Foto Mladen Trinajstić
Znali smo da će biti jedan krug nezadovoljnika novim prometnim rješenjem, kaže Kraljić
povezane vijesti
MALINSKA – Na nedavno održanoj sjednici Općinskog vijeća Općine Malinska-Dubašnica, zaključkom koji potpisuje čelnik tog predstavničkog tijela Ivica Perišić odbačena je peticija koju je Općini predala grupa građana, a koja je išla za ukidanjem ove godine uvedenoga jednosmjernog prometnog režima u ulicama Dubašljanska i Mihovila Radića.
Peticija je, temeljem odredbi Statuta Općine Malinska-Dubašnica, kao i važeće Odluke o načinu podnošenja prijedloga i peticija Općinskom vijeću Općine Malinska-Dubašnica, »škartirana« zbog neispunjenja formalnih uvjeta. Na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela Općine Malinska-Dubašnica spomenuta je inicijativa, odnosno peticija odbačena jer se, ističe se u zaključku, razmatranjem svih činjenica i okolnosti iz peticije i dopisa kojim je popraćena utvrdilo da je koncem studenog zaprimljena »peticijska inicijativa« provedena bez ispunjavanja formalnih uvjeta. A njima se propisuje da bi, kako bi u formlanome smislu bila valjana, peticija trebala biti podržana potpisima najmanje 10 posto birača Općine Malinska-Dubašnica. Nadalje, peticija nije sadržavala niti potrebnu formu, s obzirom na to da nije prikupljena niti potpisana na propisanom obrascu, a niti je postupak podnošenja peticije bio sukladan Odluci, s obzirom da organizator nije predsjedniku Općinskog vijeća dostavio podatak o osobi-organizatoru i zastupniku prikupljanja potpisa te vremenu prikupljanja potpisa, a koje može trajati najviše 30 dana.
Šira slika
Radi »šire slike«, reći treba da je grupa građana Općine Malinska-Dubašnica (bez navođenja organizatora prikupljanja potpisa) podnijela još 25. studenog u pisarnici Općine Malinska-Dubašnica »peticiju« kojom se tražilo ukidanje jednosmjernog prometnog režima u ulicama Dubašljanska i Mihovila Radića. Peticija je sadržavala potpise 170 fizičkih osoba i prateći dopis kojim su predstavljeni razlozi zahtjeva za ukidanjem novouvedenoga jednosmjernog prometnog režima u tim ulicama ovog otočnoga općinskog središta. »Pretvaranjem stotinjak metara glavne prometnice u jednosmjernu, na lokalitetu »Bok od Malnari« povećala se prometna gužva na Jazu, jer si pojedinci dopuštaju samo »skočiti do pekare« kad je ulica ionako jednosmjerna, a oni drugi voze u suprotnom smjeru »samo 50-ak metara, od ulaza u parkiralište Markat do ulice Bok, jer je dovoljno široka«. Oni hrabriji voze u suprotnome smjeru ulicom Bok, oni bezobrazniji voze motorima i biciklima uzbrdo po pješačkoj stazi ili po rivi, a dodatno se opterećuje i parkiralište Markat koje je sada postalo glavnim izlazom iz centra Malinske«, navode tako organizatori peticije. Naveli su i niz zapaženih problema u dijelovima ulice Nikole Tesle i Samoborske koje su, po njima, preopterećene prometom koji ne mogu »progutati«. Dodatno se u peticijskom dopisu navode i problemi na djelu Dubašljanske ulice, od ambulante do crkve koji, kažu potpisnici, iako je pretvoren u potez kojim se mještani mogu ponositi, uvođenjem jednosmjernog režima rezultira problemima i zagušenjima niza s tim potezom spojenih sporednih ulica u koje se sad kanalizira promet.
Obrazloženje
To, tvrde potpisnici, vrijedi za Ulicu sv. Apolinara i Kvarnersku. Zaobilaznica je pritom prometno preopterećena, a motoristi i biciklisti se voze pješačkom i biciklističkom stazom u suprotnom smjeru, dok linijski autobusi Malinskom putuju višekilometarskim obilaznim putevima. Priznajući da su nova rješenja djeci osigurala sigurnije kretanje navedenom ulicom na putu u školu i iz škole, organizatori peticije tvrde i da ta ista djeca sad ne mogu na siguran način doći od škole do crkve, niti mogu na siguran način produžiti svoje kretanje od ambulante Ulicom Lina Bolmarčića kao i nizom drugih uličnih poteza. Dio primjedbi upućen je i na potez Ulice Mihovila Radića i Ulice Joakima Tončića, zbog čega je predstavnicima Općine predloženo angažiranje drugog stručnjaka, ili pak više njih, a koji bi napravili reviziju postojećeg rješenja ili ponudili svoje, za Malinskare i Dubašljane prihvatljivije rješenje.
