
Foto: Reuters
Brojni su dizajneri izlazili su iz rigidnih okvira i poigrali se kreacijama
povezane vijesti
Pariški tjedan mode još jednom je prostro svoje modne piste na kojima su dizajneri pokazali svoje vizije mode za sezonu jesen/zima.
Za početak, sve su oči bile uprte u novu kreativnu direktoricu kuće Givenchy, Sarah Burton, a čekalo se i na drugu po redu kolekciju Alessandra Michelea za Valentino.
Bilo je tu i nešto alternativnijih pristupa, pa je recimo Valentino, umjesto tradicionalnog formata hodanja po pisti novu kolekciju predstavio – u crvenoj kupaonici.
Uz to, brojni su dizajneri izlazili iz rigidnih okvira i poigrali se kreacijama (neke su bile čista umjetnost, a neke… pa, krativni pokušaji), a ima i onih već toliko etabliranih da nismo ni iznenađeni njihovom kreativnom genijalnošću.
Vaquera i elegancija pretjeranosti
Modna kuća Vaquera revijom je službeno otvorila PFW, donoseći na “stol” eleganciju pretjeranosti. U svoje kreacije uvrstili su elemente ogromnih razmjera, koji su zapravo, gledajući kreacije u cjelini, totalni pogodak.
Inspiracija dolazi od skorog preseljenja kreativnih direktora brenda Bryn Taubensee i Patrica DiCaprija u Pariz, što je dvojac nazvao “nostalgijom za budućnosti” koju je direktno utkao u svoje kreacije. Na reviji je brend ujedno predstavio drugo partnerstvo s D’Heygere Jewelry brendom nakita koji je za ovu specifičnu priliku izradio predimenzionirane privjeske u obliku srca.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Zomerova ideja izokretanja
Zomer je brend ženske odjeće pariškog dizajnerskog dua Daniala Aitouganova i Imruh Ashe koji u svojim kreacijama itekako njeguje odnos sa suvremenom umjetnošću. Na FPW-u, poigrali su se sa pitanjem koji je uopće pravi način nošenja odjevnog predmeta, pa su tako servirali kolekciju koja je razmontirala uobičajen standard.
Njihova kolekcija istražuje ideju o izokretanju, poništavanju i opiranju tradicionalnim oblicima odijevanja, pa su se tako mogle vidjeti jakne nošene naopačke, prevelike košulje s izvrnutim ovratnikom, hlače na glavi, kao i urbenesne – torbe “bez budžeta”.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
ANREALAGE i pikselizirana čudesa
Show program na pistu donio je i japanski brend ANREALAGE koji modi također pristupa veoma artistički. Ovoga puta, platna su iskoristili ne bi li prikazali vlastitu viziju odnosa između tehnologije i kreativnosti.
Kreativni direktor Kunihiko Morinaga predstavio je kolekciju “The Screen”, počevši sa pikseliziranim tkaninama, koje su, kako je revija odmicala, postajale sve više ekranske! Doista, Morinaga je napravio “tkaninu” od milijun LED dioda koje mijenjaju izgled haljine ovisno o raspoloženju nositelja!
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Povratak J’adore Diora
Maria Grazia Chiuri je za Dior ponudila reinterpretaciju klasike, spajajući modne inspiracije prošlosti i budućnosti sa suvremenom estetikom.
Osim što je vratila majicu “J’adore Dior” Johna Galliana, podsjetila je na klasičnu ljepotu bisera, strukturiranih kaputa, kao i zavodljivost prozirnih košulja i čipkastih ovratnika.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Stella McCartney i corpcore
Stella McCartney odlučila je na Tjednu mode u Parizu etablirati novi smjer mode – corpcore. Drugim riječima, ponudila je svoju viziju svakodnevnog “korporativnog” odijevanja koristeći inovativne materijale poput veganskog materijala izrađenof od micelija gljiva, recikliranog poliestera i poliuretana na biološkoj osnovi, pa je time još jednom dala podsjetnik svima da moda ne mora podrazumijevati upitne etičke izbore.
