Učenici s teškoćama

RInkluzija. Broj pomoćnika u nastavi u Rijeci raste svake godine, sad ih je planirano 120

Ingrid Šestan Kučić

Radi se o značajnom povećanju broja pomoćnika, a samim time i bespovratnih sredstava



RIJEKA – U sklopu EU projekta »RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama« osigurana su sredstva za pomoćnike u nastavi u riječkim osnovnim školama za tri školske godine. Naime, između Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Grada Rijeke potpisan je govor o dodjeli bespovratnih EU sredstava. Na temelju javnog poziva Gradu Rijeci odobreno je sufinanciranje projekta »RInkluzija« ukupne vrijednosti 4.376.160 eura, od čega bespovratna sredstva iznose 2.879.999,55 eura, a dio sredstava u iznosu od 564.264 eura osiguran je u proračunu za 2024. godinu, dok će se preostali dio sredstava osigurati u proračunima za 2025., 2026. i 2027. godinu.


Temeljem projekta na razini jedne školske godine planirano je zapošljavanje 120 pomoćnika koji će raditi sa 130 učenika riječkih osnovnoškolskih ustanova. Radi se o značajnom povećanju broja pomoćnika, a samim time i bespovratnih sredstava u odnosu na protekle godine.


Glavne projektne aktivnosti su selekcija i rad pomoćnika u nastavi te niz različitih popratnih aktivnosti koje su potrebne za uspješnu realizaciju rada pomoćnika, kao i senzibiliziranje šire javnosti o važnosti inkluzivne prakse u sustavu osnovnoškolskog obrazovanja. U ovom projektnom ciklusu, uz brojne promidžbene aktivnosti, planirano je i veliko istraživanje u osnovnim školama Grada Rijeke, u kojem će studenti Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci u suradnji s Upravnim odjelom za obrazovanje, kulturu, sport i mlade propitati stavove o inkluzivnom obrazovanju pomoćnika, učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja.




Inkluzija u osnovnim školama Rijeke započela je 2008. godine kada je sredstvima iz gradskog proračuna financiran rad šest pomoćnika u nastavi. Od tada je broj pomoćnika u nastavi u porastu, ali uvijek u skladu s potrebama iskazanim od strane stručnjaka u osnovnim školama. Od 2014. inkluzivno se obrazovanje u Rijeci dominantno financira kroz EU projekt »RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama«. Od tada pa sve do danas, broj financiranih pomoćnika kontinuirano raste te u Rijeci pravo na pomoćnika u nastavi, odnosno stručnog komunikacijskog posrednika ostvaruju svi učenici kojima je takav oblik podrške potreban.