Arhiva NL
Kontejneri na Zagrebačkoj obali bit će u režimu privremenog smještaja
povezane vijesti
Vlada je na jučerašnjoj sjednici prihvatila Prijedlog odluke o izmjenama Odluke o davanju suglasnosti Lučkoj upravi Rijeka za osnivanje Slobodne zone luke Rijeka kojom će koncesionaru na novom kontejnerskom terminalu Rijeka Gateway (RGW) omogućiti da buduće poslovanje obavlja u okviru privremenog smještaja tereta, a ne više u režimu slobodne zone u sklopu riječke luke.
Sukladno ovoj odluci, kopneni dio slobodne zone u lučkom bazenu Rijeka formalno će biti smanjen za nešto više od 200 tisuća kvadratnih metara, ali će se ovom odlukom i izmjenom statusa terminala, pojednostavljeno rečeno, omogućiti znatno brže i jednostavnije carinjenje i protok roba, odnosno tereta u kontejnerima s terminala i prema njemu, pri čemu je odluka u skladu s propisima EU-a.
Izmjena područja
Najkraće rečeno, očekuje se da će novi status područja kontejnerskog terminala skratiti vrijeme potrebno za carinjenje za oko pedeset do 75 posto, a time i vrijeme zadržavanja kontejnera na terminalu.
– Društvo Rijeka Gateway d.o.o. smatra kako je poslovanje u okviru instituta privremenog smještaja optimalan model poslovanja na budućem kontejnerskom terminalu zbog mogućnosti korištenja pojednostavljenih i učinkovitijih procedura dostupnih u carinskom zakonodavstvu Europske unije i Republike Hrvatske u okviru instituta privremenog smještaja.
Nadalje, posebno se ističe kako promjena statusa tog područja iz režima slobodne zone u institut privremenog smještaja neće ni na koji način utjecati na djelatnost operatera terminala koju obavlja društvo Rijeka Gateway, s obzirom da njihova djelatnost ostaje u potpunosti identična onoj kako je definirana Ugovorom o koncesiji.
– Usluge koje će društvo Rijeka Gateway, kao koncesionar pružati temeljem Ugovora o koncesiji ostaju iste, dok uvođenjem instituta privremenog smještaja dolazi isključivo do povećane efikasnosti carinskih procesa, a time i veće operativnosti samog terminala, stoji u obrazloženju odluke na stranicama hrvatske vlade.
U obrazloženju, nadalje, stoji i kako se Lučka uprava Rijeka očitovala da predložena izmjena područja slobodne zone neće dovesti do smanjenja prihoda od naknade za koncesiju, već je pretpostavka da je moguće djelomično povećanje prihoda Lučke uprave Rijeka od naknade za koncesiju, budući da prihodi Lučke uprave Rijeka vezani za područje slobodne zone obuhvaćaju prihode od stalnog i promjenjivog dijela naknade za koncesiju sukladno navedenom Ugovoru o koncesiji, te prihode od lučkih pristojbi.
– Stalni dio naknade za koncesiju temeljem Ugovora o koncesiji iznosi dva milijuna eura godišnje te predstavlja prihod Lučke uprave Rijeka. Prihodi Lučke uprave Rijeka od promjenjivog dijela naknade za koncesiju vezani su za ostvareni bruto godišnji prihod terminala na kojem posluje koncesionar Rijeka Gateway, tj. izračunavaju se kao postotak ostvarenog bruto godišnjeg prihoda terminala.
Predložena izmjena područja Slobodne zone luke Rijeka na način da se koncesijsko područje izuzme iz režima slobodne zone, otvorila bi koncesionaru Rijeka Gateway. mogućnost nastavka poslovanja uz korištenje instituta privremenog smještaja.
Veća efikasnost
Nadalje, institut privremenog smještaja omogućio bi primjenu pojednostavljenih i učinkovitijih carinskih procedura na terminalu, što bi moglo rezultirati pozitivnim utjecajem na prosječno vrijeme zadržavanja kontejnera na terminalu i bržim protokom robe te posljedično dovesti do povećanja kontejnerskog prometa i količine tereta te bruto godišnjeg prihoda koncesionara Rijeka Gateway, a samim time i povećanja prihoda Lučke uprave Rijeka od promjenjivog dijela naknade za koncesiju, stoji u obrazloženju odluke koju pozdravljaju i iz Rijeka Gatewaya.
– Pozdravljamo pokretanje procesa izmjene područja slobodne zone prema željenom statusu privremenog smještaja na kontejnerskom terminalu Rijeka Gateway, a donošenje odluke Vlade RH kojom se omogućuje Lučkoj upravi Rijeka takva izmjena predstavlja značajan korak u tom smjeru. Taj status će u budućnosti osigurati terminalu brži protok robe te jednostavnije logističke procese, što će pridonijeti većoj efikasnosti i još većem pozitivnom doprinosu terminala lokalnom i nacionalnom gospodarstvu. Zahvalni smo svim institucijama i regulatorima koji su prepoznali i podržavaju ovaj proces koji će osigurati Rijeci poziciju među najmodernijim europskim lukama, stoji u komentaru RGW-a.