Foto Sergej Drechsler
U ovom trenutku još nije poznato kada će se članovi tog tijela sastati i dati zeleno svjetlo Ediju Kučanu
povezane vijesti
Nakon što je Vlada prije dvadesetak dana donijela odluke kojima na račun djelomičnog namirenja državnih potraživanja preuzima vlasništvo nad trećemajskom tvrtkom kćeri, kao i prijenos koncesije sa »starog« na novi »3. maj 1905«, još uvijek se čeka njihova provedba.
Prije nego što resorni i za to zaduženi ministri financija Marko Primorac i njegov kolega Oleg Butković, svaki u svom segmentu, potpišu ugovore s direktorom »3. maja« Edijem Kučanom, a kod prijenosa koncesije ugovor će morati parafirati i predsjednica Uprave »3. maja 1905« Vjera Marić, trećemajski Nadzorni odbor mora dati potrebne suglasnosti. U ovom trenutku još nije poznato kada će se članovi tog tijela sastati i dati zeleno svjetlo Ediju Kučanu da parafira prijenos poslovnih udjela i koncesije.
Posao kao i obično
Prema navodima predsjednika NO-a »3. maja« Juraja Šoljića, dan je zadatak Upravi odnosno direktoru Kučanu da pripremi i dostavi prateću dokumentaciju, od prijedloga ugovora do definiranog modela, odnosno načina na koji će se obaviti prijenos osnovnih sredstava za rad s matice na društvo koje nastavlja djelatnost na čemu se upravo radi, dodaje Šoljić.
– Čim to dobijemo, Nadzorni odbor održat će sjednicu, moguće je da to bude i ovaj tjedan, poručuje predsjednik NO-a »3. maja«.
U prvom tjednu veljače u riječkom brodogradilištu, potvrđeno nam je, očekuje se prvi kontigent crne metalurgije za gradnju novog, 250 milijuna eura vrijednog Scenicovog kruzera. S tim poslom startat će novi »3. maj« kojemu se sada pruža prilika da, neopterećen financijskim dubiozama i bankrotiranim vlasnikom, pokuša resetirati dosadašnji način poslovanja i na taj način stvori temelje za održivu brodograđevnu djelatnost u Rijeci. S obzirom na to da se prebacivanje zaposlenih tempira za početak rezanja limova za Scenic, najkasnije do konca ovog mjeseca u »3. maj 1905« prebacit će se dio radnika iz predobrade i obrade crne metalurgije, a potom bi trebali uslijediti i ostali, ovisno kako se bude završavala Algomina novogradnja.
Hoće li dotad biti operativno provedene Vladine odluke od 27. prosinca prošle godine, ne igra toliko ulogu jer »3. maj Rijeka 1905« na koncesijskom području može početi poslovati i prebacivati radnike po osnovi ugovora o obavljanju sporedne djelatnosti, koji je trenutno na snazi. Međutim, to ne znači da se provedba Vladinih odluka može rastezati duže vrijeme jer je za prijenos koncesije jasno definiran rok od 60 dana.
Crvena crta
Drugim riječima, ukoliko se do 24. veljače, iz nekog razloga, ne bi potpisao ugovor o prijenosu koncesije, Vladina odluka bi se ukinula što bi značio kraj, ne samo matičnom društvu koje je predviđeno za stečaj nakon što isporuči zadnji brod koji završava po posebnom programu, već i za nade i ufanja trećemajaca u nastavak rada i poslovanja kroz društvo »3. maj 1905«.
Premda je izvjesno da do takvog scenarija neće doći, ipak nije zgorega apostrofirati činjenicu, čisto kao podsjetnik da vrijeme za odrađivanje ovih formalnosti nije neograničeno.
»Algoma Endeavour« na pokusnoj plovidbi
Iz starog »3. maja« dobra je vijest da je novogradnja »Algoma Endeavour« jučer isplovlila na pokusnu plovidbu koja će potrajati nekoliko dana, nakon čega se brod vraća u opremni bazen riječkog brodogradilišta na završno uštimavanje opremanje i ispitivanje. Ostaje za nadati se da će pokusna plovidba s ovom novogradnjom proteći uspješno, odnosno da neće biti značajnijih primjedbi od strane klasifikacijskog društva i samog kupca. Ugovorni rok isporuke broda Kanađanima, podsjetimo, vezan je uz 15. veljače. Nema prepreka da se prijenos koncesije odradi prije isporuke tog broda jer je, podsjetimo, Vladinom odlukom ostavljena mogućnost zamjene uloga, odnosno da matično društvo bude to koje će onda ugovorom o obavljanju sporedne djelatnosti finalizirati preostali posao na »Algoma Endeavouru«.