Na reviji pokazala je glamurozna odijela, svjetlucave svilene haljine i nadasve zanimljiva odijela, jer zašto bi na posao išli išta manje glamurozni?
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Björk by Acne Studios
Jonny Johansson, suosnivač brenda Acne Studios, ovoga je puta “jahao” na valu inspiracije pjesama od Björk, čiji je doživljaj i zvuk pokušao direktno preslikati na odjeću.
Počivajući na kontrastu urbanog i prirodnog, pokrivenog i golog, nova kolekcija poznatog brenda na pisti je između ostalog pokazala čežnju za modom osamdesetih u vidu predimenzioniranih mašni, kariranih krojeva i pojasevima.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Balmainova nova era
Kreativni direktor Balmaina Olivier Rousteing nastavlja svoju modnu vladavinu, no dalo se naslutiti da je riječ o novoj eri, pomalo mekšoj.
Govorimo o sivim pletivima i mekim tkaninama, no uz poznat i vidljiv potpis modne kuće u vidu predimenzioniranih dodataka. Čini se da nas hladna sezona čeka u predimenzioniranom vidu…
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Issey Miyake i dekonstrukcija mode
Brend Issey Miyake istoimenog dizajnera odlučio je na pariškom Tjednu mode pomaknuti granice odjeće nešto bliže svijetu skulptura.
Kolekcija pod nazivom “[N]i [N]or”, inspirirana “Skulpturama od jedne minute” austrijskog umjetnika Erwina Wurma, za cilj je imala golicanje percepcije gledatelja kroz dekonstruirane krojeve i materijale nalik papiru.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Beckhamina elegancija
U Parizu, svoju novu kolekciju predstavila je i Victoria Beckham.
Ovoga puta, naglasak je stavila na novo poglavlje u dizajnima kaputa i balonera, a čitava kolekcija bila je prožeta odnosom bezvremenske elegancije i odvažnih suvremenih krojeva.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Kič na McQueenov način
Neki će reći da je vrhunac Tjedna mode u francuskoj metropoli bila revija Alexandera McQueena. Jedno je sigurno, kreativni direktor Sean McGirr dao je sve od sebe, a inspiraciju je vukao iz koncepta kiča viktorijanske Engleske.
Tako je mnogo lookova uključivalo predimenzionirane volane, naborane ovratnike i pokrivala za lice optočena draguljima. Majstorski i efektno.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Balenciaga i vizija standarda
Za svoju novu kolekciju Balenciaga je predstavila svoju viziju koncepta standardnog odijevanja, no naravno, u njihovom stilu.
Od traper jakni pa do kožnih mantila, na reviji su modeli prikazivali odjeću koja je istovremeno veoma čistih i bezvremenskih krojeva, no s taman pogođenom dozom odvažnosti.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Valentinova crvena kupaona
Za drugu kolekciju brenda Valentino Alessandro Michele predstavio je impresivan nastavak svog debija. Pretvorivši pistu u crvenu kupaonicu, predstavio je čak 80 lookov, kao i suradnju s VANS-om.
Jedno je sigurno, bila je to revija za pamćenje.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Givenchyjev povratak u daleku prošlost
Prva kolekcija Sarah Burton za Givenchy bila je jedna od najočekivanijih stvari ovog Tjedna mode. Jedna od najpoznatijih dizajnerica u svijetu mode ispričala je svoju priču, a za te potrebe zagrebala je u prošlost i uzorke tkanine koje je koristio osnivač brenda Hubert de Givenchy još 1952. Uzorci su bili skriveni unutar zida u prvom dizajnerovom ateljeu, a iskopani su prije otprilike godinu dana tijekom radova na renoviranju.
Zapanjena i dirnuta rukom pisanim zapisima na calico uzorcima, nadahnuli su ju da se vrati temeljnim elementima mode i silueti.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.