Nautičke inovacije

Izvrstan uspjeh riječkih inženjera. Adria Energy Boat drugi na Sardiniji

Portal Novi list

MATEO LEVAK/SHVENK

MATEO LEVAK/SHVENK

Natjecanje plovila pokretanih alternativnim izvorima energije Sardinia Innovative Boat Week održano je na obali grada Olbije



RIJEKA – Izvrsno drugo mjesto osvojio je tim studenata i inženjera okupljenih u riječkoj Udruzi primijenjenih tehničkih znanosti (UPTZ), na prvom izdanju natjecanja plovila pokretanih alternativnim izvorima energije Sardinia Innovative Boat Week na Sardiniji.


Natjecanje se održalo na obali grada Olbije od 16. do 19. listopada, a uz jake riječke snage, o čijim smo uspjesima na prestižnom natjecanju plovila u Monaku u više navrata pisali, na Sardiniji se u kategoriji Uniclass natjecalo još pet timova iz Italije. Naši su studenti i inženjeri nastupali pod imenom Adria Energy Boat te su s plovilom »Vilson«, s kojim su ove godine bili drugi u Monaku, ponovno obranili hrvatske boje. Podsjetimo, članovi Udruge studenti su Pomorskog i Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, a mentori su inženjeri koji su završili Tehnički fakultet.


Nautičke inovacije


Nakon povratka predsjednik Udruge i mentor tima Ljubomir Pozder, kao i drugi članovi tima, rekli su nam više o natjecanju i dojmovima. Pozder će reći kako je natjecanje pokrenula organizacija BlueMatrix u suradnji s talijanskim savezom za motorne sportove Federazione Italiana Motonautica te nizozemskom organizacijom Solar Sport One, kao platformu za promicanje inovacija u nautičkoj industriji.




– Razvijanjem plovila istražujemo kako se novi materijali, pogonski sustavi i obnovljivi izvori energije mogu iskoristiti kako bi se smanjio negativan utjecaj nautičke industrije na okoliš, reći će Pozder.


Plovilo »Vilson«, s kojim su se natjecali i ljetos u Monaku, opremljeno je baterijskim paketom kapaciteta 10 kWh i vanbrodskim električnim motorom snage 25 kW te je osmišljeno kako bi maksimalno iskoristilo obnovljive izvore energije.


– Već više godina istražujemo kompozitne materijale i napredne energetske sustave kako bismo došli do najboljih rezultata, podcrtat će novi voditelj tima Martin Mozetič.


Natjecali su se u više disciplina te su u većini završili na drugom mjestu – slalom, Match Race, Ton’s Race, Time Trial i Top Speed, dok su u zahtjevnoj utrci izdržljivosti zauzeli treće mjesto. Tako su u ukupnom poretku završili na drugom mjestu, iza Sveučilišta iz Genove, dok su na trećem mjestu bili predstavnici sveučilišta iz Bologne. Iza njih ostali su i predstavnici sveučilišta iz Milana, Messine i Valencije.


MATEO LEVAK/SHVENK


Održive tehnologije


Uz natjecanje organizirane su i panel-rasprave i radionice te se stvorila prilika za razmjenu znanja i iskustava u području održivih tehnologija. Razgovaralo se o inovacijama u nautici te alternativnim pogonskim sustavima, ali i o zaštiti okoliša.


– Sardinia Innovative Boat Week bio je prilika studentima da pokažu svoje tehničko znanje, ali i promiču održiva rješenja u nautici, reći će nam Ljubomir Pozder, koji trenutno vodi i razvoj prvog komercijalnog autonomnog plovila u Hrvatskoj.


Plovilom »Vilson« upravljao je Martin Nikolla koji je nedavno diplomirao na Pomorskom fakultetu, stekavši diplomu inženjera brodostrojastva i pomorske tehnologije.


– Utrke su testirale naše plovilo na različite načine, od izdržljivosti do preciznosti i maksimalne brzine. No, natjecanje nije bilo samo demonstracija inženjerskih vještina, već i stvarni test održivih tehnologija koje imaju potencijal transformirati pomorsku industriju, rekao nam je pilot Martin Nikolla.


Ljubomir Pozder reći će kako svojim sudjelovanjem na natjecanju u Sardiniji pokazuju da Hrvatska ima snažnu ulogu u globalnim naporima za razvoj održivih plovila. Za kraj podsjetimo i da su se članovi UPTZ-a, uz Monako i sada i Sardiniju, ranije natjecali u Švicarskoj i Francuskoj.


– Nastavit ćemo sudjelovati na ovakvim natjecanjima kako bismo promovirali održivu tehnologiju, zaključio je Pozder.


Članovi tima

Riječku ekspediciju na Sardiniju vodili su mentori Ljubomir Pozder, Petar Topljak i Stefano Beaković, piloti Martin Nikolla i Marino Mikelić, brodostrojari Mario Sternak, Aleksandar Banjanin, voditelj elektrotima Martin Mozetič, doktor tima Vinko Grubišić te fotograf i snimatelj Mateo Levak.