Foto: Reuters
Spotify se i dalje drži diferencijalne stope naplate, po principu što siromašnija zemlja, to manja pretplata. Tako je, recimo, u Nigeriji mjesečna pretplata oko pola eura, u Hrvatskoj 6 i pol eura, a u Švicarskoj gotovo 15 eura
povezane vijesti
Iako već duže vremena vlada biznisom glazbenog striminga, švedska tvrtka Spotify se muči u ostvarenju cilja da joj prihodi nadvise troškove. Tako su 2023. godine zabilježili čak 446 milijuna eura neto gubitka.
No, svježi financijski izvještaji za 2024. godinu sugeriraju nagli oporavak. Njihov neto profit u 2024. godini iznosio je zamašnih 1,37 milijardu eura. Sveukupni prihod Spotifya iznosio je velikih 15,67 milijardi eura, ali s obzirom da platforma zarađuje na strimanju glazbe na čija autorska prava polaže netko drugi, jasno je da se gro te zarade vraća u diskografsku industriju. Konkretno, Spotify je glazbenoj industriji, odnosno nosiocima glazbenih prava u prošloj godini isplatio 10 milijardi eura, milijardu više negoli godinu prije.
Prihodi i profit rastu između ostalog i zato jer je Spotify i u 2024. privlačio zanimanje novih korisnika. Prošle godine su privukli novih 73 milijuna mjesečnih aktivnih korisnika, pa ih sada imaju sveukupno 675. Riječ je o onima koji ne plaćaju uslugu, ali im strimanje glazbe zato prekidaju reklame čija je vrijednost sve veća s obzirom na proširenje baze korisnika.
Isto tako, i onih koji plaćaju pretplatu da imaju pristup kompletnoj fonoteci i da ih ne gnjave reklame tijekom slušanja, je sve više. U 2024. Spotify je privukao 27 milijuna novih pretplatnika i sad ih već ima 263 milijuna. Spotify se i dalje drži diferencijalne stope naplate, po principu što siromašnija zemlja, to manja pretplata. Tako je, recimo, u Nigeriji mjesečna pretplata oko pola eura, u Hrvatskoj 6 i pol eura, a u Švicarskoj gotovo 15 eura.
Možda i zahvaljujući tome, Spotify je sve popularniji na nama egzotičnim tržištima. Prije pet godina 59 posto korisnika bilo je s područja Europe i Sjeverne Amerike, danas 56 posto korisnika dolazi iz ostatka svijeta.