![Foto: BYD](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2025/02/2025-BYD-Seagull-717x478.jpg)
Foto: BYD
Već sama objava iz vedra neba da u čak 21 model stiže mogućnost autonomnog upravljanja vozilom doslovno od sutra, je velika vijest sama po sebi. No tu priči nije kraj
povezane vijesti
Najjeftiniji električni automobil „normalnih“ dimenzija na europskom tržištu, Dacia Spring sa skromnim dometom od 230 kilometara, košta nešto manje od 24 tisuće eura. S takvim najnižim cijenama možda je bolje za europsku i američku auto industriju izvjesiti bijelu zastavu nego se nastaviti mučiti s kineskom konkurencijom, posebno kad se ima na umu najnovija vijest iz BYD-a, najvećeg kineskog i svjetskog proizvođača električnih automobila. Naime, utemeljitelj BYD-a Wang Chuanfu danas je objavio da će BYD u svoje električne modele (od 2022. jedino takve i proizvode), početi ugrađivati značajku autonomne vožnje, što je za neke na Zapadu (Tesla) već duže stvarnost, ali ne bez kontroverzi i problema, a drugi tek razmatraju takve korake. Već sama objava iz vedra neba da u čak 21 model stiže mogućnost autonomnog upravljanja vozilom doslovno od sutra, je velika vijest sama po sebi.
No tu priči nije kraj, uvođenje autonomne vožnje neće značajno poskupiti vozila, ta napredna značajka će biti sastavni dio ponude i jeftinijih modela. Ako imamo na umu spomenutu cijenu Dacije iz prve rečenice ovog teksta, onda senzacionalno zvuči najava da će najjeftiniji automobil s mogućnošću autonomne vožnje, BYD Seagull koštati na kineskom tržištu nevjerojatno niskih 9.300 eura! S tim da treba imati na umu da Seagull nije baš mikro auto, riječ je o automobilu A-segmenta dužem od Fiata Pande, Renaulta Twinga i VW Up-a.
Osim europske konkurencije, ovakve cijene kineskih električnih automobila koji kvalitetom ne zaostaju za zapadnim modelima, a k tome još imaju i mogućnost autonomne vožnje, temeljito potkopavaju opstojnost Tesle kao neprikosnovenog kralja tržišta naprednih električnih automobila. Naime, najjeftiniji Tesla model na kineskom tržištu sa značajkom autonomne vožnje košta 32 tisuće dolara što je niža cijena negoli u ostatka svijeta, ali postaje nekonkurentna u odnosu na BYD.