Kontra uvriježenog mišljenja

Nova znanstvena studija tvrdi da igranje video igara nije tako štetno za djecu. Naprotiv, povećava im IQ

T.I.

iStock

iStock



Uvriježeno je mišljenje da igranje video igrica loše djeluje na djecu i njihov mozak. Nova znanstvena studija koja je objavljena u stručnom časopisu Scientific Reports, donosi, međutim, drugačiju teoriju kako video igre povećavaju kognitivne sposobnosti i povećavaju IQ kod djece.


Razlika u kognitivnim sposobnostima je relativno mala i teško dokazuje uzročno-posljedičnu vezu, ali je ipak uočljiva. Ovo istraživanje bi se, navode autori, trebalo pokazati korisnim u raspravi o tome koliko je vremena pred ekranima prikladno za mlade umove.


Digitalni mediji definiraju moderno djetinjstvo, ali su njihovi kognitivni učinci nejasni i o njima se žustro raspravlja”, piše tim iz Nizozemske, Njemačke i Švedske u svom radu.




Znanstvenici su proučavali podatke o vremenu provedenom pred ekranom za 9.855 djece u SAD-u u dobi od 9 i 10 godina. U prosjeku su izjavili kako provode dva i pol sata dnevno gledajući televiziju ili online videozapise, jedan sat igrajući video igre i pola sata družeći se preko interneta.


Dvije godine kasnije pristupili su podacima za preko pet tisuća djece obuhvaćenih prvom studijom. Rezultat je bio zapanjujuć – oni koji su više od prosjeka igrali video igre imali su porast od 2,5 bodova IQ-a.


Povećanje kvocijenta inteligencije temeljilo se na uspješnosti djece na zadacima koji uključuju razumijevanje pročitanog, vizualno-prostornu obradu i zadatak usmjeren na pamćenje, fleksibilno razmišljanje i samokontrolu.


“Naši rezultati podupiru tvrdnju da vrijeme pred ekranom općenito ne narušava kognitivne sposobnosti djece i da igranje videoigara zapravo može pomoći u jačanju inteligencije”, rekao je neuroznanstvenik Torkel Klingberg s Karolinska instituta u Švedskoj.


Dodaje da u studiji ipak nisu ispitivani učinci dugotrajnog provođenja vremena pred ekranima na tjelesnu aktivnost, san ili uspjeh u školi.