Foto Ana Križanec
U Rijeci projekt obuhvaća oko 200 ulica, oko 82 km kanalizacije i 31 km vodovoda, a u ViK-u ne očekuju da će najveći dio biti gotov prije 2027.
povezane vijesti
U sklopu projekta aglomeracije Rijeka na poboljšanju vodno-komunalne infrastrukture do sada je izgrađeno 50-tak kilometara nove kanalizacijske mreže, oko 25 posto od planiranih radova na kanalizaciji te 20 kilometara vodovoda, 20 posto od paniranog na vodovodnoj mreži.
Iz Komunalnog društva Vodovoda i kanalizacije (ViK), koje provodi projekt „Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“, u srijedu su za Hinu izvijestili da je do sada izvedeno 1159 novih priključaka za kanalizaciju i 458 priključaka za vodovod.
Uređaj za pročišćavanje na Delti
Vezano za izgradnju uređaja za pročišćavanje otpadnih voda na Delti, kažu da se sada radi na temeljima nove upravne zgrade, dok je za most preko Rječine, koji će služiti kao ključni pristupni put uređaju, u tijeku ishodovanje građevinske dozvole.
Zbog specifičnosti terena, izvođač je pokrenuo izmjenu metodologije za poboljšanje tla kako bi se osigurala najbolja izvedba radova. Za kopneni dio podmorskog ispusta građevinska dozvola je ishodovana, a radovi na toj fazi trebaju započeti.
U tijeku je ishodovanje građevinske dozvole i za uređaj za pročišćavanje otpadnih voda.
Kad će kraj radova u centru?
Na pitanje o završetku radova u centru Rijeke, koji su trebali biti, ali nisu završeni lani u rujnu, iz ViK-a navode da se završetak radova u Adamićevoj ulici, koji su dio njihove investicije, planira do kraja veljače, a uključuje postavljanje poklopaca kanalizacije, preduvjeta za završne radove asfaltiranja koje obavljaju Hrvatske ceste.
Hrvatske ceste na dijelovima gdje su radovi ViK-a već završeni provode dodatne radove na postavljanju betonske ploče kolnika i ugradnji rubnjaka.
Potpuni završetak svih radova i normalizacija prometa na Adamićevoj ulici očekuje se u svibnju.
Projekt od 300 milijuna eura
Projekt „Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“ provodi se s ciljem povećanja priključenosti na sustav javne odvodnje otpadnih voda, optimizacije i poboljšanja funkcioniranja postojećeg sustava javne odvodnje te povećanja kvalitete vodoopskrbe.
Vrijednost projekta je oko 300 milijuna eura, od čega je 71,33 posto bespovratnih sredstava Europske unije.
Projektom se planira novi pročišćivač otpadnih voda na Delti, visokog drugog stupnja pročišćavanja, s biološkom obradom otpadnih voda prije njihova ispuštanja u more te obradom mulja do sadržaja od minimalno 90 posto suhe tvari.
Obuhvaća i gradnju i rekonstrukciju oko 217 kilometara kanalizacije i 125 crpnih stanica, s radovima na oko 100 kilometara javne vodoopskrbe u Rijeci i Kastvu te u Viškovu, Čavlima i Jelenju.
Dio transportnog kanalizacijskog kolektora bit će izveden u dužini od oko 800 metara na dijelu Matulja.
Obuhvaća oko 200 riječkih ulica
U Rijeci projekt obuhvaća oko 200 ulica, oko 82 kilometara kanalizacije i 31 kilometar vodovoda.
Prvi radovi na projektu počeli su u prosincu 2021., a obavljaju se prema grupama radova.
Tako je, primjerice, prema podacima iz ViK-a, u grupi radova Rijeka Zapad obavljeno 48,5 posto radova na kanalizaciji te 76,7 posto radova na vodovodu.
U grupi radova Rijeka Istok na kanalizaciji je obavljeno 18,6 posto, a na vodovodu 6,8 posto radova, u grupi Proširenje Rijeka na kanalizaciji 31 posto, a vodovodu 27 posto posto.
U grupi radova Proširenje Kastav na kanalizaciji je realizirano 28,7 posto, a na vodovodu 23,3 posto radova, u grupi Proširenje Viškovo 17,3 posto kanalizacije i 12.8 posto vodovoda, u grupi Proširenje Čavle 7,5 posto kanalizacije i 5,3 posto vodovoda te u grupi radova Proširenje Jelenje 15,6 posto na kanalizaciji te 11,3 posto radova na vodovodu.
Kad će to kraju?
Iz ViK-a predviđaju da će prvih pet grupa radova biti dovršeno do 2027. Kažu i da se radovi u Čavlima i Jelenju, koji su započeli najkasnije, u ožujku 2024., odvijaju prema planiranoj dinamici.
Napominju da su kod projekata takve složenosti mogući izazovi u obliku nepredviđenih situacija koje zahtijevaju dodatno vrijeme za rješavanje, primjerice nepostojeći podaci o podzemnim instalacijama, potreba za izmjenama projektne dokumentacije, izmjene trasa i slično.