Do tad se od inicijatora ove formalno nevaljane inicijative predlagalo ukidanje jednosmjernog prometnog režima u Dubašljanskoj i Ulici Mihovila Radića. U obrazloženju razloga odbacivanja ove peticije predsjednik Općinskog vijeća u zaključku je istaknuo da se o tom i takvom prijedlogu, barem za sad, na tom tijelu neće raspravljati već stoga što su, osim radi nezadovoljavanja formalnih uvjeta za valjanost same peticije, mjerodavna tijela Općinske uprave konstatirala da je režim prometa određen Odlukom u uređenju prometa u Općini Malinska-Dubašnica, koju je usvojilo Općinsko vijeće Općine Malinska-Dubašnica, uz prethodnu suglasnost MUP-a, sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Konstatirajući da je uređenje prometa u nadležnosti i djelokrugu Općinskog vijeća, slijedom svega spomenutog, inicijativa odnosno peticija nije mogla biti temom o kojoj bi se uopće moglo raspravljati na Općinskom vijeću, zaključeno je te ujedno i predstavljeno da prometno rješenje, kojim je dio stanovnika Malinske očito nezadovoljan, ostaje onakvim kakvim je uređeno pred početak ovoga ljeta.
Kraljić: U fokusu su pješaci i njihova sigurnost
– Znali smo da će biti jedan krug nezadovoljnika novim prometnim rješenjem, posebice među onima koji će silom prilika sad u svojim redovnim dnevnim rutinama morati automobilima prolaziti duljim dionicama od onih koje su donedavno prelazili, rekao nam je komentirajući peticiju i njome iskazano nezadovoljstvo djela svojih sumještana načelnik Robert Anton Kraljić. Ako je cijena zaštite pješaka koji se svakodnevno kreću odnedavna jednosmjernim potezima to da neki moraju autom prijeći kilometar više, onda sam je ja, kao i svi ostali predstavnici nadležnih općinskih tijela, spreman »platiti« i prihvatiti, nastavio je Kraljić. Pješaci i njihova sigurnost bili su u fokusu naših i nastojanja prometnih stručnjaka koji su na ovom prometnom rješenju bili angažirani, a čiji su prijedlozi rezultat njihova znanja i iskustva, ali i godina praćenja i mjerenja intenziteta i smjerova prometa na potezima koji su tim rješenjem zahvaćeni. U konačnici, i nadležne policijske službe ne da nisu imale primjedbe na nova rješenja, već su se o njima i njihovim učincima izrazili vrlo pohvalno, nastavlja Kraljić. Djeca koja sad sigurnije idu u školu kao i svi ostali pješaci koji se tim ulicama kreću, među kojima i brojni turisti, najvažniji su učinak promjena koje su uvedene. A sve ćemo dodatno unaprijediti izgradnjom novih nogostupa koji će na najriskantnijim potezima tih ulica zamijeniti pješačke staze koje su u ovom trenutku označene samo horizontalnom signalizacijom i stupićima. Kad se taj posao odradi, pješaci, a posebice djeca, stari i invalidi bit će još sigurniji i zaštićeniji od naleta vozila kojima su, posebice dok je promet bio dvosmjeran, bili izloženi. Nezadovoljstvo onih kojima je put malo produljen očekivano je i razumljivo, ali i oni moraji shvatiti da se neke stvari moraju činiti i mijenjati, zaključio je Kraljić, napomenuvši da će već implementirana rješenja u budućnosti dodatno unaprijediti izgradnja novih prometnih poteza, preduvijet realizacije kojih je prostornoplanska dokumentacija koja se izrađuje. Takve će buduće ceste otvoriti nove prometne koridore, poput onog koji će dvosmjerno povezati Markat s Ulicom Nikole Tesle, a uvođenjem kojih će se riješiti neki od problema na koje ukazuju nezadovoljnici. Načelnik je rekao i da, osim spoznaja o nazadovojstvu dijela svojih sumještana, istovremeno ima i spoznaje o iznimnom zadovoljstvu novim prometnim režimom onog drugog dijela žitelja tog otočnog lokalnog središta. Informacija od ovih prvih je sad primljena na znanje, ali to ipak ne mijenja ništa, zaključio je Kraljić, čvrsto uvjeren da su koristi aktualnog prometnog rješenja nemjerljivo veće od »šteta« koje je ono nekima prouzročilo.