
povezane vijesti
Mercedes-Benz GLC s EQ tehnologijom je potpuno električni SUV koji nije razvijen iz GLC-a, modela koji koristi motore s unutarnjim izgaranjem, već je riječ o potpuno novom, drugačijem automobilu. Mercedes-Benz trenutno nije dao detalje o njegovim dimenzijama, iako će se sasvim sigurno smjestiti između EQB (4,68 m) i EQE SUV (4,86 m). Kada se pojavi na tržištu, a to će prema najavama biti krajem 2025. godine, konkurirat će modelima kao što su Audi Q6 e-tron, BMW iX3 i Porsche Macan.
Postojat će verzije s pogonom na jednu osovinu i s priključnim pogonom na sve kotače koja je kod automobila iz Stuttgarta poznata kao »4Matic«. Elektromotor na svaku osovinu i to je u osnovi – to. Dakako, s bezbroj elektronskih tehničkih rješenja koja će pomoći da se optimalna snaga u idealnom momentu prebacuje na onaj kotač koji mu baš treba. Drugo tehničko rješenje za smanjenje potrošnje energije je novorazvijeni, uvjetno rečeno dvostupanjski, automatski mjenjač koji radi jako brzo i uvijek postavlja rad cjelokupnog sustava u najbolji mogući položaj. Cijeli sustav stražnjeg pogona razvio je Mercedes-Benz, dok prednji pogon isporučuje vanjski dobavljač. Ostale karakteristike električnog sustava uključuju arhitekturu od 800 volti i tehnologiju silicij karbida u pretvaraču. Bit će nekoliko vrsta baterija ovisno o njihovom kapacitetu i sastavu. Najnapredniji – NCM tip sa silikonskom i grafitnom anodom – podržavat će opterećenja do 320 kW. Na najbržim punjačima, za što će apsolutno biti pripremljen, trebat će svega kraću pauzu, dvadesetak minuta, da bi se u cijelosti napunio.
Mercedes-Benz je objavio niz fotografija na kojima se vidi Mercedes-Benz GLC EQ kako prolazi zimske testove u polarnim regijama Švedske, ali kako je riječ o istodobnom odijevanju u »maskirnu odoru«, nije do kraja moguće spoznati njegov definitivni izgled. Ipak, jasno je da se i u tom segmentu događa novi dizajnerski odmak kako bi se pariralo konkurenciji, ne samo njemačkoj koja je odavno postavljena na relaciji Stuttgart-Muenchen-Ingolstadt te definirana kao »premium«. Ne, danas kao u slučaju nogometa – svatko, čitaj Kinezi, stvara luksuzne automobile. Jednako tako razvidno je kako se čitava priča, što god danas netko mislio o Elonu Musku, seli na prostor električne energije. Kako se čini, zahvaljujući i Mercedesu GLC EQ, povratka više nema, godine koje dolaze sve će više nuditi električna vozila. I na kraju, cijena je još nepoznata, očekuje se kod sljedeće informacije o novoj zvijezdi trokrake zvijezde.