“Uz prethodna testiranja električnih autobusa, ova kupnja predstavlja važan korak u upoznavanju tehnologija i procesa potrebnih za cjelovitu dekarbonizaciju javnog prijevoza“, rekao je gradonačelnik Tomislav Tomašević.


Javnu nabavu za prve električne autobuse objavili su Grad Zagreb i ZET a prometovat će na linijama 140 (Mihaljevac-Sljeme) i 113 (Ljubljanica-Jarun).




“S obzirom na to da je riječ o vozilima s nultom emisijom CO2, na ovaj način smanjujemo onečišćenje naših zelenih zona ŠRC Jarun i Sljemena u kojima svakodnevno uživaju brojni Zagrepčani“, dodao je Tomašević.


Nabavlja se klasične gradske autobuse, od kojih će dva biti niskopodna s troja vrata i kapacitetom od oko 70 putnika, a preostala dva poluniskopodna s dvoja vrata i kapaciteta od oko 60 putnika.


Autobusi bi s jednim punjenjem trebali moći preći minimalno 300 kilometara, a sustav za njihovo punjenje ugradit će se u Autobusnom pogonu Podsused.


Nakon nabave ta četiri autobusa, u pripremi je nabava 70 autobusa na električnu energiju i vodik, kažu u Gradu.


Gradska uprava poručuje da su pokrenuli velike investicije u prometnu infrastrukturu i javni prijevoz te se nakon 20 godina širi tramvajska mreža na Sarajevsku i Heinzelovu, obnavlja se postojeća tramvajska mreža, a u tijeku su i radovi na rekonstrukciji terminala Mihaljevac.


„Riječ je o stotinama milijuna eura novih investicija“, rekao je Tomašević, napomenuvši da se od sljedeće godine na tračnicama očekuju i novi tramvaji.