Poslastica za ljubitelje rocka

Energija koja hrani i budi: Mrave brojim i ljubljanski Lelee nastupili u Palachu

Katarina Bošnjak

Snimio Nikola BLAGOJEVIĆ

Snimio Nikola BLAGOJEVIĆ

Mrave brojim svoje pjesme obogaćuju svakom izvedbom, dodaju nove nijanse i eksperimentiraju jer njihova glazba zapravo živi – ne ostaje u vremenu u kojemu je nastala već je materija koja je podložna promjenama



Od brojnih glazbenih događanja koja su se odvila u Rijeci prošle subote, za ljubitelje rocka ponajbolja je lokacija bio Klub Palach u kojemu su svirali riječki Mrave brojim i ljubljanski Lelee. Nakon što su prije svega nekoliko dana na istom mjestu predstavili svoj novi spot za singl „Soba s pogledom“ u režiji talentiranog Aleša Suka, Mravi su se u subotu prvi popeli na pozornicu Palacha i podsjetili kako zvuči kvalitetni spoj alter, indie i psihodeličnog rocka.


Mravi Zoran Klasić Klas i Neira Mušić izveli su presjek svojeg dosadašnjeg rada, uključujući pjesme poput „Tijelo“, „Alkohol“, „Oštećen“, „Pustinja“ i novu „Petak“ koja je nastala u suradnji s Antunom Aleksom koji se pridružio na trombonu. Osim toga, izveli su i neke vrlo nove i još neobjavljene pjesme poput „Igračke“ i „Sobe s pogledom“ u kojima se njihovi vokali spajaju na vrlo specifičan način – dok Klas izražava ono što je jasno i direktno, Neirin glas podebljava ono što ponekad ostaje nečujno te time ukazuje na važnosti i težinu riječi koje oboje pjevaju i žive na sceni. Puno je tu eksperimentalnih, pa gotovo i avangardnih elemenata što se tiče same vokalne izvedbe, a koji evociraju riječki punk, što ne čudi s obzirom na Klasovu bendovsku povijest.

Foto galerija: Lelee i Mrave brojim u Palachu Foto: Nikola Blagojević



Premda se repertoar koji sviraju Mravi ne širi rapidnom brzinom, pa se iz koncerta u koncert sviraju gotovo sve iste pjesme, upravo je to njihova čar jer ne podliježu matrici hiperprodukcije zbog čega za razliku od brojnih drugih bendova, ne gube na kvaliteti. Dapače, Mrave brojim svoje pjesme obogaćuju svakom izvedbom, dodaju nove nijanse i eksperimentiraju jer njihova glazba zapravo živi – ne ostaje u vremenu u kojemu je nastala već je materija koja je podložna promjenama.




Nakon Mrava, na pozornicu su u tročlanoj postavi došli Lelee, bend upečatljivog i živahnog zvuka koji spaja jugoslavensko novovalovsko naslijeđe iz 80-ih, indie i slacker rock senzibilitet iz 90-ih te jadranski temperament. Lelee su Jelena Rusjan, Damjan Manevski i i Leon Stoilković, no, Lelee su prije svega veliki virtuozi. Od prvog trenutka kada su se uhvatili basa, gitare i bubnjeva, pa i mikrofona, unijeli su neku posve novu, a opet tako blisku energiju.
Svirali su pjesme sa svoja dva dosadašnja albuma, ali je ipak najviše oduševio novi „Mora malo u crveno“. S tog je albuma njihova pjesma „Životinje“ koja u izvedbi uživo jednostavno dopire do osobe, komunicira i otvara pitanja, a koju karakteriziraju genijalne gitarske dionice začinjene s malo disonance i vrludave distorzije. Oduševila je i nova „Rane“, a svirali su i neke starije pjesme poput „Čuda“ koja jednostavno tjera na ples bez da sklanja fokus s vrlo važnog teksta, kao i ambijentalnu „Nestaješ“. Upravo je potonja ona u kojoj se osjetio način na koji Lelee u potpunosti uranjaju u glazbu koju izvode, radeći to i profesionalno i prijemčivo, a riječi kao da su klizile niz guste i nabijene melodije te slojevite perkusije.


U moru koncerata o kojima na ovom portalu pišemo, doista je lijepo pisati o bendovima koji stvarno inspiriraju i tjeraju na razmišljanje, koji odišu energijom koja hrani i budi.


Kako i sami Mravi u jednoj pjesmi kažu – „mislim da sam budna ponovno“, jer i oni i Lelee uzimaju svakodnevicu koja često guši, uspavljuje i pasivizira te je pretvaraju u sredstvo za razbuđivanje, i fizički i psihički.