iStock
povezane vijesti
Uvriježeno je mišljenje da igranje video igrica loše djeluje na djecu i njihov mozak. Nova znanstvena studija koja je objavljena u stručnom časopisu Scientific Reports, donosi, međutim, drugačiju teoriju kako video igre povećavaju kognitivne sposobnosti i povećavaju IQ kod djece.
Razlika u kognitivnim sposobnostima je relativno mala i teško dokazuje uzročno-posljedičnu vezu, ali je ipak uočljiva. Ovo istraživanje bi se, navode autori, trebalo pokazati korisnim u raspravi o tome koliko je vremena pred ekranima prikladno za mlade umove.
“Digitalni mediji definiraju moderno djetinjstvo, ali su njihovi kognitivni učinci nejasni i o njima se žustro raspravlja”, piše tim iz Nizozemske, Njemačke i Švedske u svom radu.
Znanstvenici su proučavali podatke o vremenu provedenom pred ekranom za 9.855 djece u SAD-u u dobi od 9 i 10 godina. U prosjeku su izjavili kako provode dva i pol sata dnevno gledajući televiziju ili online videozapise, jedan sat igrajući video igre i pola sata družeći se preko interneta.
Dvije godine kasnije pristupili su podacima za preko pet tisuća djece obuhvaćenih prvom studijom. Rezultat je bio zapanjujuć – oni koji su više od prosjeka igrali video igre imali su porast od 2,5 bodova IQ-a.
Povećanje kvocijenta inteligencije temeljilo se na uspješnosti djece na zadacima koji uključuju razumijevanje pročitanog, vizualno-prostornu obradu i zadatak usmjeren na pamćenje, fleksibilno razmišljanje i samokontrolu.
“Naši rezultati podupiru tvrdnju da vrijeme pred ekranom općenito ne narušava kognitivne sposobnosti djece i da igranje videoigara zapravo može pomoći u jačanju inteligencije”, rekao je neuroznanstvenik Torkel Klingberg s Karolinska instituta u Švedskoj.
Dodaje da u studiji ipak nisu ispitivani učinci dugotrajnog provođenja vremena pred ekranima na tjelesnu aktivnost, san ili uspjeh u školi.