Brodogradilište

Viktor Lenac i dalje bez Doka 11. Problemi s tornjevima prolongirali novi ponton

Orjana Antešić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Zamjena drugog pontona na velikom Doku 11 u brodogradilištu "Viktor Lenac" nije prošla glatko kao kod prvog



Kapaciteti Brodogradilišta »Viktor Lenac« još uvijek su svedeni na dva doka s obzirom na to da je došlo do pomaka oko ponovnog stavljanja u funkciju njihovog najvećeg Doka 11, u čiju se temeljitiju obnovu krenulo prije nešto više od godinu dana.


Nakon uspješno instaliranog prvog novog pontona u »jedanaesticu« u srpnju ove godine, prije petnaestak dana trebao je biti ugrađen i drugi, međutim, tom je prilikom došlo do tehničkih problema zbog čega još uvijek traju intenzivni zahvati na tornjevima Doka 11. Prema informacijama koje smo dobili od predsjednice Uprave ovog remontnog brodogradilišta Sandre Uzelac, očekuje se da bi ti radovi mogli biti finiširani tijekom naredna dva tjedna, nakon čega bi se iznova pristupilo ugradnji i tog drugog pontona, a sam tajming zamjene pontona ovisit će o nekoliko dana povoljnih vremenskih prilika.


Prema dostupnim informacijama, u obnovu odnosno »upgrade« velikog Doka 11, koji »Lencu« nosi značajan dio godišnjih prihoda, ovo je remontno brodogradilište dosad uložilo više od dvadeset milijuna eura koje su uspjeli osigurati iz vlastitih sredstava. Svakako najznačajniji segment te obnove predstavljala je izgradnja dva nova pontona, svaki dužine 78, širine 23 i visine od gotovo osam metara. Taj dio posla, u kojem je obrađeno oko 3.800 tona čelika, odradio je riječki »3. maj« s kojim je »Viktor Lenac« sredinom prošle godine sklopio ugovor.




Osim novoizgrađenih pontona, tijekom minule godine odvijali su se i radovi na obnovi strukture na samom doku. Nakon što se ugradi i drugi ponton, plan je da se zamijenjeni, stari pontoni izvuku i poprave »na suhom« kako bi se tako popravljenim pontonom obavila nova zamjena, sve do konačne, ali dugoročnije obnove Doka 11.


Unatoč činjenici da već više od godinu dana »operiraju« sa smanjenim dokovskim kapacitetima, ovo kvarnersko brodogradilište nastavilo je bilježiti dobre poslovne rezultate. Nakon 4,71 milijuna eura zarade s kojom su zaključili 2023. godinu, u prvih šest mjeseci ove godine »Viktor Lenac« evidentirao je 5,3 milijuna eura neto dobiti.


Na iznimno kompetitivnom tržištu remonta, obnova i ponovno stavljanje u funkciju 260 metara dugačkog Doka 11 od velike je važnosti za buduće poslovanje »Viktora Lenca« s obzirom na trend da su brodovi sve većih dimenzija, a dodatni poslovni impuls daje i samo okruženje, od LNG terminala u Omišlju do širenja kontejnerskog prometa u riječkog luci skorim zaživljavanjem Rijeka Gatewaya na Zagrebačkoj obali.