Studija tržišta

U prosjeku su “strujići” skuplji za 5583 eura od benzinaca i dizelaša, čak i kad se uračunaju popusti

P. N.

FOTO/Tesla Model 3, Wikipedia

FOTO/Tesla Model 3, Wikipedia



Razlika u cijeni između električnih automobila i usporedivih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem se topi, piše revija HAK. Prema redovitoj studiji tržišta novih automobila njemačkog Centra za automobilska istraživanja (CAR), razlika u cijeni u dvadeset najprodavanijih modela na njemačkom tržištu u studenom u odnosu na listopad smanjila se za oko 1100 eura. U prosjeku, međutim, kupci novih automobila još moraju platiti 5583 eura više za električno vozilo na baterije nego za vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem. U obzir su uzete tzv. transakcijske cijene, odnosno kataloške cijene umanjene za otvoreno reklamirane popuste.


Voditelj studije Ferdinand Dudenhöffer naveo je zahtjeve EU-a za proizvođače automobila kao pokretače smanjenja cijena električnih automobila. Počevši od sljedeće godine, novi automobili moraju ispuštati u prosjeku 15 posto manje CO2 nego 2021. godine. U suprotnom, slijede velike kazne proizvođačima automobila. Zbog toga je svima u interesu prodavati što više električnih automobila na europskom tržištu. Pitanje je samo kako će kupci prihvatiti tu ideju…