiri dodatna polaska na svakoj od njih te na liniju tri uvodimo dodatni autobus, s 14 dodatnih polazaka. Ponovo uvodimo liniju 1b sa 16 polazaka dnevno, uz već navedenih 17 novih polazaka dnevno na liniji broj 8, tako da će na toj liniji, na trasi Torpedo – Jelačićev trg biti po dvadeset polazaka dnevno u svakom smjeru, rekao je Mrvčić, ističući kako će novi vozni redovi biti dostupni na svim uobičajenim komunikacijskim kanalima, web-stranici Autotroleja, mobilnoj aplikaciji, na zaslonima na autobusnim stajalištima kao i na Google tranzitu.
Prijevoz djece na bazen
Mrvčić je kazao kako su među trinaestoricom novih vozača koje će Autotrolej uskoro zaposliti četvorica stranih državljana, trojica radnika Autotroleja koji su na prekvalifikaciji za vozače te šestorica budućih vozača koji su u procesu polaganja vozačkog ispita za D kategoriju.
Novinare je zanimalo hoće li strani državljani biti zaposleni u Autotroleju, ili će ih komunalno društvo ponovo pokušati angažirati preko neke od agencija, unatoč jednom propalom pokušaju, na što je Mrvčić odgovorio da će biti zaposleni izravno u Autotroleju.
Odgovarajući na pitanja novinara kazao je da bi optimalan broj vozača u Autotroleju bio oko 285, dodajući kako smatra da se, s povećanjem plaća “ide u dobrom smjeru”, u ostvarenju tog cilja.
Zahvaljujući povećanju broja vozača, istaknuto je na konferenciji, Autotrolej ponovo nesmetano obavlja organizirani prijevoz djece riječkih osnovnih škola na Bazene Kantrida u sklopu projekta Rijeka pliva, a od rujna ove godine planira se i dodatno povećanje broja polazaka na liniji 8 kako bi se osigurao prijevoz radnika tvrtke Rijeka Gateway.
Do kraja iduće godine 20 električnih autobusa
Komunalno društvo Autotrolej trenutačno radi i na nabavi novih autobusa na električni pogon te infrastrukture, odnosno punionice za električne autobuse, putem Nacionalnog plana otpornosti i oporavka (NPOO). Riječ je o 20 autobusa vrijednih oko 11 milijuna eura te infrastrukture za punjenje na prostoru garaže na Školjiću u vrijednosti od oko 2 milijuna eura. Stavljanje novih autobusa i pripadajuće punionice za elektrovozila u pogon očekuje se do kraja 2026. godine.