Intervju

DJ OGI ‘Moja se glazba svirala u cijelom svijetu’

Ivana Kocijan

Foto: IVA KRZNARIĆ

Foto: IVA KRZNARIĆ

Obilježavanje 30 godina karijere hrvatskog techno ambasadora i 20. izdanja njegovog Journeyja



Ove subote riječki klub Crkva bit će mjesto proslave dvostrukog jubileja: 30 godina karijere DJ-a Ogija, jednog od najvećih hrvatskih techno ambasadora, i 20. izdanja njegovog Journeyja, najdugovječnijeg domaćeg klupskog allnighter serijala kojim nudi presjek svojih najvećih uspješnica i aktualne produkcije.


Kao uvertira u to slavlje bit će showroom s izložbom i slušaonicom već sutra u Exportdvu na Delti. Bili su ovo i više nego veliki povodi za razgovor s jednim od najpoznatijih riječkih DJ-eva.


Sutra showroom, u subotu party


Ove ćete subote u Crkvi proslaviti 30 godina karijere i 20. izdanje Journeyja. Sutra pripremate showroom u Exportdrvu gdje ćete održati izložbu fotografija, letaka i postera s partyja na kojima ste nastupali, uz videoprojekcije vaših nastupa i fotografija sa nastupa te mogućnost preslušavanja mojih vinyl izdanja. Za početak, možete li nam otkriti više o izložbi i programu u Exportdrvu? Što sve pripremate, u koliko se otvara izložba i do kad će je se moći razgledati?


– Kao što ste već naveli, koncept showrooma je presjek moje tridesetogodišnje DJ karijere kroz audio i vizualne zapise. Prije svega želim naglasiti da će biti prezentirane neke od najpopularnijih fotografija s partyja, raznih autora, a izdvojio bih Ivu Krznarić i Ahmeda Avdagića.




Također će biti predstavljen crtež koji potpisuje Tereza Vrkić Šarčević. Osim fotografija tu će biti i letci, posteri te videosnimke s partyja na kojima sam nastupao po Europi i svijetu.


Posjetitelji će također moći pogledati i poslušati moja vinilna izdanja. Izložba počinje u 17 te traje do 22 sata, a bit će održana na 1. katu Exportdrva. Ovim putem zahvaljujem svima koji su mi omogućili da se izložba održi!


U subotu u Crkvi imate spomenutu dvostruku proslavu. Što pripremate za tu večer?


– Kao što je već praksa, Journey je moj tradicionalni party na kojem puštam cijelu noć, a set će trajati punih 7 sati. Ovom jubilarnom prigodom sam odlučio cijeli set »odsvirati« s gramofonskih ploča odnosno vinila.


Bit će to presjek techno glazbe koju sam puštao kroz svih mojih 30 godina DJ karijere pa će se u setu moći čuti trake starijeg, ali i one novijeg datuma. Također ću puštati dosta svojih izdanih vinila, a danas je ta brojka došla do 85 izdanja uključujući dva albuma.


Prvi nastup u Staroj Novalji


Iza vas je 30 godina karijere. Što biste rekli, po čemu ste se u tih 30 godina izdvojili od drugih DJ-a? Što vas čini posebnim?


– Smatram da sam u ovome dugome razdoblju stvorio prepoznatljiv techno stil po kojemu me ljudi mogu prepoznati. Osim što sam ostao dosljedan svome mračnome žestokome technu, također sam produkcijski ostavio prepoznatljiv brend koji se bazira na masnome »kicku« i »basu« što oni dobri poznavatelji techna mogu prepoznati dok slušaju moje trake.


Što smatrate najvećim uspjehom u karijeri?


– Jednim od najvećih uspjeha smatram to što se moja glazba svirala svugdje u svijetu, od festivala, klubskih partyja te radiostanica. Neke moje skladbe našle su se na play listama poznatih svjetskih DJ-a, a izdvojio bih jednog od pionira i legendi elektroničke glazbe Aphexa Twina, do najpopularnijih DJ-a današnjice kao što su Amelie Lens, Klangkuester, Daria Kolosova, SHDW, Marco Bailey i mnogi ostali.


Isto tako su se neke od mojih skladbi našle na repertoaru popularne stanice BBC Radio One.


Također uspjehom smatram to što sam svoj DJ set koji uključuje i vlastitu produkciju imao prilike svirati u europskim gradovima kao što su Berlin, London, Amsterdam, Kiev, Barcelona, Brno te oni preko »bare« kao što su Los Angeles, Bogota, Sao Paolo, Toronto, Otawa.


Možete li se prisjetiti svojih početaka? Sjećate li se kada ste i gdje prvi put nastupili?


– Bilo je to 1994. godine u klubu 82 u Staroj Novalji na otoku Pagu.


U ondašnjoj diskoteci radio sam kao DJ, te su moju ideju o održavanju rave partyja vlasnici prihvatili te sam iste godine po ljeti održao dva takva partyja na kojima se između ostalog svirala tadašnja elektronička party glazba, techno, acid, progressiv pa i hard core.



Foto: IVA KRZNARIĆ

Scena se mijenja


Nastupali ste diljem svijeta. Koji nastup vam je ostao u najljepšem sjećanju?


