Degustatori

Okupili se u potrazi za idealnom čašom za vinsku kraljicu – glasovitu vrbničku žlahtinu

Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Da osim pitanja s kim ga piješ, važnu ulogu u doživljaju svakog vina igra i element iz koje ga čaše uživaš potvrdila su nastojanja kvarnerskih, a s njima i vrbničkih vinara.


Svi oni su, udruženi s turističkim djelatnicima iz vodstva strukovne organizacije naše regije, TZ Kvarnera, danas u Vrbniku tražili onu upravo idealnu čašu za vinsku kraljicu ovog dijela naše zemlje, glasovitu vrbničku žlahtinu.


Oživotvorenju novog projekta TZ Kvarnera i udruženja Vina Kvarnera, posvjedočili smo danas u restoranu vrbničke pršutane Gospoja gdje je dvadesetak najiskusnijih sommeliera, vinara, ugostitelja i drugih vinskih znalaca imalo prigodu kušati, uspoređivati i ocjenjivati svoj doživljaj vrbničke žlahtine kušan iz devet različitih vinskih čaša renomiranog talijanskog proizvođača Italesse.



Degustacijom odabranih vina iz za tu vrst svježih, bijelih vina odabranih čaša degustatori su dobili priliku prosuditi i bilježenjem svojih dojmova procijeniti koja čaša po njihovom mišljenju ističe i zaokružuje sve one adute tog danas vrlo cijenjenoga i traženog vina autohtone sorte našeg kraja, a sve kako bi se u suradnji s “majstorima zanata” iz te globalno poznate talijanske tvrtke potom izradila najidealnija čaša, ona koja će istaknuti i ljubiteljima vina predstaviti baš sve one najbolje i najželjenije karakteristike najvažnijega lokalnog, autohtonog bijelog vina sjevernog Jadrana, nezaobilaznoga za doživljaj Kvarnera kao eno-gastro destinacije.


Nastavljaju brendiranje gastronomije


Kako nam je govoreći o ovom zanimljivom i hvalevrijednom projektu rekla Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera, ideju takvog načina “zaokruženja” prezentacije i promocije žlahtine zakotrljao je jedan od ponajboljih i najiskusnijih sommeliera s našeg područja, Klaudio Jurčić.



– Ovim projektom nastavljamo brendiranje eno gastronomije naše regije, a naravno da vino, posebice u svijetlu činjenice da na Kvarneru imamo čak 36 autohtonih sorti, u tim našim nastojanjima igra važnu ulogu.


Kvaliteta ovdašnjih vina, uz njihovu autohtonost, možda je i najvažniji adut takvih naših nastojanja, a žlahtina kao kraljica svih tih i takvih kvarnerskih vina zaslužuje prva dobiti “svoju” čašu, onu i onakvu za kakvu se enološki znalci i stručnjaci zajedno sa samim vinarima usuglase da ima biti njihov novi promotivno-prezentacijski “alat”, ističe čelnica TZ Kvarnera.


Veseli nas da su tu inicijativu prepoznali ovdašnji vinari i sommelieri, jednako kao i to da su vrijednost i značaj ideje prepoznali i podržali predstavnici jednog od najvećih svjetskih proizvođača čaša, talijanske tvrtke Italesse čiji nam se čelnik, vlasnik i direktor Massimo Barducci, danas ovdje pridružio, nastavila je naša sugovornica.


Njihova pomoć u razvijanju, a kasnije i proizvodnji čaše koja će biti idealna za ovo naše vino biti će neprocjenjiva, zaključila je Peršić Živadinov.



Doznali smo i da će, slijedom suda u Vrbniku danas okupljenih znalaca, u najuži izbor ući tri od devet danas “testiranih” vinskih čaša, a nakon što se laboratorijima Italessea ideje i smjernice domaćih poznavatelja i štovatelja vina objedine i dodatno razrade, u skoroj će se budućnosti izraditi nova, baš žlahtini namijenjena čaša, zaključila je spomenuta.


Potom će se, doznali smo iz razgovora s angažiranim vinarima i sommelierima, upravo ta za žlahtino “k’o stvorena” čaša preporučiti za serviranje toga vina svim ovdašnjim ugostiteljima, uz napomenu da je proizvođačima među ostalim naputcima dan i onaj da kod odabira i izrade tom vinu namijenjene čaše pripaze na cjenovnu dostupnost finalnog proizvoda, a kako bi se potom i njena uporaba mogla proširiti u najvećoj mogućoj mjeri.


Čelnica TZ Kvarnera rekla je i da je odabir čaše za žlahtinu svojevrsni uvod u događanja koja će uslijediti kao dio programa Kvarnera – europske regije gastronomije, titule koja privlači pažnju i koja će u marketinškom smislu odigrati veliku ulogu za ovu turistički ali i gastronomski iznimno jaku i reprezentativnu regiju.


Što istaknuti, a što skriti?


Upitan o svemu što se odabirom “prave” čaše za žlahtinu želi istaknuti, a što skriti, idejni začetnik tog procesa, sommelier Klaudio Jurčić uz smiješak nam je rako da se skrivati kod žlahtine uistinu nema što.


Mogli bismo prije reći da žlahtinu želimo skinuti do gola, ustvrdio je spomenuti.



Ipak, činjenica jest da godinama, sad već zapravo desetljećima svjedočimo iznimnom napredovanju tog vina, kako u smislu njegove kvalitete tako i raznovrsnosti njegovih inačica, ovisno o načinima proizvodnje, njegovanja i čuvanja, ali i lokalitetima na kojima se uzgaja grožđe od kojeg se vino stvara.


Ovaj je projekt nastavak prijašnja dva projekta kojeg smo radili u suradnji s turističkom asocijacijom ove regije, izrade vodiča kvarnerskih vina a potom i tipizacije sorte žlahtine, rekao je Jurčić.



Ponosni smo što je velika tvrtka kao što je Italesse, koja već ima bogatu iskustvo u sličnim programima, prepoznala ova naša nastojanja te što su svojim znanjem, stručnošću i iskustvom stali iza nas, pruživši nam potporu i know-how u nastojanjima određivanja idealne anatomije i veličine žlahtini namijenjene čaše, odnosno njenom obliku.


Prvi “testni” primjerci koje će za kojih mjesec dana proizvesti tehnolozi Italessea s ciljem izvlačenja maksimuma iz organoleptičkih karakteristika žlahtine ali i njenog “elasticiteta” u vidu različitih vrsta vina koja se od nje mogu dobiti, stvoriti će se puhanjem.


Kad se u konačnici složimo oko one prave čaše, odnosno njenoga prototipa, kasnija će proizvodnja naravno biti strojna, završio je Jurčić.