Ključ sezone

Ni ljepota prirode, ni kvaliteta usluge nego – cijena! Turistički stručnjaci upozoravaju da gosti imaju novi prioritet

Alenka Juričić Bukarica

Foto Duško Marušić Čiči

Foto Duško Marušić Čiči

Ove sezone će se morati jako paziti na formiranje cijena



Jedna od glavnih tema ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma, nacionalnog okupljanja turističkog sektora koji je u Opatiji okupio preko tisuću hrvatskih turističkih djelatnika, je i pitanje cijena.


Naime, resorni je ministar Tonči Glavina, osvrnuvši se na cijene, kazao kako je Hrvatska ovog ljeta percipirana kao destinacija u kojoj su se značajno podigle cijene, a što, kaže, što nije u potpunosti točno.


Poručio je da treba jako dobro paziti kod formiranja cijena, jer se jako brzo stvori percepcija da je nešto poskupjelo.


Foto Marko Gracin




– Iz novih istraživanja tržišta na našim emitivnim tržištima vidljivo je da će iduću godinu svi koji planiraju putovati prilikom odabira destinacije prije svega tražiti odnos cijene i kvalitete, a što je kao glavni faktor navelo 52 posto posto ispitanika.


Cijena prvi put postaje važnija od ljepota prirode i destinacije te same usluge.


Ovo je idealna prilika da izađemo s konkurentnim cijenama, a ne da sad idemo s rastom cijena, a onda na proljeće snižavamo. Jer svi koji dižu cijene, prema svemu što smo vidjeli, će raditi lošije. Moramo pripaziti na taj odnos i to je jedan od najvećih izazova za iduću sezonu, poručio je resorni ministar.


I direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić je upozorio kako tržište ne može prihvatiti nerealan rast cijena, već istaknuo pravilno određivanje cijene i kvalitete, s obzirom na to da će iduća turistička godina biti vrlo izazovna.


Velika analiza TripAdvisora o hrvatskom turizmu: “Kuglica sladoleda pet eura mit ili stvarnost”



Apostrofirao je da će cijena biti sigurno jedan od najbitnijih, ako ne i najbitniji element u odlučivanju o destinaciji za odmor.


– Zato je vrlo važno da Hrvatska zadrži percepciju destinacije koja nudi vrijednost na novac, poručio je Staničić, zaključivši i kako je drugi bitan element jačanje prometa u pred i posezoni i u tom je bitno jačati avioprijevoz.


Najave su dobre i najavljeno je povećanje broja letova prema Hrvatskoj, no pozvao je još jednom sve dionike na udruživanje sredstava kroz udruženo oglašavanje kako bi se animiralo avioprijevoznike za dodatne aranžmane, pogotovo u pred i posezoni.


Tonči Glavina: Reformu radimo da zaštitimo naše ljude od napada na prostor



Prvog dana konferencije govorio je i Zurab Pololikashvili, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO), osvrnuo se na autentičnost i kulturu malih destinacija, odnosno sela s održivim razvojem turizma te tom prilikom gradonačelnici Slunja Mirjani Puškarić dodijelio priznanje za Best tourism villages 2023., jedno od 50 najboljih turističkih sela na svijetu u prošloj godini. Jučer je održana i prezentacija Kvarnera kao Europske regije gastronomije 2026. te je o iskustvima govorio Patrick Torrent, direktor Turističke organizacije Katalonije, koja je nakon titule Europske regije gastronomije postala i prva Svjetska regija gastronomije.