Međunarodna matura

Izložba učenika PRHG u Muzeju grada Rijeke: Kruna dvogodišnjeg rada iz vizualnih umjetnosti

Ingrid Šestan Kučić

Mentorica Nina Šepić i učenik Andrea Klarić / Foto Vedran Karuza

Mentorica Nina Šepić i učenik Andrea Klarić / Foto Vedran Karuza

Maturant Andrea Klarić ovom je izložbom došao na korak do polaganja mature iz predmeta Visual Arts, a uz njega radove su izložili i učenici trećeg razreda



U izložbenom prostoru Kockica Muzeja grada Rijeke otvorena je izložba učenika koji pohađaju predmet Vizualne umjetnosti u Programu međunarodne mature – International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji.


Riječ je o izložbi koja se održava drugu godinu, a predstavlja završni umjetnički iskorak maturanta Andree Klarića koji je ovim izlaganjem na korak do polaganja mature iz predmeta Visual Arts.


Foto galerija: Izložba učenika PRHG u Muzeju grada Rijeke Foto: Vedran Karuza


Maturant druge generacije predstavlja selekciju svojih radova, kroz koje dijeli rezultate svog truda, mašte i talenta s obitelji, prijateljima i zajednicom, a ukupno je predstavio pet radova u različitim medijima koji proizlaze iz stranica njegovog dnevnika snova zabilježenih tijekom ljeta 2024. godine.




Uz njega radove su izložili i učenici trećeg razreda, čija su pojedinačna djela dio probnog ispita kao priprema za završnu izložbu iduće godine. Po jedan rad izložili su: Nicholas Depasquale – Patsey, Elena Dragoslavić, Sofia Grković, Srna Ilić, Lara Mešter, Doria Nižić, Sarah Perčić i Fran Petrović.


Izložba se može razgledati do 11. ožujka, od 14 do 18 sati, a kako je pojasnila mentorica učenika Nina Šepić, završna izložba učenika IBDP programa koji pohađaju predmet Visual Arts kruna je njihovog dvogodišnjeg rada te im daje priliku da demonstriraju svoje tehničke vještine, konceptualno razumijevanje i umjetnički razvoj.


– Učenici biraju radove koji najbolje predstavljaju njihov umjetnički razvoj, istraživanje i tehničke vještine. Broj radova ovisi o tome je li učenik na SL (Standard Level) ili HL (Higher Level) te o Kuratorskom obrazloženju (Curatorial Rationale), a to je kratki esej u kojem učenik objašnjava tematsku povezanost radova, razvoj umjetničkih koncepata, svoju inspiraciju i tehničke izbore.


Izložbu je potrebno dokumentirati, odnosno fotografirati kako su radovi prezentirani u prostoru. Svaki rad treba biti jasno označen s nazivom, dimenzijama, korištenim medijem, objasnila je Šepić.


Ujedno je dodala i da ocjene dodjeljuje nastavnik u školi, ali konačne bodove verificira IB ispitivač, a izložba čini 40 posto ukupne ocjene u Visual Arts predmetu.