Foto Multimedijalni institut
povezane vijesti
U Zagrebu se 14. studenoga otvara novo repertoarno ‘mikro-kino’ MaMa, projekcijom nekoliko filmova istaknutog američkog eksperimentalnog redatelja i umjetnika Jeromea Hilera.
Kino s radom počinje na zagrebačkoj lokaciji Multimedijalnog instituta i naslanja se na 25-godišnji kontinuitet njegovih filmskih programa najprepoznatljivijih kroz Human Rights Film Festival, te aktivnosti programa Vizualni kolegij.
Redovne projekcije održavat će se svakog četvrtka, a repertoar kina koncipiran je kroz dva smjera: aktualnu autorsku produkciju te kroz “klasičniji” kurirani program vezan uz autorske cikluse, obilježavanje značajnih godišnjica i slično.
Pored redovnih projekcija, povremeno će biti organizirane ciljane projekcije za specifične populacije: prije svega za rastuću migrantsku zajednicu kao i djecu. Kapacitet kina je tridesetak mjesta, a ulaz na cijeli program je slobodan.
Programski repertoar obuhvaćat će aktualni autorski angažirani film, ‘day-to-day’ program sa svjetskih festivala, koji nema mogućnosti biti prikazan u redovitoj distribucij, kao i ‘current affairs’ naslove koji će pratiti izdanja novodigitaliziranih kopija, pronađenih filmova i obljetnice manje eksponiranih ali ključnih autora.
Tu su i distributerski ‘dark-horse’, aktualne filmove koji se pokazuju “preekstremni” za klasičnu distribuciju, te filmovi iz partnerskih arhiva koji su nedovoljno viđeni u domaćem filmofilskom prostoru, iako su se s odmakom pokazali ključnima u razvoju filmske umjetnosti.
Prve projekcije donose četiri kratkometražna Hilerova filma: “Marginalia”, “In the Stone House”, “New Shores” i “Ruling Star”.
Umjetnik Jerome Hiler, eksperimentalni filmaš, slikar i majstor vitraja, svoj je filmski opus započeo u New Yorku u vrijeme zamaha novog američkog vala. U posljednja dva desetljeća njegov opus je doživio pojačanu recepciju, usporedivu s djelom Hilerovog životnog i umjetničkog partnera Nathaniela Dorskog, koji je dobro poznat zagrebačkoj publici, stoji u najavi.
Do kraja studenog, najavljuju iz kina, očekuju se projekcije još dvaju filmova: u četvrtak, 21. studenoga dokumentarca “Ryuichi Sakamoto: Coda”, a 28. studenoga “Mladost/Proljeće”, prvi dio trilogije Wanga Binga.
“Ryuichi Sakamoto: Coda” u režiji Stephena Nomure Schiblea prati život i karijeru nedavno preminulog japanskog skladatelja, od borbe s bolešću do ekološkog aktivizma nakon katastrofe u Fukushimi.
Kao solo glazbenik, ali i kao član Yellow Magic Orchestra, Ryuchi je bio pionir prve inkarnacije synth popa kao i drugih smjerova elektroničke glazbe. Nakon raspada tog benda, Sakamoto gradi status međunarodno priznatog filmskog skladatelja – za glazbu u filmu “Posljednji kineski car” Bernarda Bertoluccija 1987. nagrađen je Oscarom, Grammyjem i Zlatnim globusom.
Skladao je i za Bertoluccijeve filmove “Čaj u Sahari” i “Mali Buda”, “Zmijske oči” i “Femme Fatale” Briana De Palme te “Povratnik” Alejandra Gonzáleza Iñárritua.
Film “Mladost/Proljeće” prvi je dio dokumentarne trilogije jednog od najistaknutijih svjetskih dokumentarista Wanga Binga. Prikazan je u konkurenciji prošlogodišnjeg filmskog festivala u Cannesu, a prikazuje naporan rad mladih tekstilnih radnika u kineskom gradu Zhili, 150 km od Šangaja.
Drugi dio trilogije “Youth (Hard Times)” bit će prikazan u sklopu 22. Human Rights Film Festivala, a posljednji “Youth (Homecoming)” početkom 2025. u kinu MaMa.