
SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Resort koji bude poslovao cijelu godinu potaknut će i lokalne ugostitelje, obrtnike i mnoge druge da također posluju cijelu godinu. Tu bi trebali dolaziti gosti više platežne moći pa će i restorani, kafići, vinarije, ići u smjeru povećanja kvalitete – smatra predstavnik investitora za Hrvatsku Kruno Santini
povezane vijesti
NOVI VINODOLSKI – Grad Vinodolskog zakona ovog će ljeta postati bogatiji za potpuno obnovljeni hotel kategorije četiri zvjezdice u sklopu Resorta Novi, uz prateće sadržaje i usluge u vidu wellness/spa centra, restorana, kongresnih dvorana… Kako najavljuju novi vlasnici, to bi se trebalo dogoditi već u prvoj polovini lipnja, budući da su radovi u punom zamahu te teku sukladno dinamičkom planu. Naša novinarska ekipa i sama je obišla radove na obnovi hotela te smo porazgovarali s predstavnikom investitora za Hrvatsku Krunom Santinijem.
Podsjetimo, novljanski resort je za 45 milijuna eura kupio slovenski investicijski fond ECM Partners. Ljubljanski investitori nedavno su, zajedno s londonskim investicijskim fondom JNE Partners, potpisali franšizni ugovor s vodećom svjetskom hotelskom grupacijom Accor za njihov brend Mövenpick. Značajna investicija uključuje obnovu 198 hotelskih soba, koje bi prve goste trebale primiti već ovog ljeta, dok se obnova 304 rezidencije kroz tri faze očekuje do 2027. godine. Investitori vjeruju da će ove investicije pozicionirati nekadašnje Hotele Novi kao najveći jedinstveni resort u regiji. Obnovljeni hotel će poslovati pod novim imenom Mövenpick Hotel & Residences Kvarner Bay.
Cjelogodišnje poslovanje
Kako kaže Santini, čak 12 različitih svjetskih hotelskih brendova bilo je zainteresirano za potpisivanje ugovora sa slovenskim investicijskim fondom ECM Partners. Accor i njihov brend Mövenpick izabrani su zato što, kako kaže Santini, imaju najveće iskustvo u ovakvoj vrsti brendiranja, pružaju najveću fleksibilnost, ponajprije u smislu prilagođavanja uvjetima na terenu, a i financijski su konkurentni.
– U Hrvatskoj ima malo hotelskog smještaja, a još manje brendiranog, svega desetak posto. Ta brojka u nekim drugim zemljama dostiže brojku od oko 30 posto brendiranog smještaja. Brend je sustav koji itekako privlači goste u destinaciju, stoga smatramo da je brendiranje hotela i rezidencija pravi smjer budućeg turističkog razvoja općenito – ističe Santini.

Kruno Santini
Našeg sugovornika pitamo na koji način planiraju postići cjelogodišnje poslovanje, budući da to dosad nije bio slučaj. Santini je kazao da sadašnji resort nikada nije bio u funkciji u punom kapacitetu. Poslovali su oko tri mjeseca, dok bi obnovljeni resort trebao raditi 365 dana u godini.
– Obnovljeni resort u sezoni će biti orijentiran na obiteljski turizam. Izvan sezone ciljamo privući sportske grupe budući da ćemo u sklopu wellnessa ponuditi vrhunske sadržaje i usluge. Wellness/spa centar će se prostirati na 11.000 »kvadrata«, što znači da će biti daleko najveći u široj regiji. Po pitanju kongresnih sadržaja resort će nuditi dvije polivalentne dvorane, svaka kapaciteta 400 sjedećih mjesta za teambuildinge i kongrese. Imat će i četiri F&B (Food & Beverage) outleta s raznovrsnom gastroponudom koji će biti otvoreni za širu javnost i na taj način privući lokalno stanovništvo. Konačno, vlasnici rezidencija sigurno će dolaziti u svoje domove uz more i izvan sezone – napominje Santini.
Rezidencije će biti ponuđene privatnim vlasnicima, uz mogućnost uključivanja u program iznajmljivanja. Vlasnici će imati pristup premium sadržajima integriranog hotela i wellness/spa centra, ekskluzivnim zonama za vlasnike te priliku za uživanje u globalnom VIP statusu unutar cijele Accor mreže.
Prednosti destinacije
Na pitanje zbog čega je odabran upravo Novi Vinodolski za ovako značajnu investiciju, Santini odgovara da je njegov potencijal, kao i potencijal čitavog Kvarnera, itekako velik.
– Mnogi spominju Istru ili Dalmaciju, ali ova mikrolokacija je prekrasna. Vinodolski kanal zbog dubine i struja garantira uvijek čisto more, a to je samo jedan »detalj« uz mnoge druge prednosti. Ono što ljude oduševljava kad dođu ovdje jesu i mir te predivna priroda. Također, ljudi iz Zagreba, Ljubljane ili Beča mogu u samo nekoliko sati biti na moru. Ova lokacija je naslonjena na cijelu centralnu Europu i idealna je, između ostalog, i za vikend-goste. U petak završite s poslom u 14 sati, a ovdje ste već za dva, tri ili četiri sata. To je zaista pravo blago i velika prednost našeg resorta – smatra predstavnik investitora.
Što je s ostatkom turističke ponude i sadržaja u Novom Vinodolskom? Potiču li oni dolazak gostiju u destinaciju, pitamo našeg sugovornika.
– Pitanje destinacijskog menadžmenta je iznimno važno. Smatramo da je teško očekivati da će destinacija rasti, odnosno ojačati, prije nego što imate projekt koji to podržava. Po meni se Novom upravo i trebao dogoditi Mövenpick Hotel & Residences Kvarner Bay, koji će inercijom povući i sve drugo. Resort koji bude poslovao cijelu godinu potaknut će i lokalne ugostitelje, obrtnike i mnoge druge da također posluju cijelu godinu. Ako uzmemo u obzir da bi trebali dolaziti gosti više platežne moći, onda će i, primjerice, restorani, kafići, vinarije ići u smjeru povećanja kvalitete. Za sve to treba vremena, ali definitivno vjerujem da će obnovljeni resort potaknuti razvoj u tom smjeru – kaže Santini.
Dodaje da na sličan način razmišlja i novljanski gradonačelnik Tomislav Cvitković, kao i predstavnici Grada, Turističke zajednice i Županije.
– Svi su iznimno ljubazni i susretljivi, budući da »guramo« u istom smjeru. Kad su čuli da novi vlasnik ima dugoročne planove i ambicije za ovo područje, složili su se da je to ono što odgovara čitavoj zajednici – zaključuje Kruno Santini.
Domaća radna snaga
Santinija smo pitali hoće li novi vlasnici zapošljavati lokalno stanovništvo.
– Apsolutno! Već sada imamo 35 stalno zaposlenih lokalnih ljudi, a kad resort bude radio u punom kapacitetu, zaposlit ćemo oko 200 ljudi. Definitivno ciljamo na domaću radnu snagu budući da i gost puno više cijeni, slikovito rečeno, ako mu lokalni ugostitelj priča o lokalnoj namirnici kao što je žlahtina ili kvarnerski škamp, zatim o lokalnim običajima, ponudi, sadržajima… – ističe Santini.