![Ilustracija / Snimio SERGEJ DRECHSLER](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2022/07/7035257-717x478.jpg)
Ilustracija / Snimio SERGEJ DRECHSLER
povezane vijesti
- Uslijed udarca u prodajni pult zaposlenica teško ozlijedila prst ruke. Policajci, nedugo potom pronašli razbojnika
- Na rivi u središtu Rijeke policajci uhitili dvojicu muškaraca koji su netom prije provalili i pokrali zatvoreni lokal
- Jaka alkoholna pića uskoro nadmašuju vino po globalnoj prodaji. Evo zašto je to važno
Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) objavila je u petak nova otkrića o “alarmantnom” nedostatku svijesti o vezi između alkohola i raka diljem Europe te pozvala na jasna i istaknuta upozorenja, nalik onima na duhanskim proizvodima, u regiji s najvećom stopom konzumacije alkohola u svijetu.
Organizacija opetovano upozorava da alkohol uzrokuje rak te je podržala jasno označavanje proizvoda, no nikada nije davala toliko jasne upute u svojim pozivima na nove regulative.
Šef američke službe za javno zdravstvo je ranije ove godine također zatražio da se upozorenja o rizicima od raka dodaju na etikete alkoholnih pića.
Alkohol uzrokuje 800.000 smrti diljem Europe svake godine, no tek je mali dio stanovništva svjestan rizika, kazao je europski ured WHO-a.
Njegovo istraživanje je utvrdilo da je svega 15 posto ispitanika znalo da alkohol može dovesti do raka dojke, a 39 posto je bilo svjesno veze između alkohola i raka debelog crijeva.
“Unatoč tome što je rak vodeći uzrok smrti koje se mogu pripisati alkoholu u Europskoj uniji (EU), javna svijest o vezi između alkohola i raka i dalje je alarmantno niska”, kazao je WHO.
Uzdanje u samoregulaciju nosi sa sobom opasnost da bi proizvođači alkoholnih pića mogli koristiti “postavljanje (poruka na) neuočljiva (mjesta) i nejasne poruke” ili koristiti QR kodove koje potrošači često ignoriraju, dodao je WHO.
Umjesto toga, alkoholna pića bi trebala imati “jasna i istaknuta upozorenja vezana za zdravlje” u pisanom obliku koji bi se mogao kombinirati sa slikama “kako bi se maksimizirao doseg i osnažilo potrošače jasnim, točnim informacijama kako bi mogli donijeti informirane odluke o svom zdravlju”, rekao je WHO.
Simboli ili jednostavne tekstualne poruke mogu biti jednako učinkoviti kao i eksplicitnije fotografije, odgovorio je glasnogovornik na pitanje o vrstama upozorenja.
Trenutno tek tri od 27 zemalja članica EU-a, Francuska, Litva i Njemačka, imaju neku vrstu etiketa s upozorenjem, kazao je WHO.
Irska namjerava uvesti šira upozorenja o raku na alkoholnim pićima od svibnja 2026., prema WHO-u.