
Foto Nel Pavletić PIXSELL / Marko Gracin
Svečanost početka gradnje novog Scenicovog kruzera planirana je sredinom ovog tjedna
povezane vijesti
Uoči početka gradnje novog oceanskog kruzera na riječkim navozima, australski biznismen i vlasnik Scenic grupe Glen Moroney krajem prošlog tjedna posjetio je riječko brodogradilište i svoje suradnike u tvrtki MKM Yachts, koja je potkoncesionar i poslovni partner »3. maja 1905« slijedom ugovora o dugoročnoj suradnji, potpisanog prije pet godina.
Čelični profili i limovi za buduću novogradnju Scenic grupe, u čijoj floti operiraju ukupno dvadeset i sedam kruzera, mahom riječnih, ali i četiri morska, stigli su prije par tjedana u brodogradilište, a što će niknuti na riječkim navozima u idućih godinu i pol, za kada je planirano porinuće ove Scenicove novogradnje, zasad se krije od javnosti.
Hrvatska brodogradilišta
Prema onom što se dosad komuniciralo u javnosti, poznato je da se vrijednost ovog projekta kreće oko 250 milijuna eura te da će biti riječ o dosad najvećem oceanskom kruzeru Scenica. Podsjetimo, prethodna dva polarna kruzera, »Scenic Eclipse I« i »Scenic Eclipse II«, koji su oboje građeni u hrvatskim brodogradilištima, prvi u propalom Uljaniku, a drugi u »3. maju«, sestrinski su brodovi dužine 166 metara, no čini se da će se s novim kruzerom probiti granica od 200 metara duljine.
– Riječ je o novoj generaciji naših Eclipse brodova. Bit će veći od prethodnih, a odlikovat će se i novim značajkama, sve nastavljajući na liniji Scenicovog vodstva u primjeni tehnologija, ali i luksuza. S ovim ćemo brodom postaviti nova mjerila u ultraluksuznim krstarenjima, a detalje planiramo otkriti kasnije ove godine. Ne želimo objavljivati više informacija dok se svi detalji ne finaliziraju, kazao nam je Moroney koji nimalo ne dvoji da će njegov tim u MKM Yachtsu uspješno odraditi i ovaj, vrlo zahtjevan projekt gradnje i opremanja njihovog novog, očito još luksuznijeg kruzera za kružna i ekspedicijska putovanja.
Prema Moroneyjevim riječima, nakon ovog velikog projekta, u planu imaju još novogradnji u riječkom brodogradilištu u kojem se planiraju dugoročno zadržati.
Riječko brodogradilište, koje sada posluje kao »3. maj 1905« u vlasništvu države, na ovom je projektu angažirano kao glavni podizvođač na gradnji i djelomičnom opremanju trupa. Riječ je o modelu koji je Scenic grupa silom prilika najprije iskušala u pulskom brodogradilištu, gdje su zbog financijske kataklizme Uljanika 2019. godine odlučili u vlastitom aranžmanu završiti »Eclipse I«, a potom su sličan model, samo »ojačan« potkoncesijskim i ugovorom o poslovnoj suradnji, prenijeli na riječko brodogradilište.
Prenesena koncesija
Ta sinergija MKM Yachtsa i trećemajaca pokazala se dobrom jer je »Scenic Eclipse II« završen u roku i unutar planiranih financijskih okvira, dok su trećemajci na ovom poslu uprihodovali dvadesetak milijuna eura.
Svečanost početka gradnje novog Scenicovog kruzera simboličnim rezanjem prvih čeličnih limova planirana je sredinom ovog tjedna, najvjerojatnije u srijedu, a istog dana trebala bi se odraditi i primopredaja broda »Algoma Endeavour« čijim će isplovljavanjem iz trećemajskog opremnog bazena završiti era starog »3. maja«, dioničkog društva kojemu se još uvijek kao vlasnik vodi nekadašnja »glava« pulskog holdinga, Uljanik u stečaju.
Koncesija je prenesena, djelatnost se nastavlja kroz »3. maj Rijeka 1905« u koji su prebačeni radnici i materijalna imovina brodogradilišta, kao i osnovna sredstva za rad, dok staro društvo »3.maj« d.d., nakon ove isporuke broda Kanađanima, čeka stečaj s obzirom na kumulirane gubitke i iskazani negativni kapital od čak 114,5 milijuna eura, koliko je evidentirano s krajem trećeg kvartala prošle godine. Za očekivati je da će na novi »3. maj 1905« biti prebačen i ugovor o završetku tankera »Onega Gulf« oko čega se, kako čujemo, vode finalni pregovori s njegovim brodovlasnikom.