Foto: Nikola Blagojević
Parkiranje je veliki problem u svim većim gradovima, pa tako i u Rijeci
povezane vijesti
RIJEKA – Parkiranje je veliki problem u svim većim gradovima, pa tako i u Rijeci, a posebno ga osjete stanari višestambenih zgrada u riječkim naseljima, gdje je, posebno u poslijepodnevnim i večernjim satima gotovo nemoguće naći parkirališno mjesto. Na taj je problem u e-mailu koji je poslala u našu redakciju ukazala i jedna Riječanka koja živi na Kozali, točnije u Laginjinoj ulici.
– Neki dan navečer je dio nogostupa kod pješačkog prijelaza ispred kućnih brojeva Laginjina 17 i Laginjina 20 bio označen trakom na koju je bio nalijepljen mali paprić na kojem je još sitnijim slovima pisalo kako se privremeno neće moći parkirati ispred kućnih brojeva 12, 20, 22 i 23 te da će se automobili uklanjati »paukom«. S obzirom na to da na stranicama Grada nisu najavljeni komunalni radovi u ulici, nejasno je o čemu se radi. Ipak, možda je objašnjenje u stupićima koji su drugi dan ujutro osvanuli na dijelu koji je bio označen trakom, piše naša čitateljica.
Jedna strana pod naplatom, druga nije
Dodaje da je parkiranje u Laginjinoj ulici na južnoj strani pod naplatom, a sjeverna strana ulice nije, ali zbog nedostaka parkirališnog prostora stanari okolnih zgrada prisiljeni su parkirati i na toj strani ulice. Osim toga, u ulici ima i nekoliko sadržaja – dječji vrtić, Dom mladih, Glazbena škola, zatim, tu je i obližnji Blue gym, kafić, Omladinsko igralište na kojem se održavaju svakodnevno treninzi NK-a Lokomotiva… Zbog svega toga stanarima je ionako teško pronaći parkirališno mjesto, pa se dolazak kući često pretvori u i po više od polusatnog kruženja okolnim ulicama u potrazi za parkirališnim mjestom, piše u e-mailu.
Nadalje, smatra čitateljica, ukidanje parkirališnog prostora u Laginjinoj moglo bi se reći da je i razumljivo, jer, dodaje, »grad izgleda katastrofalno prenapučeno i neuređeno bez planiranih parkirališnih prostora, a garaža je premalo«.
Odgovor smo potražili u Mjesnom odboru Kozala, čiji predsjednik Kristian Starčić smatra kako je »nekorektno informacije o radovima potraživati od novina, insinuirajući na nepravilnosti, umjesto od nadležnog mjesnog odbora, koji je više nego otvoren za komunikaciju, a od kad je grupa nezavisnih vijećnika preuzela vođenje, on je podigao razinu komunikacije s građanima na visoki nivo kroz medije i društvene mreže, na kojima je 17. listopada ove godine i najavljen početak radova«.
Koridor prema školi, dvorani, igralištu…
– U Laginjinoj ulici radovi na kritičnim pješačkim prijelazima kod kućnih brojeva 12, 20 i 23 izvode se u sklopu malih komunalnih akcija za 2024. godinu, a na prijedlog građana, uz suglasnost Vijeća Mjesnog odbora Kozala. Važno je istaknuti kako se VMO Kozala odlučno protivio projektu koji bi obuhvaćao nasumično postavljanje prevelikog broja stupića. Projekt povećanja sigurnosti prometa u Laginjinoj ulici izradili su stručnjaci iz tvrtke Rijekaplus d.o.o., koja i izvodi radove. Projekt obuhvaća označavanje tri pješačka prijelaza crvenom termoplastikom, postavljanje po tri stupića na tri kritične lokacije, uvođenjem dodatne rasvjete te postavljanjem fluorescentnih prometnih znakova. Radovi se izvode u cilju povećanja preglednosti pješaka na prijelazima koji su dio koridora kretanja prema osnovnoj školi, sportskoj dvorani, igralištu, vrtiću i Centru za socijalnu skrb. S time na umu, neophodno je postavljanje određenog broja stupića, navodi Starčić.
Naglašava da Vijeće Mjesnog odbora Kozala čvrsto stoji, kako iza zaštite svakog parkirališnog mjesta i rada na njihovom povećanju, tako i na odlučnoj zaštiti pješaka.
– S tim u vezi, ističemo kako provedbom ovog projekta ulica gubi tri mjesta za parkiranje na nogostupu, a na kojima je parkiranje nedozvoljeno sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, kaže Starčić te dodaje kako su stupići ispred stambene zgrade na adresi Laginjina 20 postavljeni na traženje suvlasnika zgrade putem zahtjeva upravitelja Centaropreme od 15. studenog ove godine, a radi omogućavanja nesmetanog ulaska u zgradu i kretanja osoba s invaliditetom.