Problemi auto-konglomerata

Stallantis je u poslovnim problemima, danak plaćaju i izvršni direktori i radnici

T.I.

Foto: Stellantis

Foto: Stellantis

Utješna je vijest za britanske radnike i tamošnju auto industriju da će se Stellantisova proizvodnja nastaviti u Ellesmeret Port lokaciji gdje je Stallantis uložio 60 milijuna eura u prenamjenu pogona za proizvodnju električnih gospodarskih vozila



Razmimoilaženje u mišljenjima o budućnosti kompanije između glavnih dioničara, upravnog odbora i izvršnog direktora Carlosa Tavaresa, dovelo je do njegovog odlaska s čela Stellantisa ovu nedjelju, koji je nakon udruživanja Fiat Chryslera i Francuske PSA grupe pod čijom su kapom Peugeot i Citroen, postao četvrti najveći proizvođač automobila na svijetu. Odluka je na neki način bila očekivana jer se četvrta godina postojanja Stellantisa pokazala kobnom; grupacija je od početka ove godine izgubila 40 posto tržišne vrijednosti, a nedavne vijesti o naglom padu prodaje američkih podružnica Jeepa i RAM-a učinile su Tavaresovu poziciju još klimavijom, i njegovu je ostavku upravni odbor Stellantisa jednoglasno prihvatio.


S problemima kreću i priče o zatvaranju pogona; i dok je Tavares prije ostavke umirio francuski dio grupacije tvrdnjom da postoji plan kojim se francuski pogoni Peugeota i Citroena neće dirati bar još tri godine, lošije vijesti s njegovom ostavkom stižu za radnike s druge strane La Manchea.


Naime, u sjeni Tavaresove ostavke donesena je odluka u Stellantisu o zatvaranju njihovog, odnosno pogona Vauxhalla (Opela), u Lutonu. Možda odluka ne bi bila donijeta tako brzo da je na to nije potakla moguće ishitrena odluka britanske vlade da će svi proizvodni pogoni u Velikoj Britaniji do 2030. proizvoditi električna vozila ili plaćati velike namete. U spomenutom pogonu već su se četrdesetak godina proizvodila uglavnom komercijalna dostavna vozila, između ostalih Vauxhall (Opel) Vivaro, Peugeot Expert , Fiat Scudo i Citroën Jumpy. Dodajmo tome inflaciju i rast cijena energije, sve je to ubrzalo donošenje teških odluka uprave Stallentisa koji je ionako u problemima. Ovim činom, preko tisuću ljudi u Lutonu ostat će bez posla.




I po onoj staroj „dok jednom ne smrkne, drugom ne svane“, od ove će odluke profitirati neke druge sredine. U ovom slučaju, to je Francuska gdje će se dislocirati proizvodnja motora s unutarnjim sagorijevanjem za spomenute modele gospodarskih vozila, također i modernizirani turski pogoni u kojima će se sklapati vozila dosad sastavljana u Lutonu.


Utješna je vijest za britanske radnike i tamošnju auto industriju da će se Stellantisova proizvodnja nastaviti u Ellesmeret Port lokaciji gdje je Stallantis uložio 60 milijuna eura u prenamjenu pogona za proizvodnju električnih gospodarskih vozila Citroën ë-Berlinga, Peugeot e-Partnera, Opel/Vauxhalla Combo-e i Fiata e-Doblo. Prema planu Stellantisa, u tim pogonima bi nekoliko stotina radnika iz Lutona moglo naći posao, ali će oni morati biti fleksibilni po pitanju mobilnosti. Naime, između Lutona u blizini Londona do Ellesmere Porta kod Liverpoola gotovo je 300 kilometara cestovne udaljenosti.