Filmšnite

Hrvatske premijere filmova na njemačkom u Zagrebu, Rijeci, Zadru i Osijeku

Portal Novi list, Hina

Ilustracija Art-kino Croatia

Ilustracija Art-kino Croatia



Filmske večeri Filmšnite donose pet recentnih naslova na njemačkom jeziku, od kojih su četiri hrvatske premijere, koji će se u siječnju, veljači i ožujku prikazivati u zagrebačkoj Kinoteci, riječkom Art-kinu Croatia, zadarskom Kinu Zona i osječkom Kinu Urania.


Program, u duhu jačanja međukulturne razmjene i s ciljem približavanja filmske umjetnosti njemačkog govornog područja domaćoj publici, organiziraju Goethe-Institut Kroatien, Austrijski kulturni forum, Veleposlanstvo Švicarske Konfederacije u Hrvatskoj i Veleposlanstvo Velikog Vojvodstva Luksemburga.


U svom drugom izdanju te filmske večeri posvećene zapaženijim naslovima njemačke, austrijske, švicarske i luksemburške suvremene kinematografije od 28. siječnja prikazat će se pet komičnih, angažiranih i sentimentalnih filmskih priča, tematski fokusiranih na pitanja demokracije i ljudskih prava.




Švicarska komedija Petera Luisija “Bonžur Švicarska” (2023) prati učinak pokreta “No Bilingue” koji, posredstvom bizarnog referenduma, uspijeva u nastojanju da Švicarska postane službeno jednojezična.


Film preispituje stereotipe koji se smatraju “tipično švicarskima” poput buntovne naravi naroda u Ticinu i navodne arogancije Švicaraca sa zapada, ali i specifičnosti ove zemlje kao što su snažna demokracija i višejezičnost. Na hrvatski jezik su ga preveli studenti Odsjeka za germanistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu.


Nastala prema istoimenom bestseleru Roberta Seethalera i u režiji Hansa Steinbichlera, dirljiva drama “Čitav jedan život” (2023) prati život siročeta Andreasa Eggersa koji odrastajući u austrijskim Alpama početkom 20. stoljeća prolazi kroz izazove rada na farmi, mladenačke ljubavi, Drugog svjetskog rata i sovjetskog zarobljeništva.


Glumac Andreas Lust, koji igra ulogu starijeg Andreasa, nagrađen je Bavarskom nagradom za najboljeg glumca, dok je Stefan Gorski bio nominiran za najbolju mušku ulogu na Njemačkom filmskom festivalu.


Drama “Poludnica” (2023) Barbare Albert filmska je adaptacija istoimenog bestselera Julije Franck i opisuje se kao uzbudljiva posveta ženskoj tjelesnosti i samoosnaživanju. Radnja prati Helene koja dolazi u Berlin 20-ih godina prošlog stoljeća želeći studirati medicinu, no ondje upoznaje Wilhelma koji snažno zagovara tradicionalne uloge žene i nužnost majčinstva.


Komedija u režiji Gerhard Ertl i Sabine Hiebler “Toni i Helene” (2024), s Christine Ostermayer i Margarete Tiesel u glavnim ulogama, prati nekadašnju kazališnu glumicu koja se uslijed neizlječive bolesti želi smjestiti u kliniku za umiranje u Švicarskoj.


“Film krasi zabavna dramaturgija temeljena na otkačenosti glavnih glumica pri čemu ne izostaje interes za teme od egzistencijalne važnosti poput starenja, dostojanstva i eutanazije”, napominje se u najavi.


Tu je i film za mlade “Pobjednici” (2024), nastao prema osobnom iskustvu berlinske redateljice i scenaristice kurdskog porijekla Soleen Yusef. U središtu je kurdska izbjeglica Mona koja se nakon dolaska u Berlin bori s jezičnim barijerama i izazovima škole, no njezin talent za nogomet pomaže joj da se uklopi u žensku nogometnu ekipu.


Film je premijerno prikazan na Berlinaleu prošle godine te je bio nominiran za Kristalnu medvjedicu za najbolji film, a osvojio je njemačku filmsku nagradu za najbolji film za mlade.