
Reuters
Njegov posljednji film »Mickey 17« najtočnije je etiketirati kao antifašističku znanstveno-fantastičnu distopijsku komediju
povezane vijesti
BERLIN – »Želim napraviti film u svakom žanru, to je moj životni cilj kao filmaša, iako se, moram to priznati, pomalo bojim mjuzikla«, izjavio je Bong Joon-ho nakon međunarodne premijera njegova najnovijeg filma »Mickey 17« na 75. Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu.
Proslavljeni korejski filmaš uistinu se u svojoj izuzetno uspješnoj karijeri sa svakim novim filmom prebacuje na drugi žanrovski kolosijek pa se tako do sada oprobao u slapstick dramskoj komediji »Pas koji laje ne grize«, mračnom trileru o serijskom ubojici »Sjećanja na ubojstvo«, creature feature obiteljskoj horor-drami »Domaćin«, fantasy drami »Tokio!«, dramskom psihološkom krimiću »Majka«, distopijskom znanstveno-fantastičnom krimiću »Snowpiercer«, animiranoj avanturi »Okja« te senzacionalno uspješnoj psihološkoj triler crnoj komediji »Parazit« nagrađenoj s četiri Oscara – za najbolji međunarodni film, režiju, scenarij i najbolji film.
Distopija
Njegov posljednji film »Mickey 17« najtočnije je etiketirati kao antifašističku znanstveno-fantastičnu distopijsku komediju. Riječ je o adaptaciji znanstveno-fantastičnog romana Edwarda Ashtona iz 2022. naslovljenog »Mickey 7« u čijem je središtu luzer (Robert Pattinson) koji u distopijskoj budućnosti radi kao »ljudski potrošni materijal« u opasnim misijama na neistraženim planetima, besmrtni pionirski svemirski kolonizator kojega nakon svake pogibije nanovo »isprintaju« pomoću eksperimentalnog aparata za kloniranje. »To nije samo znanstveno-fantastična komedija, to je i film koji govori o svima nama i o čitavom čovječanstvu, a naš je glavni junak Mickey jedan običan nemoćan i ranjiv mladi muškarac kojega su životne okolnosti dovele u nezahvalnu situaciju«, izjavio je na susretu sa sedmom silom u Berlinu slavni korejski filmaš dodavši kako mu je cilj bio napraviti film u kojem će se elementi znanstvene fantastike i futurističkog trilera ravnomjerno miješati s emocijma i ljudskom dramom: »Iako je priča smještena u budućnosti, i za današnji svijet i tehnologiju čista znanstvena fantastika, mislim da bi se bez problema mogla smjestiti i u prošlosti i u sadašnjosti. Upravo zato jako volim žanrove fantastike i fantasyja, likovi mogu biti stvarni, uvjerljivi i ljudski, a ne limitirani na neka ljudskolika stvorenja iz fantastičnih svjetova.«
Lik diktatora
Uz Roberta Pattinsona u filmu se pojavljuju Toni Collette, Steven Yeun (»Živi mrtvaci«, »Nikako«, »Beef«) i Mark Ruffalo čiji je lik diktatora distopijske zajednice izazvao posebnu pozornost predstavnika medija. »Kao reference za lik Kennetha Marshalla uzeo sam neke od groznih korejskih vođa i političara iz prošlosti«, otkrio je Bong Joon-ho odgovaravši na novinarsko pitanje je li lik priglupog, teatralnog, ambicioznog i bezosjećajnog diktatora barokno karikaturalne pojave inspiriran Donaldom Trumpom pa nastavio: »Ovaj sam lik kreirao kao bizarnu komičnu pojavu inspiriranu nekim stvarnim ljudima iz prošlosti, no kako se povijest konstantno ponavlja moglo bi se činiti da se referiram i na nekoga u današnjem vremenu.«
Bongov najnoviji film gleda se s lakoćom, zabavan je, impresivne produkcije i dizajna, no nije na nivou prethodnih radova korejskog majstora. Iako će nesumnjivo privući vojsku redateljevih obožavatelja i štovatelja mora se reći da je film narativno neuravnotežen i pomalo kaotičan, na trenutke i površan, dok su političke i moralno etičke poruke blesasto papirnate i prvoloptaške. No i pored svih nedostataka, a posebno u kontekstu neinspirativnih holivudskih reciklaža i zaboravljivih blockbustera kojima smo zatrpani, šira publika zasigurno neće biti razočarana. Nakon svjetske premijere u Koreji krajem siječnja te međunarodne na Berlinaleu, »Mickey 17« u hrvatska kina stiže već 6. ožujka.