Javna nabava

Žestoka konkurencija građevinskih tvrtki za izgradnju punog profila autoceste A8 na čvoru Matulji

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Odluka o izvođaču radova trebala bi biti donesena do kraja mjeseca



Nakon što su u postupku javne nabave stigle tri ponude za dogradnju dijela autoceste A8 na čvoru Matulji na puni profil, u tijeku su završne evaluacije pristiglih ponuda, a konačna odluka o odabiru najpovoljnije trebala bi biti donesena do kraja ovog mjeseca, potvrdili su jučer, na naš upit, iz Hrvatskih autocesta (HAC).


Procijenjena vrijednost izgradnje dodatna dva kolnička traka na ovoj, relativno kratkoj dionici od 0,6 kilometara, iznosi čak 20 milijuna eura, a sve tri pristigle ponude niže su od tog iznosa.


Ponude su predali GP Krk d.d., u iznosu od 17,68 milijuna eura, bez PDV-a, odnosno 22,1 milijun eura s uključenim PDV-om, zatim zajednica ponuditelja koju čine slovenske tvrtke CGP d.d. i Gorenjska gradbena družba d.d., u iznosu od 18,55 milijuna eura bez PDV-a, odnosno 22,19 milijuna s PDV-om, te zajednica ponuditelja dviju bosanskohercegovačkih tvrtki Hering d.d. i Cestar d.o.o te splitske tvrtke Cestar d.o.o., u iznosu nešto manjem od 18,45 milijuna eura, bez PDV-a, odnosno 23,06 milijuna, s uključenim PDV-om.




Radovi koji bi, prema očekivanjima u HAC-u, trebali započeti sredinom ove godine, obuhvaćaju proširenje na puni profil autoceste na potezu od skretanja s riječke obilaznice (A7) u smjeru tunela Učka, do granice koncesijskog područja Bina Istre, odnosno do skretanja prema Matuljima.


Zahvat uključuje izgradnju sjevernog kolnika autoceste, pri čemu će biti izgrađen novi vijadukt Živice, uklanjanje dijela postojećeg južnog vijadukta Živica u duljini od oko 110 metara te izgradnju novih, odnosno prilagodbu i rekonstrukciju postojećih rampi čvorišta, rekonstrukciju nerazvrstane ceste Jankovićeva cesta, u duljini od 80 metara, uz rušenje postojećeg nadvožnjaka i izgradnju novog, uređenje oborinske odvodnje, zaštitu i izmještanje postojećih instalacija uključujući i rekonstrukciju cestovne rasvjete.


Iz HAC-a ističu kako je realizacija ovog projekta bitna kako bi se uskladila dinamika proširenja autoceste A8 na puni profil na dijelu koji se ne nalazi u koncesijskom području s radovima koje provodi Bina Istra, a sve u svrhu kompletiranja punog profila kompletne autoceste A8.


Ovim zahvatom, zajedno s već realiziranom izgradnjom druge cijevi tunela Učka i započetom izgradnjom punog profila autoceste na deset i pol kilometara dugoj dionici između tunela i Matulja, koncesionara Bina Istra, istarski poluotok bit će povezan punim profilom, s četiri kolnička traka, s ostatkom mreže autocesta u Hrvatskoj.


Izgradnja punog profila na dionici od tunela Učka do Matulja, koncesionara Bina Istra, započela je prije gotovo godinu dana, a do sad je izveden dobar dio zahtjevnih zemljanih i drugih pripremnih radova.


Ovaj projekt kojim će Bina Istra, zajedno s izgradnjom novog mosta preko Mirne i vijadukta Limska Draga, završiti izgradnju punog profila autoceste na svim dionicama Istarskog ipsilona, vrijedan je oko 200 milijuna eura, a puni profil od tunela do Matulja trebao bi biti završen za dvije godine.


Sredstva za sva tri projekta Bina Istra je osigurala kreditnim zaduženjem kod komercijalnih banaka, a iako je izvođač francuski Bouygues, vlasnik Bina-Istre, najveći dio radova, prema najavama iz uprave te tvrtke, izvest će domaće građevinske tvrtke koje su angažirane kao podizvođači, kao što je bio slučaj na izgradnji ostalih dionica i drugoj cijevi tunela Učka.