
Sandra Polić Živković / Foto Nikola Blagojević
Autorica nam svojim fotografijama rasprostire geografiju pojedinačnih sudbina koju pogledom u okvir asocijativnosti sami istražujemo i spoznajemo
povezane vijesti
U sklopu programa promocije i afirmacije riječke fotografije i članova Fotokluba Rijeka u Galeriji Principij otvorena je izložba fotografija »Slika stijene« Sandre Polić Živković, autorice koja svojim radovima, suptilnošću promatrača svijeta oko sebe, podcrtava asocijativnost stijena i njihovu metaforičnost.
Kako je uvodno istaknuo voditelj Galerije Principij Borislav Božić, autorica »nas ovom velikom zbirkom stijena naprosto zbunjuje jer govori da je život negdje drugdje; život je u prirodi, život je u sjedinjenju, život je u gledanju prirode u sveukupnom osjećanju stvarne okoline, okoline u kojoj jesmo«.
Jednostavna ljepota
– Autorica nas diže iz udobnosti fotelje i vodi skoro pa nestvarnom prirodom ili neslućenim mogućnostima asocijacija raznolikoga i bogatoga stijenja koje nas okružuje. Ona je iz dana u dan negdje u prirodi i ne »škljoca« nasumično, ne fotografira ad hoc prizore prirode, ne stvara slike pejzaža, nego primjećuje i »proučava« ne morfološki, već vizualni status stijena kojima prolazi.
One su prvenstveno pune jednostavne ljepote, a Sandra ih tako kadrira da poprimaju važnu komponentu asocijativnosti i ta je asocijativnost personalni i intimni čin promatrača, pojedinca.
Tu vrstu osjećanja ili duhovno-mentalnog stanja, odnosno personalne asocijacije imala je autorica i prilikom fotografiranja određenog kompleksa stijena, ističe Božić, naglasivši kako se autoričina »inspirativna slika uopće ne mora poklapati ili biti istovjetna ili slična s našom jer je upravo ta različitost ustvari bogatstvo umjetničkog stvaranja«.
Metafora trajnosti
»Iako bi kakav znanstvenik iz njezinih slika vrlo uspješno iščitao svu morfologiju i podastro temeljitu povijesno-geografsku analizu«, govori dalje, autorica – »koja je suptilni istraživač i promatrač svijeta oko sebe« – »rasprostire nam geografiju pojedinačnih sudbina koju pogledom u okvir asocijativnosti sami istražujemo i spoznajemo«.
– Pitanje je koliko je njezinih životnih situacija, misli i osjećaja satkano u ovim slikama vječitih stijena? Nije samo pitanje koliko je otisaka Sandrine duše u ovim stijenama, već je istovremeno pitanje umijemo li i prepoznajemo li vlastitost u ovim pukotinama, strukturama, oblicima vječitih stijena?
U ovom bogatom prirodnom okolišu Sandra se usmjerava i bavi stijenom, nečim što je vječno, nečim što u svojoj strukturi, da ne kažem suštini, nosi klicu ili dokaz davnoga i pradavnoga života, a svojim postojanjem potvrđuje nastavak i produljenje toga života.
Dakle, ovdje se stijena uzima kao metafora trajnosti, snage, čvrstoće, moralnosti u borbi između dobra i zla, a Sandra fotografira tu stijenu svakodnevnu, iz našega okruženja i rekao bih da iz tih njezinih slika izvire ono biblijsko – pobjeda dobra, pobjeda suživota s prirodom, suživota sa samim sobom, tumači Božić u predgovoru izložbe.
Izložba ostaje otvorena do 6. ožujka.
O autorici
Autorica Sandra Polić Živković već je dvadeset godina aktivna u organizaciji brojnih kulturnih događanja u Rijeci i šire. Iako po struci magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, aktivna je u različitim kreativnim područjima; piše poeziju i kratke priče, bavi se fotografijom i plesom na svili.
Voditeljica je sekcije mladih Fotokluba Rijeka, sudjelovala je na 34 grupne i 3 samostalne izložbe fotografija. Članica je plesne skupine na svili Silkuets, ostvarila je mnoge nastupe te osvojila zlatnu medalju na međunarodnom Asterias turniru u plesu na svili.
Kao autorica, objavila je dvije slikovnice i tri zbirke poezije: »Podočnjaci jednog smajlija«, »Zaštitni faktor« i »Ljubav se lomi na poznati način«.
Dobitnica je potpore Grada Rijeke za književno stvaralaštvo 2019. i 2023. godine, a radovi su joj objavljivani u časopisima, zbornicima, na online platformama, dramatizirani u radioemisiji »Priče koje pomažu« te uvršteni u didaktičku igračku Alilo.
Ona je i autorica interaktivne računalne igre, glazbene priče koja je izvođena u školama kao prevencija nasilja među mladima, a bavi se i snimanjem te montažom dokumentarnih filmova.