
SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
povezane vijesti
-
Motorno ulje ima neke novije zahtjeve i nije više 10W-40 ili 5W-40 ili 5W-30 već se prelazi na ulja nižeg viskoziteta 0W-20 pogodnijeg za lakšu pokretljivost motora na nižim temperaturama motora. To je pogodno za start-stop sustave i smanjuje habanje motora na niskim temperaturama motora. Niski viskozitet zna kod otvorene vožnje podići potrošnju ulja. Dostupnost ovog ulja zna biti problem na benzinskim pumpama pa je preporuka imati u vozilu u rezervnu litru ulja.
-
Adblue tekućinu važna je u obradi ispušnih plinova i prosječna potrošnja je od 0,7-1 l/1000 km što čini dodatni trošak u odnosu na starije dizelaše.
-
Spomenuli smo start stop sustav, s njim nam dolaze i kompleksnije (i bolje) tehnologije glavne baterije od 12V. Vrijeme zamjene je od 5 do 8 godina i tada su od 30-50% skuplje od nekadašnjih baterija koje su koristila vozila bez start-stop sustava.
-
Ako se osvrnemo na filtere ulja, zraka, goriva, nisu se dogodila neke značajnije promijene osim filtara goriva koji zbog većeg napretka u sustavu ubrizgavanja i viših radnih tlakova ima zadaću još više odvajati nečistoće u gorivu. Cijene filtara goriva mogu se razlikovati, za staro vozilo od 20 do 40 eura, a za novije vozilo od 40 do 200 eura, što ovisi o tome ima li filtar na sebi ima dodatne integracije senzora ili grijaće elemente filtara.
-
Održavanje remenskih prijenosa – ojačaniji su neki dijelovi. Alternator je postao elektromotor za start nekih dizelskih motora pa veće dimenzije tih dijelova podižu i cijenu u ovoj grupi dijelova. S obzirom na to da današnji alternatori odrađuju veći posao zbog povećanja električne opreme i kvalitetnije su izrađeni, oni duže traju. No kad postanu neispravni cijena popravka nije kao nekada.
-
Prijenosnici koji sudjeluju u upravljanju ili razvodu ventila glave motora (lanac, remen, zupčanici) su prošli poboljšanja i intervali zamijene su produženi pa su prijeđeni kilometri sdvostruko veći kod prve zamjene u odnosnu na starije generacije motora. Troškovi su zapravo u ovom segmentu niži jer se dijelovi ne mijenjaju tako često.
-
Grijači motora kod dizela su također prošli određena poboljšanja, dijagnoza neispravnosti je dosta jednostavnija te je moguća putem autodijagnostike. No cijena grijača je znatno veća jer se grijači danas uključuju i za vrijeme rada motora pa imaju puno veći broj radnih ciklusa što stavlja pred njih i veće zahtjeve. Kod nekih notora oni nisu više samo grijači već i senzori koji prate rad cilindara što još povisuje cijenu potrošnih rezervnih dijelova.
-
Spojka i zamašnjak dizelskog motora su pojačani zbog start-stop sustava i trajniji su nego nekada ali kad se istroše nešto su skuplji.