Otvoreno pismo

Zaposlenici OŠ u koju je došao problematičan dječak: Apeliramo na žurno rješenje i povratak učenika u klupe

Portal Novi list, Hina

Foto Matija Habljak/PIXSELL

Foto Matija Habljak/PIXSELL

U pismu su također dali "punu podršku" ravnatelju te upozorili da se na njihovu školu "vrše pritisci"



Zaposlenici osnovne škole u koju je došao učenik problematičnog ponašanja, a učenici koji bi s njime trebali ići u školu ne dolaze na nastavu, uputili su otvoreno pismo nadležnim institucijama u kojem apeliraju na “žurno rješenje” kako bi se da se svi učenici što prije vratili klupe.


“Svi mi, kao zaposlenici, dali smo i učinili sve što smo mogli, u skladu s nama raspoloživim ovlastima, a koje ovaj slučaj nadilazi. Sad zahtijevamo od vas, koji imate profesionalnu dužnost i šire ovlasti, da poduzmete konkretne korake za rješavanje nastale situacije”, istaknuli su zaposlenici zagrebačke osnovne škole u pismu Agenciji za odgoj i obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade, Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih te Hrvatskom zavodu za socijalni rad.


U pismu su također dali “punu podršku” ravnatelju te upozorili da se na njihovu školu “vrše pritisci”.




“Na našu se školu vrše pritisci te se proziva djelatnike škole, ističući njihovu ‘neučinkovitost’. Međutim, mi smo ti koji zahtijevaju rješenja, a odgovori na ključna pitanja, a time i rješenja, u nadležnosti su drugih tijela”, istaknuli su zaposlenici škole.


Zbog toga su u otvorenom pismu zatražili “jasne i nedvosmislene” odgovore na pitanja u kojemu je stadiju postupak u interesu djeteta pred Zavodom za socijalnu skrb i koji su idući koraci nadležnih institucija jer bi, kako su istaknuli, to trebao biti žurni postupak u interesu svih učenika škole.


“Ne želimo usmene upute, već jasan pisani odgovor nadležnih institucija u roku od 24 sata, a u interesu svih učenika škole”, poručili su u pismu zaposlenici škole.


Prije toga, učiteljska grupa Školska zbornica pozvala je u utorak ministra obrazovanja Radovana Fuchsa da omogući sankcioniranje neprihvatljivog ponašanja učenika i roditelja, reagirajući na slučaj problematičnog učenika zbog kojega traje bojkot nastave u toj zagrebačkoj školi.


Na reakciju su ih, kažu, potaknuli posljednji događaji i pritisci na ravnatelja škole koji su rezultirali njegovom neopozivim ostavkom, ignoriranje mišljenja učiteljskog vijeća te neprovođenje dogovora s pravobraniteljicom za djecu.


Ministar obrazovanja Radovan Fuchs apelirao je na roditelje da vrate djecu u školu u kojoj je u utorak ponovo počeo bojkot jer se 9-godišnjak problematičnog ponašanja, zbog kojeg se u prošloj školi ispisao cijeli razred, vratio u novu školu. Izrazio je žaljenje što je ravnatelj škole u koju je ‘prepisan’ dječak podnio ostavku te ga je pozvao da još jednom razmisli o svojoj odluci.


Iz tog su ministarstva zatražili od Grada Zagreba da preispita postojeće rješenje za dječaka problematičnog ponašanja po kojem je određeno da učenik pohađa redoviti program uz individualizirane postupke u redovitom razrednom odjelu.


Na to su im iz Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade odgovorili da je preduvjet za donošenje novog rješenja – opservacija stručne službe škole te zdravstvena i druga dokumentacija koju školi, odnosno stručnom povjerenstvu mogu dostaviti jedino roditelji.


Pritom su istaknuli da ni škola niti Gradski ured “nemaju mehanizam kojim roditelje mogu prisiliti na dostavu potrebne dokumentacije već se, u slučaju poteškoća s pribavljanjem dokumentacije, traži intervencija Zavoda za socijalni rad, a Zavod, po potrebi, može podnijeti zahtjev nadležnom sudu”.