
Zoran Uzelac / Foto Nikola Blagojević
Autor interes usmjerava na formu detalja koji vrlo često prelaze u apstrakciju te sažetim i jasnim planovima, nesputanim oblicima, uranjaju u podlogu nošenu bogatstvom tragova, govori kustosica
povezane vijesti
U sklopu projekta »Ogledi u vizualnom«, koji materijalizira različite estetike koje između ostalog dominiraju u suvremenoj fotografiji, nizom će se ogleda predstaviti riječke fotografkinje i fotografi kojima će to biti prva prava samostalna izložba, a njima će se suprotstaviti etablirani hrvatski i inozemni autori zanimljiva i drukčijeg pristupa.
Prvi od njih je na redu autor Zoran Uzelac, koji se predstavio novootvorenom izložbom »Narativni slojevi geometrije«, odnosno s 43 rada koji propituju granice (ne)mogućeg.
Granice mogućeg
Kako je kazao predsjednik Fotokluba Color Ivica Nikolac, pišući projekt »Ogledi u vizualnom« »zanesen futurističkom vizijom mogućeg« vidio je »jasnu sliku materijalizirane estetike kojom dominira podnošljiva naglašenost drukčije istosti«, a uvod u slikovnu priču kojom započinje ciklus »Ogleda« je izložba »Narativni slojevi geometrije« Zorana Uzelca, »fotografa čiji radovi u svojoj tehničkoj igri likovnosti podsjećaju na radove Bauhausa, ponajprije Lasloa Móholy-Nágyja, premda je pitanje koliko je sam Uzelac svjestan toga«.
Kako ističe, »stotinu godina nakon, kao da ništa između nije bilo, on preispituje granice mogućeg u domeni fotografije kao medija koristeći geometriju materije kao polazište za stvaranje kompozicije«.
Autor Zoran Uzelac, govori kustosica mr. sc. Jasna Rodin, »svodi podražavanje realnosti na posebnost kadrova, sažimanje geometrijskog, likovnog i osjetilnog, na igru dualnosti prirodnog i urbanog, na kontraste linija i postojanost neba«.
– Svoj interes on usmjerava na formu detalja koji vrlo često prelaze u apstrakciju te sažetim i jasnim planovima, nesputanim oblicima, uranjaju u podlogu nošenu bogatstvom tragova. Njihova sažetost i minimalizam raslojavaju se, u transformaciji i prijelazima pretapajući svoju suštinu u odabranim tonovima i danim akcentima suprotnih boja.
Njegove fotografije pričaju priču koja nije jednoznačna, već se putem serije provlači kroz niz radova i studioznim pomacima donosi jedinstvo razmišljanja o sasvim jednostavnim, ali vrlo dojmljivim elementima koji nas okružuju.
Autoru je dovoljan detalj ograde, linearnost kablova i žica, dijelova stepenica, niz odraza i pokoji oblak da bi stvorio priču i obogatio našu percepciju, razlaže Rodin.
Bogatstvo doživljaja
Kako dalje kaže, »na pojedinim snimkama prizori su poput crteža, dok su na drugima kompozicije spojene u znakove modernih i smjelih vizuala koji poput kodova donose kasetne prizore ulice ili prirode; detalje trava, listova i kore drveta«.
– Gradacije sličnosti, te asocijativni i nestvarni pomaci donose preplete i bogatstvo doživljaja. Dinamični slijed transformacije teži ravnoteži i geometrijskom redu. Unutar struktura razvija se energija, rastu dinamika i ritam donoseći odraz vremena i trenutka, ravnomjernog svjetla i međusobnih odnosa«, pojašnjava kustosica Rodin, koja je i napisala predgovor izložbi.