povezane vijesti
Svečano misno slavlje na svetkovinu Bogojavljenja u gospićkoj katedrali Navještenja blažene djevice Marije, u ime gospićko-senjskog biskupa mons. Marka Mede, predvodio je kancelar Gospićko-senjske biskupije preč. Mišel Grgurić.
Koncelebrirao je gospićki župnik o. Anto Knežević, a asistirali su bogoslovi Marko Butković i Petar Huseinović te drugi ministranti. Na početku euharistijskog slavlja predslavitelj je, kao što to tradicija nalaže, svetkovinu Bogojavljenja ili Sveta tri kralja, blagoslovio vodu i sol. Tijekom blagoslova preč. Grgurtić je naglasio:
„Čovjek svakim blagoslovom daje zahvalu Bogu. Voda je znak novog života očišćenog od grijeha. Vodi se dodaje sol, simbol nepokvarljivosti. Nas vjernike ta voda podsjeća i na krštenje“. Vjernici su je, nakon mise, nalijevali u svoje posude i ponijeli kućama da njome blagoslove svoje domove, urede, dvorišta, vrtove, polja da ih zaštite od vremenskih nepogoda, bolesti i raznih nesreća.
Nakon Evanđelja o. Anto Knežević navijestio je datum Uskrsa u 2025. godini. U svojoj propovijedi kancelar Grgurić najprije se osvrnuo na čitanje Knjige proroka Izaije u kojem se može iščitati poziv na ustanak i na stav spremnosti, na bdijenje:
„Jeruzalem poput stražara treba biti spreman i čekati svoga Gospodina. Nadalje prorok ističe da će svi koji se budu stjecali u sveti grad Jeruzalem, bilo Židovi, bilo poganski narodi, pjevati hvalu Gospodinu koji dolazi.
Ovim riječima Bog preko proroka Izaije potiče sve narode na otvaranje svoga srca koje treba biti zagrijano za pravu i istinsku Božju ljubav, koja se je nama očitovala u rođenju Isusa Krista“, istaknuo je preč. Grgurić.
Pojašnjavajući svetkovinu Bogojavljenja i poklonstvo trojice mudraca rekao je:
„Bogojavljenje je očitovanje Isusa kao Mesije Izraelova, Sina Božjega i Spasitelja svijeta. Zajedno s Isusovim krštenjem u Jordanu i svadbom u Kani, ono slavi poklon »mudraca« s Istoka Isusu. U tim »mudracima«, koji predstavljaju okolne poganske religije, evanđelje vidi prvine naroda koji u utjelovljenju primaju Blagovijest spasenja.
Dolazak mudraca u Jeruzalem da se poklone židovskom kralju pokazuje kako oni, u mesijanskom svjetlu Davidove zvijezde, traže u Izraelu onoga koji će biti kralj narodâ. Njihov dolazak naznačuje da pogani ne mogu upoznati Isusa i klanjati mu se kao Sinu Božjemu i Spasitelju svijeta ako se ne okrenu Židovima i ne prime od njih mesijansko obećanje sadržano u Starom zavjetu.
Bogojavljenje očituje kako »u obitelj praotaca« ulazi »veliko mnoštvo naroda«, postižući »izraelsko dostojanstvo«.
Bogojavljenja osvjetljuju put obećanja, tamo od patrijarha do Mojsija i Jošue i sve do viđenja kojima započinje poslanje velikih proroka. Kršćanska je predaja uvijek priznavala da se u tim teofanijama Riječ Božja dala vidjeti i čuti, da je u oblaku Duha Svetoga u isti mah bila otkrita i »zasjenjena«.
Nadalje, pojašnjavajući evanđeoski odlomak u kojemu su trojica mudraca poklonivši se Isusu prinijela i svoje darove rekao je: „ mudraci s Istoka donijeli su i svoje darove novorođenom Kralju. Ti darovi označavaju bogatstvo i blagostanja, te božansko dostojanstvo onoga koji ih prima.
Ovi mudraci s Istoka, možemo slobodno reći predstavnici su pogana i onih koji ne upoznaše Boga. Ali u ovom slučaju zanimljivo je da ih je sam Bog vodio do mjesta rođenja svoga Sina. Najprije ih je vodio sjajnom zvijezdom, a na povratku u njihovu zemlju u snu im je objavio da se vrate drugim putem kako ne bi susreli Heroda koji je namjeravao ubiti dijete Isusa.
Na kraju mise upriličen je blagoslov župne kuće.