Matija Blažević

Novi koncesionar otkrio planove o uređenju paviljona na tržnici: ‘Inspiracija su mi Valencia i Firenca’

Orjana Antešić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Novi koncept prvog paviljona planira realizirati kroz podzakupe za što, prema njegovim riječima, postoji popriličan interes



Nakon provedene licitacije, ovih dana i službeno će se parafirati ugovor o zakupu prvog paviljona na riječkoj tržnici koji je dobila riječka tvrtka Parve d.o.o. na idućih dvadeset godina.


Na konto ovog iznajmljivanja Rijeka plus će mjesečno »ubirati« nešto više od 15.000 eura, plus PDV, a »zakupometar« će početi odbrojavati kad novi zakupac stupi u posjed paviljona, što bi se trebalo dogoditi unutar narednih šest mjeseci, kako je to i bilo definirano javnim natječajem.


Dotad, Rijeka plus mora riješiti pitanje postojećih zakupaca u ovom paviljonu, onih pet što ih je još tijekom minulih godina preostalo, kao i osigurati samostalne priključke vode i struje za taj objekt.


Veliki izazov




Odluku da se ovaj zatvoreni tržnički prostor (ponovo) prepusti privatnoj inicijativi, podsjetimo, pravdana je potrebom revitalizacije glavne riječke tržnice na kojoj iz godine u godinu biva sve manji broj zakupaca, ponuda sve siromašnija, a sva inventivnost u pristupu svedena je na smjenu godišnjih doba i u tom trenutku aktualne ponude sezonskog voća i povrća.


Kada je prije sedam godina Grad Rijeka odnosno Rijeka plus tržničku djelatnost preuzimao od bivšeg koncesionara, privatne tvrtke Tržnice Rijeka d.o.o., nije uzmanjkalo najava i obećanja da gradskim tržnicama slijedi preporod koji je, kako to već biva, najbolje demantirala praksa i protek vremena.



Pred zakupcem prvog paviljona ogroman je izazov, ali i potencijal. Iz razgovora s postojećim zakupcima na tržnici primjetno je da žele da ta priča uspije, da se unutar paviljona osmisli i realiziraju novi sadržaji koji će privlačiti građane i turiste i na taj način »zavibrirati« prostor cijele tržnice.


Direktoru i jednom od četiri osnivača u tvrtki Parve d.o.o., Matiji Blaževiću, u ovom trenutku, prema vlastitom kazivanju, nedostaje još niz parametara s kojim bi mogao detaljnije govoriti o planovima za prvi paviljon.


Glavna nit vodilja je da tih gotovo 950 četvornih metara prostora u prizemlju i na prvom katu paviljona pretvori u gastrooazu i omiljeno mjesto okupljanja širokog kruga građana Rijeke i njihovih gostiju tijekom cijelog dana.


Kako će to postići, ima određene ideje, veli nam, a u idućim tjednima planira obići neke europske gradove, poput španjolske Valencije i tamošnjeg Plaza del Mercata, kao i tržnicu u Firenci kako bi na licu mjesta doživio i »ubrao« potrebni »know-how« kojim moguće još ne raspolaže, unatoč svom dugogodišnjem iskustvu u organizaciji gastroevenata, pojašnjava nam.


Koncept podzakupa


Iz razgovora s Blaževićem sasvim je izvjesno da će se novi koncept prvog paviljona realizirati kroz podzakupe za što, prema njegovim riječima, postoji popriličan interes.


Matija Blažević / Foto Vedran Karuza


– Već prvih dana nakon licitacije primio sam jako puno poziva oko moguće buduće suradnje što veseli i daje dodatni poticaj cijeloj viziji oživljavanja paviljona, kaže Blažević, čija je namjera ponuditi sadržaje koji će na jednom mjestu moći okupiti i mlade, i poslovne ljude, i umirovljenike, gdje će svatko u određenom dijelu dana moći pronaći nešto za svoj gušt i džep.


Blažević u ovom trenutku nije mogao precizirati ulaganja koja će oživljavanje i stavljanje ovog paviljona zahtijevati, taj dio tek treba precizirati, nakon što se odradi svojevrsni tehnički pregled prostora, a arhitekti osmisle buduća rješenja u kojima će se očuvati autohtoni i povijesni elementi paviljona, ali i dati jedan novi štih.


Blažević je, veli, svjestan da će se raditi o pozamašnim ciframa, u konačnici u cijelu tu priču ne bi ni ulazio, dodaje, te ističe da on i njegovi partneri iz Parve d.o.o. imaju potrebna sredstva da cijeli taj projekt »isfuraju« do kraja.


Pop up kutak


Shodno natječajnim uvjetima, planirano je da dio prostora zauzmu trgovine, dio ugostiteljstvo s nadogradnjom u organizaciji manifestacija i radionica posvećenih gastronomiji, kulturi i zabavi.


Jedan od detalja koji je iskristaliziran je i ideja svojevrsnog Pop up kutka, u kojem bi gostovali razni domaći i inozemni chefovi, no vrata bi bila otvorena i drugima koji žele iskazati svoje vještine u kulinarstvu, a ideja je da se taj gastrokutak iznajmljuje na svakih par mjeseci.