Inflacija

Plenković pozvao na oprezno formiranje cijena u turizmu: “Gubimo prednost pred konkurencijom”

Hina

Foto V. KARUZA

Foto V. KARUZA

Analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle duplo brže nego u većini drugih mediteranskih zemlje



Premijer Andrej Plenković pozvao je u srijedu na oprez prilikom formiranja cijena u turizmu, upozorivši kako tržišni signali pokazuju da Hrvatska gubi konkurentsku cjenovnu prednost pred mediteranskom konkurencijom te da cijene u turizmu rastu brže nego u konkurentskim zemljama.


“Cjenovna konkurentnost postaje presudan faktor za održavanje pozitivnog trenda hrvatskog turizma”, rekao je Plenković na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma i istaknuo kako podaci pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle brže nego u konkurentskim mediteranskim zemljama.


Zbog toga je Hrvatska, kako je rekao, došla u poziciju da joj cjenovna pristupačnost koja joj je dugo vremena bila prednost, “polako iščezava”.




Naime, kako je rekao, analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle duplo brže nego u većini drugih mediteranskih zemlje te su trenutačno veće nego u Grčkoj i Španjolskoj.


“To su isto dosta privlačne mediteranske destinacije koje imaju što ljudima pokazati i ponuditi”, rekao je i pozvao na “mudrost” u formiranju cijena.


Upozorio je da smanjenje potrošnje stranih turista za deset posto.


“Vjerojatno manje troše jer im je skupo”, rekao je.


Dodao je kako je jako bitno i da turizam ostane pristupačan hrvatskim građanima.


Povećanje cijena u turizmu utječe “kao dio mozaika” i na stopu inflacije u Hrvatskoj, rekao je Plenković i dodao kako je bitno da se donose takve odluke koje će osigurati kunkurentnost, održivost i pristupačnost hrvatske turističke ponude.


Ustvrdio je pritom da je Hrvatska blizu granica rasta turizma koje su na oko 21 milijunu dolazaka i 110 milijuna noćenja godišnje te da je unatoč tome i činjenici da je turista pet i pol puta više nego stanovnika, u vrhuncu sezone početkom kolovoza milijun turističkih postelja prazno.


Kaže da u sezoni Hrvatska ima 5,5 puta više turista nego stanovnika i poziva na mudru politiku održivosti i cjenovne ravnoteže.