Foto REUTERS
Zasad bilanca nije dobra. Puno se novca plaća, ali poduzeća ne ostvaruje beneficije. To je problem - rekao je Watanabe
povezane vijesti
TOKIO “Međunarodni olimpijski odbor mora preispitati svoju olimpijsku marketinšku strategiju kako bi pružio veću vrijednost za sponzore”, rekao je u srijedu kandidat za predsjednika MOO-a Morinari Watanabe.
Watanabe, dugogodišnji poslovni čovjek koji je na čelu Međunarodne gimnastičke federacije (FIG) od 2017. i jedan je od sedam kandidata koji se natječu za vodeću poziciju na Olimpijskim igrama, također je rekao da bi MOO trebao preispitati svoj proces donošenja odluka.
On se suprotstavlja šefu Svjetske atletike i bivšem olimpijskom pobjedniku Sebastianu Coeu, ministrici sporta Zimbabvea i bivšoj plivačici Kirsty Coventry, Juanu Antoniu Samaranchu, sinu pokojnog bivšeg predsjednika MOO-a, i međunarodnom šefu biciklizma Davidu Lappartientu.
Također u utrci za nasljednika odlazećeg predsjednika Thomasa Bacha su jordanski princ Feisal Al Hussein i predsjednik FIS-a Johan Eliasch. Izbori su zakazani za ožujak.
Watanabe je iskusni sportski administrator koji je također bio član Organizacijskog odbora Olimpijskih igara u Tokiju 2020., a pitanje potrebe za preispitivanjem olimpijskog marketinškog plana potaknuo je nakon odlaska triju japanskih glavnih sponzora nakon ljetnih Olimpijskih igara u Parizu 2024. Toyota, Bridgestone i Panasonic, glavni sponzori MOO-a od 1987. godine, prekinuli su svoje olimpijsko sponzorstvo prije nekoliko mjeseci.
“Mnoge japanske tvrtke žele sponzorirati Olimpijske igre jer Olimpijske igre znače veliku vrijednost za kompaniju. Žele podržati, ali naravno trebaju vrijednost”, rekao je Watanabe.”Zasad bilanca nije dobra. Puno se novca plaća, ali poduzeća ne ostvaruje beneficije. To je problem”.
MOO, koji sponzorima ne dopušta reklamiranje na borilištima tijekom Olimpijskih igara, prikupio je prihode od 2,295 milijardi dolara od svojih glavnih sponzora za razdoblje 2017.-2021., što je drugi najveći izvor prihoda za olimpijski pokret, a emiteri plaćaju 4,544 milijarde dolara u istom razdoblju.
“Moramo promijeniti marketinški sustav. Ovaj trenutni marketinški sustav ‘upotrijebi pet prstenova i daj mi 200 milijuna ili 300 milijuna’ ne može se nastaviti”, rekao je Watanabe. On je dodao da je potrebno preispitati i proces donošenja odluka MOO-a koji je, pod Bachom, imao više ovlasti usmjerenih na predsjednika i Izvršni odbor, a ne na obične članove i godišnje zasjedanje.
“Mnogi ljudi žele sudjelovati u odlukama MOO-a jer smo sportska obitelj. Ali izvršni odbor MOO-a je prejak. O mnogim stvarima odlučuju samo članovi uprave ili predsjednik. To nije dobro. MOO mora poštivati međunarodne federacije i nacionalne olimpijske odbore”, kazao je Japanac.