Foto Duško Marušić Čiči
Ove sezone će se morati jako paziti na formiranje cijena
povezane vijesti
- Iznajmljivači nakon sastanka s ministrom: “Bez preciznih odgovora, ali dogovorena je suradnja”
- Glavina poručio malim iznajmljivačima: “Sustav privatnog smještaja je neodrživ, ima svega 58 dana popunjenosti”
- Ovo su cijene goriva u cijeloj Europi. Hrvatska je u “zlatnoj” sredini, a uvjerljivo najjeftiniji benzin je u Rusiji
Jedna od glavnih tema ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma, nacionalnog okupljanja turističkog sektora koji je u Opatiji okupio preko tisuću hrvatskih turističkih djelatnika, je i pitanje cijena.
Naime, resorni je ministar Tonči Glavina, osvrnuvši se na cijene, kazao kako je Hrvatska ovog ljeta percipirana kao destinacija u kojoj su se značajno podigle cijene, a što, kaže, što nije u potpunosti točno.
Poručio je da treba jako dobro paziti kod formiranja cijena, jer se jako brzo stvori percepcija da je nešto poskupjelo.
– Iz novih istraživanja tržišta na našim emitivnim tržištima vidljivo je da će iduću godinu svi koji planiraju putovati prilikom odabira destinacije prije svega tražiti odnos cijene i kvalitete, a što je kao glavni faktor navelo 52 posto posto ispitanika.
Cijena prvi put postaje važnija od ljepota prirode i destinacije te same usluge.
Ovo je idealna prilika da izađemo s konkurentnim cijenama, a ne da sad idemo s rastom cijena, a onda na proljeće snižavamo. Jer svi koji dižu cijene, prema svemu što smo vidjeli, će raditi lošije. Moramo pripaziti na taj odnos i to je jedan od najvećih izazova za iduću sezonu, poručio je resorni ministar.
I direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić je upozorio kako tržište ne može prihvatiti nerealan rast cijena, već istaknuo pravilno određivanje cijene i kvalitete, s obzirom na to da će iduća turistička godina biti vrlo izazovna.
Velika analiza TripAdvisora o hrvatskom turizmu: “Kuglica sladoleda pet eura mit ili stvarnost”
Apostrofirao je da će cijena biti sigurno jedan od najbitnijih, ako ne i najbitniji element u odlučivanju o destinaciji za odmor.
– Zato je vrlo važno da Hrvatska zadrži percepciju destinacije koja nudi vrijednost na novac, poručio je Staničić, zaključivši i kako je drugi bitan element jačanje prometa u pred i posezoni i u tom je bitno jačati avioprijevoz.
Najave su dobre i najavljeno je povećanje broja letova prema Hrvatskoj, no pozvao je još jednom sve dionike na udruživanje sredstava kroz udruženo oglašavanje kako bi se animiralo avioprijevoznike za dodatne aranžmane, pogotovo u pred i posezoni.
Tonči Glavina: Reformu radimo da zaštitimo naše ljude od napada na prostor
Prvog dana konferencije govorio je i Zurab Pololikashvili, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO), osvrnuo se na autentičnost i kulturu malih destinacija, odnosno sela s održivim razvojem turizma te tom prilikom gradonačelnici Slunja Mirjani Puškarić dodijelio priznanje za Best tourism villages 2023., jedno od 50 najboljih turističkih sela na svijetu u prošloj godini. Jučer je održana i prezentacija Kvarnera kao Europske regije gastronomije 2026. te je o iskustvima govorio Patrick Torrent, direktor Turističke organizacije Katalonije, koja je nakon titule Europske regije gastronomije postala i prva Svjetska regija gastronomije.