3. maj 1905

Riječko brodogradilište preuzima država

Orjana Antešić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Tvrtka-kćer "3. maj 1905" u veljači započinje posao na Scenicovom kruzeru, a za stari "3. maj" jedino rješenje je stečaj



Riječko brodogradilište ide pod skute države. Prijedlog je to odluke koja bi se sutra trebala naći pred članovima Vlade, a odnosi se na tvrtku-kćer “3. maj 1905”.


Propao pokušaj prodaje


Upravo se od prodaje ove tvrtke, točnije 100-postotnog udjela, planiralo namiriti dio državnih potraživanja prema “3. maju”, što je, uostalom, definirano i uvjetima pod kojima je matični “3. maj” dobio drugi kredit od 23,45 milijuna eura za završetak novogradnje “Algoma Endeavour”.


Ovoljetni pokušaj prodaje trećemajske tvrtke-kćeri, podsjetimo, nije uspio, točnije proces je obustavljen poništenjem natječaja.


Što sad za 3. maj?




S obzirom na to da je za stari “3. maj” jedino rješenje stečaj po završetku i isporuci “Algoma Endeavoura”, tvrtka-kćer očito će u jednom određenom vremenskom razdoblju poslovati pod državnim skutima odnosno CERP-om, kao što je to slučaj s Uljanikom 1856.


Na sutrašnjoj sjednici Vlade donijet će se i formalna odluka kojom se koncesija sa starog “3. maja” prenosi na tvrtku-kćer koja bi, podsjetimo, u veljači iduće godine trebala početi rezati crnu metalurgiju za gradnju novog Scenicovog kruzera, vrijednog oko 250 milijuna eura.