
Foto: Marinko Krmpotić
Cijena radova porasla s 2,7 milijuna eura na 3,4 milijuna eura, gradonačelnica Delnica Katarina Mihelčić poručila da je to ključni trenutak povezivanja Kupske doline sa svijetom.
povezane vijesti
BROD NA KUPI – Krajem travnja ove godine u naselju Kuželj, smještenom u Kupskoj dolini, počet će radovi na izgradnji obilaznice Kuželj i trajat će dvije godine. Prvi dio bit će gotov u listopadu ove godine da bi potom završni poslovi krenuli u travnju 2026. godine – najavio je Vedran Ivandić, predstavnik Hrvatskih cesta na jučerašnjem sastanku s mještanima naselja Kuželj, Grbajel i Guće Selo.
Sastanak održan u Kaštelu Zrinski organizirao je Mjesni odbor Brod na Kupi u suradnji sa Županijskom upravom za ceste i Gradom Delnicama, a Davorin Klobučar, predsjednik MO-a Brod na Kupi, istaknuo je da je cilj pružiti mještanima sve potrebne informacije. Sastanku nazočna gradonačelnica Delnica Katarina Mihelčić rekla je da je rješavanje uskoga grla prometnice u Kuželju, odnosno izgradnja obilaznice, jedan od ključnih trenutaka povezivanja Kupske doline sa svijetom. Robert Maršanić, ravnatelj ŽUC-a, podsjetio je da najveće zasluge za osiguranje financijske konstrukcije pripadaju ministru Olegu Butkoviću i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Troškovi porasli
– S planiranih 2,7 milijuna eura troškovi izgradnje obilaznice porasli su na 3,4 milijuna eura, pri čemu smo mi u ŽUC-u osigurali oko pola milijuna eura, a sve ostalo dolazi iz državnog proračuna – rekao je Maršanić. Zdravko Sršić, voditelj operative GP-a Krk, izvođača radova, rekao je da trasa prelazi dva vodotoka pa je i stoga riječ o zahtjevnom zadatku.
– Čak 26 mjeseci gradit ćemo 2,4 kilometra. Puno će posla biti oko iskopa i dovoza zamjenskog materijala nužnog za stabilnost ceste – najavio je Sršić, napomenuvši da se zimi neće raditi.
Okupljeni mještani postavili su brojna pitanja. Anton Kezele, koji se 40 godina bavi projektima ove vrste, rekao je da mještani nisu protiv izgradnje obilaznice, ali niz stvari je nerazjašnjen.
– Primjerice, lokacijska dozvola izdana je bez javne rasprave. Nadalje, po projektu je vidljivo da se niz poslova ostvaruje izvan granica građevinskog zahvata i želimo da investitor preuzme obaveze plaćanja poslova koji se realiziraju izvan granica građevinskog zahvata. Ne bude li tako, moglo bi doći i do tužbi, tim više što smo o tome obavijestili investitore – rekao je Kezele kojemu je odgovoreno da je trasa rađena po prostornim planovima Grada Delnica i uz suglasnost Hrvatskih voda, a ravnatelj Maršanić dodao je da pri svakom od ovakvih vrsta radova dolazi do problema, ali se oni rješavaju u hodu kroz dogovor i suradnju.

Mještane jako zanima izgradnja obilaznice
Poziv na strpljivost
Mještani su pozdravili činjenicu da se 53 godine nakon uređenja ceste kroz Kuželj ide u nešto novo, ali pri tome treba biti oprezan. Tako je Rok Andlar pitao hoće li izgradnja štetiti poduzeću Gec koje mjesečno tom cestom prevozi bar deset šlepera svojih proizvoda. Maršanić mu je odgovorio da o regulaciji prometa brine izvođač radova koji mora imati adekvatnu prometnu studiju, a Zdravko Sršić naglasio je da će se GP Krk potruditi da zastoja bude što manje. Uz činjenicu da preko zimskih mjeseci neće biti nikakvih poslova, gradonačelnica Delnica Katarina Mihelčić apelirala je i na strpljivost mještana jer takvi poslovi, kao što je sada primjer na Orehovici, jednostavno zahtijevaju određenu prilagodbu. Složio se s time i Mladen Mauhar, ravnatelj Rasadnika Kuželj, rekavši da nije dobro previše komplicirati i svemu prilaziti negativno.
Znatan dio sastanka, pri tome u ovom trenutku i nerješiv, bio je vezan uz primjedbe mještana vezane uz potencijalne poplave. Naime, kako je istaknuo Miro Mihelčić, projekt predviđa izgradnju nasipa, što bi moglo dovesti do dodatnih muka s pritokom Kupe Belicom koja prolazi kroz Kuželj i mogla bi činiti pri jakim kišama više štete nego do sada. Boris Abramović istaknuo je da su do sada redovno pri svakoj poplavi stradale dvije kuće, a realizira li se planirani projekt, bit će ih najmanje šest. Čuti se moglo i ptanje o tome koliko smisla ima graditi obilaznicu ako će nakon nje poplave i štete biti još veće nego do sada, a župnik Josip Tomić predložio je da se što prije na sastanak pozovu predstavnici Hrvatskih voda.
– Kod slovenskog Kuželja Slovenci su podigli zid i okrenuli vodu prema nama. I to bez dogovora s nama. Ne bismo li i mi s naše strane trebali krenuti u čišćenje onih naših dijelova Kupe zbog kojih dolazi do poplava – pitao je Tomić, a Anton Kezele dodao je da je on predlagao izgradnju vijadukta, ali nikakvih reakcija na taj prijedlog kod projektanata nije bilo. Rasprave vezane uz ovu temu kraju je priveo Davorin Klobučar, preuzevši na sebe obvezu da u narednih 15 dana sazove sastanak s predstavnicima Hrvatskih voda kako bi se na ova i druga brojna pitanja vezana uz vodotoke i potencijalne poplave dobilo odgovore od nadležnih.
Robert Maršanić, ravnatelj ŽUC-a»S planiranih 2,7 milijuna eura troškovi izgradnje obilaznice porasli su na 3,4 milijuna eura, pri čemu smo mi u ŽUC-u osigurali oko pola milijuna eura, a sve ostalo dolazi iz državnog proračuna |

Sadašnji izlaz iz Kuželja postat će najvjerojatnije mrtva ulica-
Krug od kilometra do vrta i garažeNajapsurdniji trenutak projekta buduće obilaznice Kuželj svakako je kuća na samom izlasku iz mjesta u smjeru Čabra. Naime, ta će cesta u budućnosti postati tzv. mrtva ulica, a ono što je paradoksalno je da ljudi koji žive u toj kući neće do svoje garaže i vrta, koji su udaljeni desetak metara od kuće, moći kao do sada, već će morati raditi krug od oko kilometar da bi došli do garaže! Pristup obilaznici neće im biti moguć zbog visinske razlike, a mogu li projektanti napraviti bilo kakve promjene, teško je reći. |