![Neven Melvan / Foto Davor Kovačević](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2024/09/z1209k03-717x478.jpg)
Neven Melvan / Foto Davor Kovačević
Ono što mogu reći jest da im Sindikat pomoraca Hrvatske daje punu podršku u svakom smislu, poručio je Neven Melvan
povezane vijesti
Glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan istaknuo je u petak, nakon objave ŽDO-a u Rijeci da pokreće istragu za nesreću na trajektu Lastovo protiv tri pomorca, da u ovom slučaju pomorci nisu i ne mogu biti odgovorni.
“Činjenica da je – nakon izvješća Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, koja smo svi imali priliku pročitati – Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci donijelo rješenje o provođenju istrage protiv pomoraca zbog počinjenja teškog kažnjivog djela protiv opće sigurnosti je, blago rečeno, šokantna”, naveo je Melvan.
“Sam postupak istrage nećemo komentirati jer im sad, nakon svega što su prošli, kreće još i pravna bitka. Ono što mogu reći jest da im Sindikat pomoraca Hrvatske daje punu podršku u svakom smislu”, poručio je.
Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci u petak je izvijestilo da je pokrenulo istragu u slučaju nesreće na trajektu Lastovo protiv zapovjednika broda, prvog časnika palube i vođe palube.
Protiv 36-godišnjeg zapovjednika broda, 31-godišnjeg prvog časnika palube i 49-godišnjeg vođa palube pokreće se istraga zbog počinjenja teškog kažnjivog djela protiv opće sigurnosti.
Tereti ih se da su postupali protivno propisima o mjerama sigurnosti na brodu te protivno naučenim postupcima upravljanja brodom i protivno pravilima struke, 11. kolovoza 2024., na trajektu privezanom na trajektnom pristaništu u Malom Lošinju, ističe tužiteljstvo.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture objavilo je izvješće o izvidima pomorskih prekršaja prilikom nesreće Lastova, u kojem se predlaže pokretanje prekršajnog postupka protiv Jadrolinije, bivšeg predsjednika uprave Davida Sopte i zapovjednika broda Gorana Đolonge. Prekršajne prijave bit će podnesene ako ne bude pokrenut kazneni postupak, što je u nadležnosti Državnog odvjetništva.
Zaključeno je da sustav upravljanja sigurnošću u Jadroliniji nije u cijelosti uspostavljen, a zapovjednik broda je prekršio odredbe poslovnika upravljanja sigurnošću, kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezanih uz sustav pramčane rampe.
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu objavila je izvješće o nesreći i Jadroliniji dala 12 sigurnosnih preporuka, a Hrvatskom registru brodova tri preporuke.
Utvrđeno je da se nekontrolirani pad rampe dogodio dok se rampa nalazila podignuta u krajnjem gornjem položaju, pri čemu je hidraulički sustav podizanja i spuštanja bio isključen, a rampa neosigurana mehaničkim sredstvima. Članovi posade nisu bili u cijelosti upoznati s funkcionalnostima pramčane rampe i pripadajućeg hidrauličkog sustava.