Foto: iStock
Možda bi se priča u neželjenim SUV-ovima u Parizu završila na skupljem parkiranju da se 15. listopada nije dogodila nesreća kad je vozač jednog takvog SUV-a pogodio biciklista i ubio ga. K tome, udario ga je na označenoj biciklističkoj stazi
povezane vijesti
Da rat između vlasti grada Pariza i velikih SUV vozila u njemu bjesni već duže vrijeme, poznato je daleko izvan rubova najvećeg francuskog grada. Razlozi su prilično jednostavni i racionalni, zauzimaju najviše dragocjenog prostora na ulicama, najviše zagađuju i statistike pokazuju da su najopasniji u prometu.
Pariz pod socijalističkom gradonačelnicom Anne Hidalgo poduzeo je više prilično radikalnih poteza ne bi li smanjili promet krupnim SUV vozilima kroz njegov centar. Najsnažniji među njima bila je ona o posebnoj cijeni parkiranja za SUV vozila teža od tonu i 600 kilograma za aute s unutarnjim sagorijevanjem i dvije tone za one hibridne i električne.
Ako ste u Rijeci ili Zagrebu pomislili da je sat parkiranja u prvim zonama od 1,60, odnosno 1,80 eura skupo, probajte se staviti u kožu Parižanina s težim SUV-om u vlasništvu. Oni od 1. listopada u prvoj zoni, osim nedjelja i nacionalnih praznika, za sat parkiranja moraju izdvojiti čak 18 eura. U Parizu je ograničenje na jednom parkirnom mjestu do šest sati parkiranja. Ali, kod njih se na više sati ne dobije popust, već dodatni namet. Ako se sa SUV-om težim od 1600 kg želite parkirati u prvoj zoni u komadu šest sati to će vas zadovoljstvo koštati nestvarnih 225 eura.
Možda bi se tu priča o neželjenim SUV-ovima u Parizu završila da se 15. listopada nije dogodila nesreća kad je vozač jednog takvog SUV-a pogodio biciklista i ubio ga. K tome, udario ga je na označenoj biciklističkoj stazi. Manje od mjesec dana kasnije gradsko vijeće Pariza podiglo je – između ostalog i zbog tog tragičnog incidenta – bitku protiv SUV-ova na novu razinu. Na sjednici ovog petka odaslalo je prema francuskoj vladi zahtjev da jednostavno zabrani promet SUV automobilima u urbanim područjima, kao i zahtjev da vlada zabrani reklamiranje takvih vozila na nacionalnoj razini.
Osim uobičajenih argumenata spomenutih na početku ovog teksta, podastrli su još argumenata kroz zanimljivu statistiku da se u Parizu 53,5 posto kretanja obavlja pješice, 30 posto javnim transportom, 11,2 posto biciklima i samo 4,3 posto automobilima. Pa ipak, ista statistika kazuje da sudari i naleti SUV-ova na „slabija“ vozila i pješake statistički najčešće od svih takvih prometnih nesreća i incidenata završavaju kobno, odnosno smrću.