– Nastup na Love Paradeu u Berlinu je nekako poseban radi samog koncepta i velikog broja posjetitelja, sjećam ga se kao da je bio jučer. Isto tako bih izdvojio legendarni party Citadela u Brnu u Boby Centrumu gdje sam nastupao nekoliko puta i doživio neke od najljepših trenutaka u karijeri. Također, moji Journey serijali jedni su od mojih najdražih partyja.


Neizostavno ste ime hrvatske, primarno riječke DJ scene. Kakva je ona danas, a kakva je bila nekad?


– Scena se mijenjala iz godine u godinu. Riječka elektronička scena počela je 1990-ih godina otvaranjem disco cluba Quorum Colors, te partyjima u Palachu i opatijskome XTC clubu.


Svoj »bum« ostvarila je početkom 2000-ih godina kada su bili popularni klubovi Fun Academy i klub Colloseum u Opatiji koji su dovodili neka od najvećih imena techno i house glazbe. Tadašnji partyji bi znali imati i više od 1.000 posjetitelja.


Kasnije, dolaskom klubova Stereo dvorana i Tesla, riječka scena održava kontinuitet dobrih partyja, sve do dolaska ekonomske krize 2008. godine. Sljedećih pet godina bilo je jako teško raditi partyje i održavati scenu.


Nadalje sve do 2020. godine scena je bila linearna te su svi partyji u riječkim klubovima bili slične posjećenosti, između 200 do 400 ljudi. Danas je situacija nešto slabija, a uzrok tome vidim u ekspanziji druge vrste glazbe koju mlađa publika sluša.


Povratak vinila

U posljednja tri desetljeća tehnologija je nevjerojatno napredovala. Koliko to pomaže, ili možda odmaže, vašem poslu?


– Ovisi o tome kako prihvatiš tehnologiju koja je nekim DJ-ima omogućila lakši rad na digitalnoj opremi, te uz određena pomagala ne moraju znati baratati nekim osnovnim DJ vještinama. Vinyl DJ se nekako vraća u modu te su dobri stari gramofoni opet in.

Prvi Journey u Opatiji


Vaš serijal Journey ovom će prigodom doživjeti 20. izdanje. Koliko se njegov koncept mijenjao tijekom godina?


– Prvi Journey se održao u klubu Colosseum u Opatiji 2002. godine. Tada sam set odradio isključivo na vinilima. Kasnije sam u set uključio i izvođenje live acta, a danas je to isključivo DJ set.


DJ set se kroz cijelo to razdoblje nije previše mijenjao jer je baza uvijek bila na mojem primarno žestokome mračnome technu. Sam koncept cijelonoćnog seta se zasniva na tome da ga započinjem lakšim i sporim, ali i dalje mračnim zvukom, te polako gradim set ka žešćem i bržem technu.


Nastupit ćete u Crkvi. Jeste li zadovoljni ponudom mjesta, klubova za nastupe u Rijeci?


– Od klubova koji imaju stalni program elektroničke glazbe tu su Crkva koja redovito održava partyje i dovodi svjetska imena, te također manji klubovi kao što su Nemo i Manual. Pogon kulture također povremeno održava partyje elektroničke glazbe.


Što možemo očekivati od vas u budućnosti? Kakvi su vam planovi za dalje?


– Budućnost je nepredvidiva, ali znam da ću i dalje producirati techno i nastaviti raditi Energetica partyje.



Foto: IVA KRZNARIĆ

Beskompromisna sila underground elektroničke glazbe


Povodom proslave tri desetljeća karijere DJ-a Ogija njegovu je glazbenu biografiju u riječu oblikovao njegov kolega i prijatelj Bruno Župan koji piše kako je DJ Ogi impozantna i nezaobilazna figura hard techno scene na globalnoj razini.


»I na pozornici i u studiju beskompromisna je sila underground elektroničke glazbe koja i nakon puna tri desetljeća konstantno odašilje valove energije i pomiče granice euforije.


Njegova posvećenost technu kroz produkciju i organizaciju evenata bila je ključna u oblikovanju hrvatskog techno krajolika, a nastupi na nizu značajnih festivala i klupskih događanja diljem Europe i šire nisu samo osvojili publiku, već i inspirirali novu generaciju DJ-a i producenata.


Poznat prije svega po dinamičnim DJ setovima i zvuku karakteriziranom moćnim udarcima i mračnim atmosferama, Ogi je kroz godine okupio vjernu sljedbu koja ga prati kroz sve stadije duge karijere.


Od 1995. do danas imao je prilike zatresti plesne podije Londona, Los Angelesa, Sao Paola, Berlina, Bogote, Toronta, Ottawe, Amsterdama, Kieva, Barcelone, Firence, Lisabona, Bratislave, Augsbourga, Ostrave i niza gradova u Hrvatskoj i regiji.


Gotovo 90 vinilnih i nebrojena digitalna izdanja ispunjava Ogijevu diskografiju, iz koje su brojni radovi našli put i do setova drugih techno veterana, suvremenika poput Amelie Lens, Darije Kolosove, Klanguenstera i Nica Morena, ali i kultnih imena poput Aphexa Twina. Technodrome, Techno Factory, Noisy Room, Dark Noise i Predator glazbene su platforme putem kojih Ogi posljednjih godina najčešće objavljuje svoje, ali i radove drugih talentiranih producenata«, navodi Župan.